پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۶۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۴
ابوالفضل حسن بیگی گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی دامغان در کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد کشور به تصویب رسیده و کار احداث این کارخانه ها آغاز شده است.وی یادآور شد: با تکمیل این کارخانه ها طی سه گام، تعداد 2 هزار نیروی کار در این کارخانه ها مشغول به کار می شوند.

شعارسال: نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز ایجاد منطقه ویژه اقتصادی دامغان با سه کارخانه و ایجاد 2 هزار شغل در دستور کار قرار دارد.

ابوالفضل حسن بیگی روز شنبه  افزود: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی دامغان در کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد کشور به تصویب رسیده و کار احداث این کارخانه ها آغاز شده است.

وی یادآور شد: با تکمیل این کارخانه ها طی سه گام، تعداد 2 هزار نیروی کار در این کارخانه ها مشغول به کار می شوند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ویژه اقتصادی دامغان در زمینی به مساحت یک هزار هکتار ایجاد شده و یک هزار هکتار دیگر نیز در نظر گرفته شده است که پس از اتمام ساخت مرحله اول، در مرحله بعد یک هزار هکتار دیگر وارد چرخه خواهد شد.

وی افزود: مجوز تاسیس سه کارخانه تراکتورسازی، کمباین و ادوات کشاورزی و خودرو سازی، در این منطقه با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی اخذ شده است.

حسن بیگی اضافه کرد: با توجه به کمبود منابع آب و کویری بودن منطقه، کارخانه هایی ایجاد شده است که به منابع آبی نیازی نداشته باشند و با بحران آب مواجه نخواهند بود.

وی، از ایجاد یک نیروگاه برقی در این منطقه خبر داد و افزود: برق مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی 100 مگاوات است که 80 مگاوات آن از طریق سیکل ترکیبی و 20 مگاوات آن از انرژی خورشیدی خواهد بود.

وی با اشاره به مزایای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در دامغان گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در دامغان ضمن ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی شهرستان را نیز فراهم می‌ کند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، ایجاد بسترهای مناسب و استانداردسازی را از اولویت های کار منطقه ویژه دانست و گفت: ورود سرمایه گذاران به این منطقه زمینه‌ افزایش اشتغال و رونق تولید را فراهم می کند که باید با ایجاد بسترهای مورد نیاز، این امکان را در شهرستان ایجاد کرد.

حسن بیگی با بیان اینکه ضروری است تا در احداث ساختمان این منطقه ویژه اقتصادی استانداردهای مورد نیاز رعایت شود، افزود: مسوولان باید تلاش کنند تا با رعایت همه استانداردها منطقه ویژه اقتصادی دامغان به سرعت افتتاح شود و این مطالبه به حق مردم دامغان عملیاتی شود.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: احداث گمرک در دامغان در مراحل ساخت است که در ماه های آینده و پس از تکمیل ساختمان، با راه اندازی گمرک این شهرستان، کار صادرات و واردات محصولات به ویژه پسته و خشکبار با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

شهرستان 90 هزار نفری دامغان، سه شهرک صنعتی با 104 واحد دارای پروانه بهره برداری دارد که از این تعداد 75 واحد فعال است.

دامغان 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و این بخش 34 درصد اشتغال شهرستان را تامین می کند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ،تاریخ انتشار 24شهریور 97، کدمطلب: 83033340،www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
0
ا.ف75
اینکه یه عده دارن از این مناطق ازاد گله میکنن بخاطر رانت هایی هست که اقازاده ها از این طریق بدست میارن وگرنه همه میدونیم این به نفع اون منطقه ست
ناشناس
Germany
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
این تعداد کارآفرینی جای شکر داره.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین