پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۹۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان با اشاره به تغییر ماهیت فقر در شرایط کنونی جامعه، گفت: بیشتر مراجعان به کمیته امداد، فرق نوینی را که از جنس مشکلات مالی نیست مطرح می کنند.
شعار سال:
علی عرب روز دوشنبه گفت: در حال حاضر، جنس فقر به دلیل تغییر رویه های اجتماعی و جنس مشکلات جامعه، نسبت به گذشته متفاوت است.
وی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از افراد به دلیل مشکلات ناشی از طلاق، مهاجرت، اعتیاد ، زندان رفتن و جرم و خشونت در خانواده ها، به کمیته امداد استان سمنان مراجعه می کنند.
عرب خاطرنشان کرد: به دلیل طرح های اثربخش در مهار فقر، سالانه بیش از هزار نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد استان سمنان خارج می شوند که این امر نشان دهنده مدیریت مشکل معیشتی اقشار محروم جامعه است.
عرب ادامه داد: تنها کمتر از 10 درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد استان سمنان مشکل معیشتی دارند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان گفت: ماهیانه بیش از 6 میلیارد ریال مستمری به 23 هزار مددجوی زیر پوشش کمیته امداد استان سمنان پرداخت می شود.
وی افزود: ماهانه بیش از 400 میلیارد ریال تسهیلات مسکن، اشتغال، درمان و بیمه به مددجویان کمیته امداد استان سمنان پرداخت می شود و کمیته امداد با اجرای سیاست های جدید به دنبال توانمندسازی مددجویان و کاهش فقر در جامعه است.
عرب اضافه کرد: در حوزه مسکن برنامه های خوبی در استان سمنان انجام شده است و با پرداخت 200 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به مددجویان ، تا پایان سال 95 این دغدغه مددجویان به صورت 100 درصدی برطرف می شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان افزود: از سال 92 تاکنون 792 واحد مسکونی برای مددجویان ساکن مناطق شهری و روستایی استان سمنان احداث و خریداری شده است که نشان دهنده همدلی کارکنان این نهاد خیررسان برای رفع مشکل مسکن افراد بی بضاعت است.
وی با بیان اینکه در بحث کارآفرینی و اشتغال کمیته امداد برنامه های مدونی از 2 سال گذشته آغاز کرده است، گفت: با ارایه تسهیلات 300 میلیون ریالی، بخش قابل توجهی از اشتغال جوانان ایجاد شد.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: در مناطق محروم طرود و خارتوران استان که شرایط زندگی نسبت به مناطق دیگر استان نامساعدتر است، برنامه های مدونی در حال اجراست که با همیاری دستگاه های اجرایی، امیدواریم ضریب فقر و محرومیت در این مناطق را به حداقل برسانیم.
بیش از 12 هزار و 300 نفر در استان سمنان زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند که از این تعداد بیش از 9 هزار و 500 نفر مستمری ماهیانه دریافت می کنند

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا (استان سمنان)، تاریخ انتشار 29 آذر 1395، کد مطلب: 82352358 : www7.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
این فقر ها بیشتر ریشه های اجتماعی دارند ، بهتره که علل اون رو در بطن جامعه جست و جو کنیم و ببینیم چه کم کاری هایی در این زمینه های فرهنگی انجام داده ایم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین