پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
نماینده مردم سیرجان در مجلس گفت: یکی از اولویت‌های اصلی لایحه برنامه ششم توجه به اقتصاد مقاومتی است.

شعارسال: شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه 28 آذرماه) در موافقت با کلیات لایحه برنامه ششم توسعه کشور در صحن علنی مجلس گفت: با توجه به اینکه برنامه پنجم توسعه یک سال تمدید شده است، اگر نمایندگان به لایحه برنامه ششم رای موافق ندهند، کشور یکسال بلاتکلیف خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم نمایندگان مجلس موضوع اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: در لایحه برنامه ششم به سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای شده و یکی از اولویت‌های اصلی این برنامه موضوع اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم سیرجان در مجلس افزود: تنها نسخه نجات بخش مشکلات اقتصادی کشور توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی است و با توجه به بدعهدی‌های اخیر آمریکایی‌ها ما باید به نیروهای متخصص داخلی تکیه کنیم که لایحه برنامه ششم به این موضوع توجه ویژه دارد.

حسن‌پور با اشاره به مشکل بیکاری در کشور اظهار کرد: برای اولین بار در لایحه این برنامه مشکل بیکاری در سال پایان اجرای برنامه تک رقمی می‌شود و برای تحقق این امر هماهنگی بین سه قوه حول محور فرمایشات مقام معظم رهبری الزامی است.

وی با بیان اینکه هر برنامه‌ای دارای نقاط قوت و ضعفی است، تاکید کرد: در تدوین این لایحه به سند چشم‌انداز 20 ساله سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری مثل قانون 44 قانون توجه ویژه‌ای شده و برای اولین بار از زمان قانونگذاری در کشور تصمیم ویژه‌‌ای مبنی بر افزایش حقوق مستمری‌بگیران کمیته امداد گرفته شده است.

نماینده مردم سیرجان با اشاره به مسائل زیست محیطی در کشور گفت: در این لایحه برای حمایت از جنگل‌ها برای 5 سال هرگونه برداشت از جنگل‌های کشور ممنوع شده است و به موضوع ریزگردها هم توجه ویژه‌ای شده است.

حسن‌پور با اشاره به موضوع اقتصاد دانش‌بنیان اظهار کرد: در بحث اقتصاد دانش‌بنیان هم در این لایحه تلاش شده است تا محور کار این شرکتها براساس صادرات باشد.

وی داد: بحث رتبه‌بندی فرهنگیان و مسائل مربوط به بازنشستگی آنان هم یکی از نقاط مثبت این برنامه است.

نماینده مردم سیرجان در مجلس با بیان اینکه ما شرمنده همه ایثارگران و خانواده‌های شهدا هستیم، گفت: در این باره هم در لایحه برنامه ششم آنچه توان دولت و مجلس بوده است گنجانده شده و به این موضوع توجه لازم نیز شده است.

حسن‌پور با اشاره به اقدامات مثبت دولت در حوزه بهداشت و سلامت تصریح کرد: در این باره دولت کارهای بزرگ و ملی انجام داده و همه نظرسنجی‌ها رضایت مردم را از عملکرد وزارت بهداشت نشان می‌دهد و در این برنامه هم به موضوع بهداشت و سلامت توجه ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اگر امروز قرار است در کشور یک نمایشگاه دایر شود، باید وقت زیادی از مسئولین دولت گرفته شود، گفت: در این لایحه این موضوع به عهده اتاق اصناف، تعاون و بازرگانی گذاشته شده است.

نماینده مردم سیرجان در مجلس در پایان یادآور شد: در این لایحه به بحث جوانان به صورت ویژه پرداخته شده و بیش از 44 ماده در بحث قوه قضائیه آورده شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 28 آذر 1395، کدمطلب: 1270541 ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین