پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۶۱۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
نماینده مردم چالوس در مجلس گفت: ما باید برنامه‌ای را تدوین کنیم که مبنای اجرایی داشته باشد تا دولت بتواند قولی را که به مردم می‌دهد، عملیاتی کند.

شعار سال: قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم چالوس در مجلس شورای اسلامی یکشنبه 28 آذرماه در مخالفت با کلیات لایحه برنامه ششم توسعه کشور در صحن علنی مجلس گفت: امروز پس از هفت ماه شاهد آنیم که دولت و مجلس نتوانستند برنامه‌ای را که مطابق با نیازهای روز کشور است به صحن بیاورند و بعضی موارد مطرح شده در این لایحه آرمانی و تخیلی است.

وی با بیان اینکه لایحه برنامه ششم ایرادات و مشکلات فراوانی دارد، اظهار کرد: پیشنهاد من این است که بودجه سال 96 کل کشور را مطابق با سیاستهای ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تنظیم کنیم.

نماینده مردم چالوس در مجلس با بیان اینکه این لایحه با اصل 44 قانون اساسی مغایرت دارد، تصریح کرد: این موضوع باعث تحمیل بار سنگین مالی به دولت در حجم 585 هزار میلیارد تومان و بر هم زدن تراز مالی برنامه است.

احمدی لاشکی با بیان اینکه امروز مواد برنامه ششم توسط مجلس به 181 ماده افزایش یافته گفت: آیا این موضوع توان عملیاتی شدن و انطباق با سیاستهای اقتصاد مقاومتی را دارد.

وی با بیان اینکه در این لایحه به بازنشستگان و مشکلات آنان توجهی نشده است، اظهار کرد: رابطه این برنامه با تحقق اهدافی چون رشد اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار و جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور چیست.

نماینده مردم چالوس در مجلس ادامه داد: در این برنامه توجه خوبی به تحقق کامل هدفمندسازی یارانه‌ها، ارتقای سلامت اداری و اقتصادی، مبارزه با فساد، توسعه فن‌آوری دفاعی و کوچک سازی دولت نشده و این لایحه پاسخی برای بحران آب، رکود، بیکاری و ورشکستگی صندوقها ندارد.

احمدی لاشکی با بیان اینکه در هزینه‌های سال 95، 214 هزار میلیارد پیش‌بینی شده است، گفت: این میزان برای برنامه ششم 347 هزار میلیارد تومان است که براساس پیشنهاد دولت سالی 100 هزار میلیارد به آن اضافه خواهد شد و ما چطور می‌خواهیم به این رقم دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به موضوع رسیدگی به امور ایثارگران و خانواده‌های شهدا اظهار کرد: عملا براساس این لایحه چیزی به دست خانواده‌های شهدا و ایثارگران نخواهد رسید و ما نباید توقعاتی را که عملیاتی نیست، در مردم به وجود بیاوریم.

نماینده مردم چالوس خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه باعث به وجود آمدن آشوبهای اجتماعی و اداری خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع فرهنگ و معضلات مربوط به این حوزه گفت: در این برنامه چند بار واژه فرهنگ آمده است و به معضلات این حوزه اشاره شده است ما نباید با دست خودمان کار را سخت کنیم.

احمدی لاشکی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده 5 سال است که به صورت آزمایشی تنها در دو استان کشور اجرا می‌شود، گفت: ما چگونه می‌خواهیم تا پایان برنامه ششم تمامی استانهای کشور را زیر پوشش این طرح ببریم.

وی با اشاره به مشکلات و معضلات زیست‌محیطی در کشور تصریح کرد: براساس این برنامه قرار است همان بلایی که سر دریاچه ارومیه آمد بر سر دریاچه خزر بیاید که 50 نفر از بهترین کارشناسان محیط زیست در کشور نیز با این طرح مخالفت کرده‌اند.

نماینده مردم چالوس در پایان خواستار تدوین برنامه‌ای شد که قابلیت اجرایی داشته باشد تا دولت و مجلس بتوانند، به قولی که به مردم می‌دهند، عمل کنند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 28 آذر 1395، کد مطلب: 1270514:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین