پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۲۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
دیوان عالی فرانسه روز جمعه ممنوعیت پوشش کامل بانوان در ساحل دریا (موسوم به بورکینی) را که در شهرک 'ویلنو لوبه' اعمال شده بود، غیرقانونی دانست و آن را لغو کرد.

شعار سال: به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رای دیوان عالی فرانسه اگرچه به دادخواست علیه اقدام شهرک ویلنو لوبه (Villeneuve-Loubet) مربوط است، اما در مورد حدود 30 تفرجگاه ساحلی دیگر فرانسه نیز که بورکینی را ممنوع کرده اند، قابل تعمیم است.
دو گروه هوادار حقوق بشر با تنظیم این دادخواست، ممنوعیت بورکینی را نقض آزادی های فردی برشمرده و شهرداران مخالف بورکینی را متهم کرده بودند که بر خلاف اختیارات قانونی خود، به زنان می گویند که باید چه بپوشند.
با وجود رای دادگاه، هنوز برخی شهرداران با آزادی استفاده از بورکینی که لباس شنای زنان مسلمان محسوب می شود، مخالفت می کنند. 'آنگه پیر ویونی' شهردار شهرک سیسکو در شمال منطقه کرس، امروز به یک شبکه تلویزیونی محلی گفت 'تنش در این منطقه بسیار بسیار بسیار بالا است و من این ممنوعیت را لغو نخواهم کرد.'
شهرداری سیسکو بورکینی را پس از آن ممنوع کرد که 13 اوت (23 مرداد) در ساحل این منطقه میان هواداران و مخالفان بورکینی درگیری رخ داد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 5 شهریور 95 ، کد مطلب: 82204480: www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین