پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۹۳۰
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
با افزایش انتقادها از چین به دلیل صدور کیت های بی کیفیت تشخیص کرونا، پکن صدور این کیت ها توسط شرکت های فاقد پروانه صدور تجهیزات پزشکی را ممنوع کرد. اداره ملی تولیدات پزشکی چین روز جمعه در بیانیه‌ای آورده است با توجه به برخی شکایت ها، شرکت‌هایی که پروانه صدور ندارند نمی‌توانند چنین اقلامی به کشور‌های دیگر صادر کنند.پس از آنکه شماری از کشور‌های اروپایی از بی کیفیت بودن کیت‌های آزمایشگاهی تشخیص کرونا و ماسک‌های وارداتی از چین ابراز نارضایتی کردند، این اداره اعلام کرد فقط شرکت‌هایی که پروانه صادرات دریافت کرده باشند، مجاز به صدور اقلام پزشکی ذی ربط هستند.

 شعار سال : اداره ملی تولیدات پزشکی چین روز جمعه در بیانیه‌ای آورده است با توجه به برخی شکایت ها، شرکت‌هایی که پروانه صدور ندارند نمی‌توانند چنین اقلامی به کشور‌های دیگر صادر کنند.

پس از آنکه شماری از کشور‌های اروپایی از بی کیفیت بودن کیت‌های آزمایشگاهی تشخیص کرونا و ماسک‌های وارداتی از چین ابراز نارضایتی کردند، این اداره اعلام کرد فقط شرکت‌هایی که پروانه صادرات دریافت کرده باشند، مجاز به صدور اقلام پزشکی ذی ربط هستند.

برخی از کشور‌ها نظیر اسپانیا و هلند در روز‌های گذشته انتقاد‌های زیادی از بی کیفیت بودن برخی اقلام پزشکی وارداتی از چین داشته و مقادیری از آن‌ها را نیز بازپس فرستاده اند.

با این حال دولت چین از جمله وزارت خارجه این کشور تاکید کرده است تمامی کالا‌های پزشکی که از سوی شرکت‌های دارای مجوز صادر می‌شود باید ملاک باشد و چین در این زمینه مسئولانه رفتار کرده است.

برخی از شرکت‌های سودجو در چین پس از شیوع کرونا در اروپا تلاش کرده اند تا با فرستاده محصولات غیرکیفی از جمله کیت‌هایی که قدرت تشخیص کرونایی آن‌ها فقط حدود ۳۰ درصد است و ماسک‌های تقلبی سودی به جیب بزنند.

تا قبل از بیانیه اداره ملی تولیدات پزشکی چین برخی از شرکت‌ها با مجوز‌های دیگر قادر به صادرات کالا‌های پزشکی به اروپا بودند، اما اکنون این پروانه‌ها برای صادرات کفایت نمی‌کند.

وزارت بازرگانی و اداره کل گمرک چین هم در بیانیه‌هایی آورده اند همه شرکت‌های صادر کننده فراورده‌هایی نظیر ماسک صورت، دستگاه‌های تنفسی، البسه پزشکی و کیت‌های تشخیص کرونا باید مجوز‌های لازم را از دولت برای این کار دریافت کنند و پیشتر نیز همه مجوز‌های فروش در داخل کشور را نیز دریافت کرده باشند.

به این شرکت‌ها اعلام شده است اگر کالا‌های تولیدی آن‌ها استاندارد نباشد از صادرات آن‌ها جلوگیری خواهد شد فهرستی هم از شرکت‌های دارای مجوز‌های صادراتی لازم منتشر شده است.

«سونگ هایبو» از مسئولان یکی از شرکت‌های دست اندرکار صنایع پزشکی می‌گوید چنین مقرراتی تاثیرات بسیار منفی برای شمار زیادی از شرکت‌های چینی خواهد داشت که پیشتر قرارداد‌هایی با طرف‌های خارجی امضا کرده اند و نمی‌توانند یک طرفه آن‌ها را فسخ کنند.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا، تاریخ انتشار 15    فروردین    99، کد خبر:   83735408، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین