پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷
همیشه در دوران های بحرانی عیار مدیریت سازمانهای دولتی کشورها مشخص می شود. در این روزهای بحرانی بیماری کرونا ضعف و قوت راهبری و مدیریت در سازمانها و دستگاههای دولتی برای نخبگان کشور مشخص می شود.

شعار سال :همیشه در دوران های بحرانی عیار مدیریت سازمانهای دولتی کشورها مشخص می شود. در این روزهای بحرانی بیماری کرونا ضعف و قوت راهبری و مدیریت در سازمانها و دستگاههای دولتی برای نخبگان کشور مشخص می شود.

اکنون در دوران بحران شیوع بیماری کرونا در کشوراز یک طرف شاهد راهبری و مدیریت منظم و عملکرد قوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بودیم که با حمایت و پشتیبانی همه جانبه از شرکتهای دانش بنیان و با به کارگیری پتانسیل این شرکتها ، حرکتهای بسیار خوب و مثبتی را در مسیر تولید تجهیزات و مواد و ملزومات مورد نیاز در مبارزه با بیماری کرونا به سرانجام رساند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

از طرف دیگر شاهد نامدیریتی و بی برنامگی و عملکرد بسیار ضعیف وزارت علوم و تحقیقات و فناوری بودیم که به نظر می آید هنوز در خواب زمستانی به سر میبرد و ناتوان از هرگونه حمایت واقعی از شرکتهای فناوری در این پارکهای علمی و فناوری است و در مسیر حمایت از ملت مظلوم ایران که با بیماری کرونا دست به گریبان است فقط به تبلیغات توخالی عملکرد مدیران نالایق پارکهای علم و فناوری که بعضی از آنها از سردمداران ایجاد این پارکهای علم و فناوری هم بوده اند دل خوش کرده است و فعالیتهای خودجوش و جهادی بعضی از شرکتهای فناوری در این پارکهای علم و فناوری را که به خاطر عشق به هم وطنانشان با خون دل و مشقات زیاد به تولید تجهیزات و مواد و ملزومات مورد نیاز در مبارزه با بیماری کرونا مشغول هستند را به حساب عملکرد مدیریتی خود میگذارند و در این وانفسا هم تنها به فکر تبلیغات عملکرد نداشته خود در رسانه ها و صدا و سیما هستند ، که جای تاسف و برخورد جدی با اینگونه مدیران پارکهای علم و فناوری دارد.
اینک زمان آن رسیده تا نخبگان و اجزا زیست بوم فناوری و کارآفرینی کشور فکری برای این وضعیت آشفته و رو به زوال مدیریتی در پارکهای علم و فناوری نمایند و با دنبال نمودن راهکاری که سالها است مطرح است و آن جدا ساختن راهبری مدیریت پارکهای علم و فناوری از وزارت علم تحقیقات و فناوری ، و واگذار نمودن راهبری آن به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یا هر سازمان دیگری ، مانع نابودی این پروژه ملی(پارکهای علم و فناوری) بشوند.
این مساله هرچند سالها است مطرح شده است اما همیشه با مقاومت مافیای موجود در وزارت علوم و اعضاء هیات علمی دانشگاهها مواجه بوده است. اما باید شکست این حصار مافیایی را...راه دیگر باید جست.


مدیرعامل دل سوخته یک شرکت دانش بنیان در یکی از پارکهای علم و فناوری

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین