پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۳۸۱
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
ویدئوی زنده به گور کردن جوجه‌های یک روزه در حالی منتشر شده که دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه معتقد است یکی از دلایل آن مصوبات ستاد تنظیم بازار است.

شعار سال: روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن تعداد بسیار زیادی جوجه یک روزه از بار یک کامیون خالی شده و افرادی آنان را زنده به گور کردند.

این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی به سرعت پخش شد و گفته می‌شود که مربوط به یکی از شرکت‌های تولید جوجه در اردبیل است.

تعداد بازدید : 48

انتشار این ویدئو واکنش کاربران فضای مجازی را دربرداشت و منجر به اظهارنظر دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه در این خصوص شد. وی در گفتگو با رسانه‌ها درباره معدوم سازی این جوجه‌ها گفته است که یکی از دلایل این ضرر و زیان، برنامه ریزی تولید جوجه یک روزه گوشتی براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار برای تأمین گوشت مرغ شب عید و ماه مبارک رمضان بوده است.

وی همچنین اعلام کرده در جلسه دوازدهم فروردین ستاد تنظیم بازار مقرر شده که شرکت پشتیبانی امور دام بخشی از مرغ دام زنده را از مرغ داران خریداری کند و به این ترتیب بخشی از خسارت آنان جبران شود.

البته دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه اعلام کرده که انتشار این تصاویر در فضای مجازی می‌تواند اهداف خاصی را در پی داشته باشد که باید از طریق وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی و دستگاه‌های نظارتی پیگیری شود، اما به نظر می‌رسد حتی انتشار ویدئو‌ها با اهداف خاص هم، نتوانسته مساله اصلی را که زنده به گور کردن این جوجه‌ها است، به حاشیه ببرد؛ به طوری که احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در توییتی خبر از پیگیری این موضوع داده است.

//// زنده به گور کردن جوجه‌های یک روزه تقصیر ستاد تنظیم بازار است یا سوءمدیریت در جهاد کشاورزی؟ / امیرآبادی: در حال پیگیری هستیم


همچنین روح الله ایزدخواه، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم نیز در واکنش به این اتفاق گفته است که پیش بینی نکردن مسئله شیوع کرونا در کشور و کاهش تقاضای شدید برای مرغ در ایام پیک مصرف و همینطور عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان جوجه یک روزه این فاجعه را رقم زد.

وی البته به انحصار به عنوان یکی از معضلات جدی زنجیره تامین مرغ و طیور کشور نیز اشاره کرده و گفته که دولت از تولیدکنندگان جوجه حمایت نکرد.

تعداد بازدید : 19



معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی، اما در خصوص اجرای معدوم سازی جوجه‌های یک روزه این تصاویر را تکذیب کرده و گفته که تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده به هیچ وجه قابل قبول نیست. قرار بود تخم مرغ معدوم شود نه خود جوجه‌ها!

 

تعداد بازدید : 18



برخی از کاربران فضای مجازی هم در واکنش به این اتفاق، سوالاتی پرسیده اند که آیا نمیشد این جوجه‌ها را به افراد نیازمند داد؟ امکان توزیع این جوجه‌ها بین خانواده‌های روستایی برای پرورش وجود نداشت؟ آیا امکان پذیر نبود این جوجه‌ها را نهاد‌های حمایتی مدیریت کرده و به دست مردم نیازمند برسانند؟

دانشجویان مطالبه گر اردبیل نیز در پی انتشار این ویدئو‌ها پیگیر مساله بوده و در گزارش‌های بعدی اطلاعاتی در این خصوص در خبرگزاری دانشجو منتشر خواهد شد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار 30 فروردین    99، کد خبر:   841391، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین