پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۸۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
درست در بحبوحه اظهار نگرانی های مسوولان بهداشت و درمان کشور از موج جدید همه گیری کرونا پس از پایان تعطیلات و در حالی که تصمیم گیران در سایر کشورها در مورد گزینه خلوت کردن شهرها اتفاق نظر دارند در کشور ما میل زیادی به عادی نشان دادن امور حس می شود و علیرغم توصیه ها و اظهار نگرانی های مقامات بهداشتی کشور، نه مسوولان در تصمیمات مربوط به عادی سازی فعالیت های اقتصادی خود تجدید نظر می‌کنند و نه مردم در رعایت دستور العمل های بهداشتی جدیتی به خرج می دهند!

شعار سال:در حالی که شهرهای بزرگ دنیا روز به روز خلوت تر از قبل شده ترافیک این روزهای تهران نشان می دهد که نه مردم و نه مسوولان چندان اعتنایی به «کرونا» ندارند. گویی همانطور که خودش آمده و خودش هم می رود!

 درست در بحبوحه اظهار نگرانی های مسوولان بهداشت و درمان کشور از موج جدید همه گیری کرونا پس از پایان تعطیلات و در حالی که تصمیم گیران در سایر کشورها در مورد گزینه خلوت کردن شهرها اتفاق نظر دارند در کشور ما میل زیادی به عادی نشان دادن امور حس می شود که همین احساس نیز از سوی مسوولان به مردم منتقل شده و علیرغم توصیه ها و اظهار نگرانی های مقامات بهداشتی کشور، نه مسوولان در تصمیمات مربوط به عادی سازی فعالیت های اقتصادی خود تجدید نظر می‌کنند و نه مردم در رعایت دستور العمل های بهداشتی جدیتی به خرج می دهند!

کافی است سری به خیابان ها تهران بزنید تا به عیان ببینید که چهره تهران در این روزها هیچ تفاوتی با روزهای عادی قبل از شیوع کرونا ندارد. رییس جمهورمحترم از روز گذشته با فراغ بال از باز شدن پاساژها گفت و مردم هم لبیک گویان به خیابان ها هجوم آوردند.

نکته جالب در این میان آن است که تصمیم گیران دولتی علیرغم دعوت عمومی به حضور در محل کار همچنان به مردم توصیه می‌کنند فاصله اجتماعی را رعایت کنند و به فکر ضربدر زدن صندلی های اتوبوس و مترویی هستند که اساسا کفاف جمعیت موجود را نمی دهد!

تلویزیون هم البته به وظیفه خودش به خوبی عمل می کند و گزارشگرانش را به میان مغازه داران بازار می فرستد تا ببینند آنها ماسک و دستکش زده اند یا نه. اصلا هم مهم نیست آنها چطور و با چه وسیله نقلیه ای به محل کار خودشان آمده اند!

نتیجه چنین تصمیمات متناقضی برای مردم چیزی جز سردرگمی و پریشانی و نهایتا رها کردن خود از دغدغه کرونا نیست.

تنها راه گریز از این بن بست لغو طرح ترافیک بود تا دست کم کسانی که می توانند با خودرو شخصی به محل کار خود عزیمت کنند تا هم فاصله گذاری رعایت شود و هم باری از دوش حمل و نقل عمومی برداشته شود که آن هم امروز خبر رسید در شورای شهر نگران ترافیک تهران شده اند و قرار است تصمیمات جدیدی در این زمینه اتخاذ شود!

بر اساس اظهارات رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ۳۰ فروردین ۷۵ درصد نسبت به سال گذشته در محدوده مرکزی شهری ترافیک وجود داشته و این یعنی دو برابر خودرو بیشتر وارد این محدوده شده است.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در این باره به فارس گفته است: امروز جلسه ای با حضور نمایندگانی از شورای شهر، معاونت حمل و نقل و استانداری تهران درباره این موضوع برگزار می‌شود و پیشنهادات نیز مطرح خواهد شد که بنده نیز در این جلسه حضور خواهم داشت.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز به همین خبرگزاری می گوید: تصمیم در این زمینه به زودی اتخاذ می‌شود چراکه ترافیک دردسرساز شده و تهران را قفل کرده است. به نظرم اجرای طرح‌هایی مانند زوج یا فرد برای شرایط اضطرار است و چون شرایط تهران اکنون به دلیل کرونا اضطراری شده می‌توان دوباره به طرح زوج یا فرد توجه کرد.

این در حالی است که کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت همچنان معتقد است: اینکه ترافیک در شهرها افزایش یافته به دلیل استفاده مردم از خودروهای شخصی است و البته ترجیح ما این است افراد به سمت خودروی تک سرنشین بروند.

با این حال کمتر کسی از اصل موضوع که تعجیل در عادی سازی فعالیت های اقتصادی در سطح شهر است به عنوان مشکل یاد می‌کند !

واقعیت این است که به نظر می رسد تصمیم گیران دولتی همه چیز را به خود مردم واگذار کرده اند. مردمی که پس از مدتی خانه نشینی نسبی و اجباری، گویی بدشان هم نمی آید کمی هم در هوای فرحبخش بهار از خانه بیرون بزنند و در پاساژهای رنگارنگ شهر گشتی بزنند. ظاهرا دیگر کسی هم دنبال شعار ما کرونا را شکست می دهیم نباشد! لابد کرونا هم شرم می‌کند و به خاطر بهار کام مردم را تلخ نمی کند!

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی الف،تاریخ انتشار:2اردیبهشت1399،کد خبر: 3990202086،www.alef.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین