پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۵۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
دکتر مجید اسکندرپور گفت:انجمن جوجه یک‌روزه که متولی تنظیم میزان جوجه ریزی است به مزارع مرغ مادر گفته بود که تخم‌مرغ های نطفه‌دار را باید برای مصرف صنعتی ارسال کنند، ابراز کرد: سهمیه تخم مرغ‌های نطفه‌دار زنجان بعد از جمع آری در سردخانه‌هایی که انجمن تعیین کرده بود تا برای مصرف صنعتی ارسال می شود.

شعار سال: «دکتر مجید اسکندرپور» با اشاره به اینکه هیچ‌گونه معدوم سازی جوجه در زنجان وجود نداشته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه تولید جوجه در کشور بیش از نیاز بوده است قرار شد که میزان تولید از این وضعیت موجود کمتر شود.

وی بابیان اینکه انجمن جوجه یک‌روزه که متولی تنظیم میزان جوجه ریزی است به مزارع مرغ مادر گفته بود که تخم‌مرغ های نطفه‌دار را باید برای مصرف صنعتی ارسال کنند، ابراز کرد: سهمیه تخم مرغ‌های نطفه‌دار زنجان بعد از جمع آری در سردخانه‌هایی که انجمن تعیین کرده بود تا برای مصرف صنعتی ارسال می شود.

معاون سلامت دامپزشکی استان زنجان بیان کرد: برخی از جوجه‌کشی در استان‌ها برای اینکه بگویند ما با مشکل مواجه هستیم و آن را رسانه‌ای کنند طی یک اقدامی به‌صورت غیربهداشتی و غیرعلمی اقدام به معدوم‌سازی جوجه‌ها کردند.

وی بابیان اینکه کارخانه‌های جوجه‌کشی اصلاً حق توزیع مرغ صنعتی را در روستاها ندارند، تصریح کرد: مرغ‌های صنعتی فقط باید در مرغداری‌های صنعتی پرورش پیدا کند.

اسکندر پور بابیان اینکه کارخانه جوجه‌کشی بدون مجوز بهداشتی حق فروش جوجه را حتی به هیچ مرغداری را هم ندارند، عنوان کرد: باید برای خروج هر جوجه در کارخانه جوجه‌کشی مجوز صادر شود تا امکان رصد جوجه‌ها وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: باید جوجه‌ها رصد شود تا بدانیم جوجه‌ها به کجا رفته‌ و غذای سالم مصرف می‌کند و سالم پرورش پیدا می‌کند و نهایتاً گوشتی که دست مردم می‌رسد، سالم است.

معاون سلامت دامپزشکی زنجان با بیان اینکه هیچ جوجه یک‌روزه ای در روستاهای استان توزیع نشده است خاطرنشان کرد: جوجه‌های یک‌روزه گوشتی در شرایط دما و رطوبت و تغذیه‌ای و محیط خاص باید پرورش پیدا کنند و تحمل شرایط روستایی را ندارند و پرورش آن‌ها در شرایط نامناسب موجب شیوع بیماری‌های مختلف و ضربه به صنعت مرغداری کشور و به خطر انداختن امنیت غذایی جامعه می‌شود.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر،تاریخ 5 اردیبهشت 1399، کد خبر:56890،www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین