پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۷۲۷۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
معاون بازار فرابورس از عرضه اولیه سهام پگاه گیلان در روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه خبر داد.

شعار سال: افسانه اروجی گفت: موارد درخواستی از سوی فرابورس و سازمان ناشران برای عرضه اولیه سهام پگاه گیلان انجام و اطلاعات روی کدال هم کامل شده است. بنابراین، از میان دو شرکت پگاه گیلان و لاستیک یزد، غگیلا در اولویت قرار دارد و آخر هفته عرضه می‌شود.

وی افزود: برای لاستیک یزد که یکی از موارد درخواستی فرابورس انجام شده است، منتظر دریافت نامه مکتوب از سوی این شرکت هستیم و پس از دریافت نامه مکتوب، آگهی عرضه اولیه سهام پیزد نیز برای چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت منتشر خواهد شد.

معاون بازار فرابورس همچنین از اعلام آمادگی فرابورس برای عرضه اولیه آریاساسول خبر داد و گفت: دو موضوع تغییر نرخ اتان و افزایش عرضه سهام شرکت در بازار دوم فرابورس، دلیل وقفه عرضه اولیه آریاساسول بوده است.

اروجی افزود: از یک‌‎سو مدیران آریاساسول منتظر تغییر نرخ اتان (که روی قیمت‌گذاری سهام این شرکت تاثیرگذار است) هستند و از سوی دیگر شرکت فرابورس خواهان افزایش عرضه سهام آریاساسول در راستای نقدشوندگی و هدایت نقدینگی به سمت عرضه‌های اولیه است و مذاکراتی را با مدیران این شرکت انجام داده‌ایم.

به گفته معاون بازار فرابورس در صورت موافقت مدیران آریاساسول، سهام این شرکت در روز عرضه اولیه بیشتر از ۵ درصد تعیین شده در بازار دوم فرابورس خواهد بود.

اروجی اظهار کرد: بنابراین با محاسبه زمان برای تغییر احتمالی نرخ اتان و به سرانجام رسیدن مذاکرات افزایش عرضه سهام به‌نظر می‌رسد زمان عرضه اولیه آریاساسول ۳۱ اردیبهشت‌ماه تعیین و آگهی شود.

وی همچنی درباره عرضه اولیه سهام شرکت‌های استارتاپی مانند کافه بازار، شیپور و دیجی‌کالا گفت: باتوجه به جدید بودن این صنعت، نوع فعالیت‌ها، صورت‌های مالی و روند درآمد هزینه‌های خاصی که دارند، طرح در هیات پذیرش این گروه از شرکت‌ها مهم‌تر از عرضه آنهاست و شرکت‌های استارتاپی در مرحله پذیرش قرار دارند.

معاون بازار فرابورس افزود: در این شرکت‌ها نکات صورت مالی خاص باید با استانداردهای حسابداری رعایت و در عرضه شفافیت اطلاعاتی چک شود که موضوع بسیار مهمی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تجارت نیوز، تاریخ 6 اردیبهشت  99، کد مطلب: 445833: www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین