پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۲۷۲۷۳۹
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
بانک جهانی پیش بینی کرد شمار شاغلین خارجی در کشورهای مختلف کاهش شدیدی پیدا کند.

شعار سال: بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد که با توجه به شیوع گسترده کرونا در جهان و تداوم تعطیلی کسب وکارها، بحران بازارکار باعث کاهش تمایل کارفرمایان به استخدام نیرو‌های مهارج خارجی خواهد شد تا جایی که ممکن است شمار شاغلین خارجی در سطح جهان نسبت به سال قبل با ریزش ۲۰ درصدی مواجه شود.

انتظار می‌رود بسیاری از شاغلین خارجی نیز با کاهش محسوس دستمزد‌های خود مواجه شوند که این مساله به نوبه خود می‌تواند جریان ورودی ارزی به کشور‌های مبدا مهاجرفرست را نیز کاهش دهد. شمار کراگران خارجی از کشور‌های آسیای مرکزی و اروپا با کاهش ۲۷.۵ درصدی رکورددار خواهد بود و پس از آن نیز کارکنان آفریقایی با کاهش ۲۳.۱ درصدی و جنوب آسیا با ۲۲.۱ درصد قرار دارند.

به گفته بانک جهانی، از آنجا که خانواده بسیاری از شاغلین خارجی به پولی که از طریق کار کردن در کشور‌های مقصد به دست می‌آید وابستگی زیادی دارند، بحران کرونا و بیکاری آن‌ها می‌تواند باعث پیدایش موج جدیدی از فقر به ویژه در کشور‌های کم درآمد شود. به عنوان مثال حدود نیمی از ساکنان شهر " جویاباج" در گواتمالا برای امرار معاش، کاملا وابسته به پولی هستند که بستگانشان از خارج برایشان می‌فرستند.

سال گذشته مهاجران شغلی حدود نیم تریلیون دلار پول بعه کشور‌های خود فرستاده بودند که یک رکورد محسوب می‌شد با این حال بانک جهانی پیش بینی می‌کند این رقم امسال حدود ۳۵ درصد در مقایسه با سال قبل کاهش پیدا کند.

بانک جهانی از دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان خواسته است تا حمایت شغلی و مالی بیشتری از مهاجران خارجی به عمل آورند چرا که این قشر یکی از آسیب پذیرترین اقشار در برابر پیامد‌های اقتصادی ویروس کرونا به شمار می‌رود.

تاکنون ویروس کرونا جان بیش از ۲۰۰ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ، تاریخ انتشار 7  اردیبهشت    99، کد خبر:    99020704825، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین