پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۲۴۸
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۲
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید ۱۰ و نیم میلیون تن گندم تضمینی از کشاورزان خبر داد.

شعار سال: یزدان سیف با اعلام این خبر، اظهار داشت: ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مطالبات کشاورزان است که از این میزان، ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده و بقیه هم سه‌شنبه ۹ اردیبهشت پرداخت می‌شود.

*** خرید ۱۰ و نیم میلیون تن گندم تضمینی از کشاورزان

معاون وزیر صمت در ادامه افزود: با همت کشاورزان، تداوم بارندگی‌ها در فصل بهار و نبود تنش دمایی، پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۱۴ میلیون تن تولید گندم داشته باشیم که از این میزان، حداقل حدود ۱۰ و نیم میلیون تن را دولت به صورت تضمینی از کشاورزان می‌خرد.

*** مشکلی در زمینه تأمین نیاز داخل نداریم

یزدان سیف با بیان اینکه مصرف گندم کل کشور در سال حدود ۱۱ میلیون تن است، گفت: با توجه به ذخایری که وجود دارد، امسال هیچ مشکلی در زمینه تأمین نیاز داخل نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: اکنون حدود ۱۸ میلیون تن ظرفیت سیلوی استاندارد غلات را در کشور داریم که برای نیاز داخل کافی است، اما در برخی مناطق به ویژه در جنوب خوزستان و ایلام، شرایط لازم را برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده‌ایم تا از نظر پراکندگی سیلو‌ها نیز وضعیت بهتر شود.

*** طراحی نظام لجستیکی مبتنی بر تولید داخل

سیف در ادامه اضافه کرد: نظام لجستیکی را مبتنی بر تولید داخل طراحی کردیم و گندم، بیشتر در محل‌های مصرف، نگهداری می‌شود.

*** زنجیره خرید، حمل و نقل و ذخیره‌سازی گندم تحت پوشش دولت است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان، اظهار داشت:امسال دولت گندم معمولی را با قیمت هر کیلوگرم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم دوروم را ۲ هزار و ۶۰۰ تومان از کشاورزان می‌خرد و همه زنجیره خرید، حمل‌و‌نقل و ذخیره‌سازی گندم تحت پوشش دولت است.

هر گونه خرید، حمل و نگهداری آن بدون درج در سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران ممنوع است.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار 9  اردیبهشت    99، کد خبر:    169138، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین