پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۵۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
سالانه به طور متوسط حدود 1200 مرکز خرید در سطح کشور برای ذخیره‌سازی گندم مستقر می‌شود که باید در نزدیکی مزارع باشد. بنابراین در چنین شرایطی از مراکز موقت تعاون روستایی در فصول خرید استفاده می‌شود.
شعارسال:سالانه به طور متوسط حدود 1200 مرکز خرید در سطح کشور برای ذخیره‌سازی گندم مستقر می‌شود که باید در نزدیکی مزارع باشد تا کشاورزان گندم‌هایشان را سریعاً به آن انتقال دهند بنابراین در چنین شرایطی از مراکز موقت تعاون روستایی در فصول خرید استفاده می‌شود.
 
قدرت حیدری، معاون برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران  در خصوص نقش مراکز تعاون روستایی در عملیات خرید تضمینی گندم اظهار کرد: هر ساله از ابتدای اردیبهشت‌ماه به صورت جدی برداشت گندم در کشور آغاز می‌شود و تا پایان مردادماه خرید تضمینی گندم در کل کشور ادامه دارد. ما در طی این بازه زمانی 4 الی 5 ماهه، مکلف هستیم گندم را با سرعت بالا از کشاورزان تحویل بگیریم، ضمن اینکه ابزاری که برای حمل گندم از مزرعه به مراکز خرید غالباً در اختیار کشاورزان است، امکان نقل و انتقال گندم در مسافت طولانی را ندارد.

وی افزود: ما برای اینکه بتوانیم تسهیلاتی را برای کشاورزان ایجاد نماییم تا گندم‌هایشان را به محض برداشت در نزدیکی خود به اولین مرکز خرید سریعاً تحویل دهند، مکلف هستیم مراکز خرید را توسعه دهیم.

حیدری ادامه داد: سالانه به طور متوسط حدود 1200 مرکز خرید در سطح کشور برای ذخیره‌سازی گندم مستقر می‌شود که باید در نزدیکی مزارع باشد تا کشاورزان گندم‌هایشان را سریعاً به آن انتقال دهند بنابراین در چنین شرایطی مجبوریم از مراکز موقت تعاون روستایی در فصول خرید استفاده کنیم.

معاون برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: البته توصیه ما این است که سازمان تعاون روستایی و متولیان این بخش در مناطقی از کشور که دارای توجیه اقتصادی باشد، انبار و سیلوی مکانیزه و استاندارد بسازند و از حالت انبارهای روباز خارج شوند لذا ضروری است تا تعاون روستایی با سرمایه‌گذاری در این بخش وارد عمل شود.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  سایت خبری غلات نیوز  ،تاریخ انتشار:  24  خرداد 1399،کدخبر:   29219،www.ghalatnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین