پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۱۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
محمدرضا خباز عضو حزب اعتماد ملی گفت: یادمان نرفته باشد که مجلس دهم و شورای شهر تهران که یکدست رأی آوردند به دلیل پیام ارزشمند خاتمی بود که اعلام حمایت کرد و مردم تهران، به تبعیت و محبت از او رأی دادند.

شعار سال :عضو حزب اعتماد ملی گفت: یادمان نرفته باشد که مجلس دهم و شورای شهر تهران که یکدست رأی آوردند به دلیل پیام ارزشمند خاتمی بود که اعلام حمایت کرد و مردم تهران، به تبعیت و محبت از او رأی دادند.

«محمدرضا خباز»، عضو حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در رابطه با رهبری جریان اصلاحات گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون به دلیل عدم فعال شدن احزاب دو جریان ریشه‌دار در انقلاب با هم در همه انتخابات‌ها رقابت می‌کردند. این دو جریان در طول 40 سال انقلاب اسم‌های مختلفی داشتند. گاهی از آنها به عنوان نیروهای راست‌گرا و چپ‌گرا یاد می‌کردند گاهی هم به آنها نیروهای خط امام و نیروهای محافظه‌کار می‌گفتند. در هر صورت هر بار اسمی روی آنها می‌گذاشتند. چند سالی است که تحت عنوان اصلاح طلب و اصولگرا در کشور فعالیت می‌کنند و مقدار کمی از کار احزاب را بر عهده گرفته‌اند.

او افزود: تا زمانی که مرحوم آیت‌الله کنی در قید حیات بودند پرچم‌دار اصولگرایان، ایشان بود و از طرف دیگر سالهاست که " خاتمی" رهبر اصلاحات این کشور است. البته خود او تواضع می‌کند و می‌گوید به من رهبر اصلاحات نگویید، در واقع او به پیروی از حضرت امام که می‌فرمودند به من نگویید رهبر انقلاب و به من بگویید خدمت‌گزار، می‌گوید به من رهبر نگویید. این تاسی به حضرت امام باعث شده عده‌ای تصور کنند اصلاحات رهبر و رأس ندارد. اما آنچه مسلم است وجود یک نعمت فوق‌العاده مهمی به نام خاتمی در جریان اصلاحات است، بنابراین اصلاح طلبان پرچم‌دار دارند و از نظر طرفداران این جریان، او رهبر اصلاحات است.

خبار با اشاره به انتخابات مجلس دهم و شورای شهر تهران تصریح کرد: یادمان نرفته باشد که مجلس دهم و شورای شهر تهران که یکدست رأی آوردند به دلیل پیام ارزشمند او بود که اعلام حمایت کرد و مردم تهران تبعیت و محبت کردند و رأی دادند. البته این فراز و نشیب‌هایی که پیش آمده و اصولگرایان مجلس را با رأی بسیار پایین قبضه کردند، عده‌ای از دوستان ما را ناراحت کرده و تصور کردند دنیا به آخر رسیده است در صورتی که کار سیاسی همین است. زمانی شما موفق می‌شوید و زمانی با دوپینگ رقیب شما موفق می‌شود. منظور از دوپینگ این است که در این دوره از طرفی تعدادی از اصلاح‌طلبان توانمند و قوی را رد کردند، و از طرف دیگر از سراسر کشور تنها 42 درصد از مردم پای صندوق آمدند. قرار گرفتن اصلاح‌طلبان در اقلیت دلیلی بر این نیست که ما رهبر یا پرچم‌دار نداریم اتفاقا رقیب به دلیل داشتن چنین پرچم‌داری به ما قبطه می‌خورد چرا که در بین اصول‌گرایان، شخصیتی که اکثریت قریب به اتفاق حرف او را فصل‌الخطاب بدانند، وجود ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب وجود خاتمی را فصل‌الخطاب اصلاح طلبان دانست و اظهار کرد: البته در همان اوج دولت اصلاحات هم عده‌ای از اصلاح‌طلبان انتقاداتی به خاتمی داشتند و حتی بحث عبور از خاتمی را مطرح می‌کردند که آن، نظر عده‌ای بود و نباید نظر عده‌ای را به همه تعمیم بدهیم. در حال حاضر اصلاحات باید پوست‌اندازی کند به این معنی که نباید بر همان روش گذشته حرکت کند و اگر قرار است امید در دل مردم به وجود بیاورد و برای انتخابات‌ آینده حرفی برای گفتن داشته باشد، طبیعتا باید با پرچم‌داری خاتمی نیروهای جا افتاده دیگری را به میدان بیاورد و به نوعی پوست اندازی را انجام بدهند. لذا اینکه بگوییم پرچم‌دار نداریم به ظلم و جفا به مجموعه‌ای است که اگر خاتمی نظری بدهد، بیش از 60 درصد از جمعیت کشور به نظر او احترام می‌گذارند.

این عضو حزب اعتماد ملی ضمن تاکید بر تحولات درونی جریان اصلاح‌طلب ابراز کرد: اصلاح طلبان باید مانیفست و یک برنامه جدیدی را طراحی کنند. پوست‌اندازی کنند و نیروهای باانگیزه و شجاع که حاضر باشند برای تفکرشان هزینه بدهند، را به صورت دموکراتیک وارد صحنه کنند. در حال حاضر برنامه‌های جریان اصلاح‌طلب باید به این سمت باشد که تا 6 ماه دیگر یک برنامه واقعی و به دور از آرمان برای دولت سیزدهم و 1400 طراحی کنند و پس از آن در میان اصلاح‌طلبان به دنبال مظروف باشند. به عبارت دیگر ظرف که مشخص شده ببینند مظروف‌های این ظرف کیست و آنها را وارد صحنه تبلیغات انتخاباتی کنند، تا یک نفر از آنها که از فیلتر شورای نگهبان گذشت، به عنوان نامزد این جریان برای انتخابات 1400 معرفی شود. چرا که راهی جز حضور و امیدی غیر از صندوق رأی نداریم و همانطور که تجربه نشان داده اگر همه اصلاح‌طلبان به اتفاق حول محور یک شخصیت یعنی خاتمی، حرکت کنند به نتیجه می‌رسند.

خباز تغییر ساختارهای کشور را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تا ساختارهای کشور تغییر نکند رئیس جمهور آینده چه اصلاح طلب باشد چه اصولگرا با وضع موجود نخواهد توانست خواسته‌های مردم را برآورده کند. به دلیل اینکه خواسته‌های مردم در صورتی محقق خواهد شد که در قانون اساسی بازنگری کنیم، بازنگری قانون اساسی راه را برای آینده پویا و درخشان ما روشن خواهد کرد. بنابراین اصلاح‌طلبان نباید از این نکته غافل باشند و برنامه‌های خود را بر مبنای واقعیت‌های موجود کشور طراحی کنند، نه اینکه شعاری داده شود و مردم بعد از 1 سال بگویند چرا عملی نکردید بلکه شعاری داده شود که عملیاتی باشد. توان رئیس جمهور محدود به قانون اساسی فعلی است و با این قانون اساسی و وضع موجود کارهای مهم و ریشه‌داری را نمی‌توان در کشور سامان داد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:16اردیبهشت1399،کد خبر: 997503،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
1
0
اصلاح طلب ها اگر شرکت کنن خیلی پر رو تشریف دارن با این عملکرد 8 ساله شون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین