پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۰۲۲
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
بدهی‌های شهرداری تهران بر اساس برخی اسناد بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان است که به این رقم‌ها باید رقم شش هزار میلیارد تومان دعاوی حقوقی و قضایی هم که رقم درشتی است، اضافه کرد یعنی در صورتی که شهرداری محکوم به پرداخت شود، این مبلغ را هم باید پرداخت کند.

شعار سال: پیروز حناچی درباره اجرای برخی پروژه‌های عمرانی در شهر اظهار داشت: در آغاز کار هزینه پروژه را ۷۰۰  میلیارد تومان اعلام می‌کنند و در عمل با هفت هزار میلیارد تومان پروژه تمام می‌شود که منطقی نیست و به‌طور قطع ایراد دارد.

شهردار تهران گفت: برخی منافعشان در اجرای پروژه‌هایی به اصطلاح «راه بنداز جابنداز» است که معمولا هزینه‌های پروژه را پیش از اجرا کم اعلام می‌کنند، همه این موارد و اعداد و ارقام در حسابرسی سالانه شهرداری مشخص است.

وی با بیان اینکه مدیریت جدید شهری اصراری به فریاد زدن میزان بدهی‌های شهرداری ندارد، گفت: شهری که اعلام کند بدهی‌هایش چند برابر بودجه‌اش است، درواقع غیر مستقیم اعلام وررشکستگی کرده است در حالی که شهرداری تهران با وجود این میزان بدهی هم می‌تواند مشکلات شهر را با همکاری همه حل کند.

وی افزود: بدهی‌های شهرداری تهران بر اساس برخی اسناد بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان است که به این رقم‌ها باید رقم شش هزار میلیارد تومان دعاوی حقوقی و قضایی هم که رقم درشتی است، اضافه کرد یعنی در صورتی که شهرداری محکوم به پرداخت شود، این مبلغ را هم باید پرداخت کند.

شهردار تهران رقم بدهی شهرداری تهران فقط به یک بانک را ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که روزی ۱۷ میلیارد تومان جریمه دیرکرد بازپرداخت به آن اضافه می‌شود.

حناچی درباره تغییر کاربری برخی پروژه‌های عمرانی مانند پل صدر گفت: در کشورهای اروپایی معمولا زمانی که عمر مفید پروژه تمام شود، تغییر کاربری می‌دهند حتی بسیاری از مسیرهای سرپوشیده را به مکان‌های مفرح طبیعی تبدیل کردند. این تبدیل به یک تئوری بدل شده است، در واقع معنی و پیام ایجاد خیابان‌های جدید، افزایش سفرهای بیشتری درون شهری است. الان هدف اصلی این است که اساسا به سفرهای با وسایل شخصی دامن زده نشود حتی در بسیاری از کشورها در محلات مرکزی برای اینکه کسی با خودرو تردد نکند و از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، پارکینگ ایجاد نمی‌کنند.

وی افزود: عمر مفید پل صدر و بسیاری دیگر از پروژه ها هنوز تمام نشده البته درباره برخی پل‌ها و سازه‌های قدیمی در شهر مرحله به مرحله ایده‌هایی داریم که در حال انجام است. یکی از آن‌ها حذف پل حافظ از بخش مرکزی تهران است چراکه مطالعات نشان می دهد امکان حذف برخی از این پل‌ها و ایجاد آن‌ها در برخی جاهای دیگر که شاید لازم است، وجود دارد.

شهردار تهران با اشاره به  فاز دو و سه پل گیشا اظهارکرد: ایده‌هایی درباره پل سبز زندگی مطرح شده و در دست بررسی است. پروژه‌های دیگری هم از این جنس وجود دارد، مثلا در خیابان لاله زار و میدان امام خمینی (ره) پیاده‌راه گسترده ایجاد کردیم. گرچه شرایط شهرداری تهران‌ با شیوع کرونا و تحریم‌های اقتصادی تغییر کرده اما کار متوقف نشده است.

وی لغو طرح ترافیک را تصمیم وزارت بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: تلاش بر این است که هم بار حمل و نقل عمومی افزایش پیدا نکند و هم مرکز شهر قفل نشود. حذف طرح ترافیک در مناطق مرکزی شهر هم به افزایش سفرهای درون شهری به سمت مناطق مرکزی دامن زده و هم ترافیک سنگینی ایجاد کرده و حتی سبب شده است تا  شبکه حمل و نقل عمومی دچار اختلال شود. به همین دلیل شورای حمل و نقل و ترافیک تهران، طرح جدیدی ارایه کرد که حداقل همپوشانی بر ساعات اداری دارد و تلاش این است بار حمل و نقل عمومی را خیلی سنگین نکند.

شهردار تهران درباره جزییات این طرح پیشنهادی توضیح داد: بر اساس این طرح کارمندان دولت یا کسانی که مشغله دارند می توانند قبل از ساعت هشت وارد طرح و تا قبل از ساعت ۱۶ از این محدوده خارج شوند.حناچی درباره اصلاح چارت سازمانی شهرداری گفت: این یک مساله داخلی است اما تشکیلات شهرداری یک مشکل بزرگ دارد و آن هم فربه بودن سازمان عظیم شهرداری است تنها در سال ۱۳۹۶ ، ۸۰۰۰ نفر به این بدنه تزریق شدند و تا وقتی این حل نشود سرمایه گذار تمایلی به ورود به این حوزه‌ها ندارد.

وی درباره مطالبات شهرداری از وزارت نفت و دولت بابت افزایش صندلی‌های ناوگان حمل و نقل عمومی و دریافت ما به ازای مصرف بنزین آن گفت:  برای تحقق این مطالبات رایزنی‌ها را شروع کرده‌ایم البته درک می‌کنیم که شرایط دولت خوب نیست اما این موضوع را دنبال کرده و می کنیم تا جایی که در سال گذشته موفق شدیم ۱۲۰ میلیارد تومان از این منابع را وصول کنیم.

حناچی در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری سازمان‌های خود را به بورس می‌آورد یا اوراق مشارکت خواهد فروخت، گفت: از فرصت بورس برای سازمان‌هایی مثل شهروند، میادین میوه و تره بار و شهر آفتاب استفاده می‌کنیم ولی فروش اوراق مشارکت، مجوز بودجه سالانه را می‌خواهد.  ۹۱۰ میلیارد تومان بانک آینده هم اوراق مشارکت بود که برای جذب اوراق مشارکت بانک های عامل معرفی می شوند و شهرداری نباید به آن‌ها بدهی داشته باشد. آن‌ها وثیقه‌های مناسبی می خواهند که  این کمی دشوار است.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی راجع به اداره پارک پردیسان توسط یک نهاد دیگر گفت: دوستان ما در سازمان محیط زیست دلایلی درباره تنوع گیاهی دارند این در حالیست که بوستان‌ها و مجموعه‌های رفاهی باید در اختیار شهرداری قرار گیرد چراکه شهر را جذاب می کنند اگر اداره اینها خرد شود پروسه‌های تصمیم‌گیری درباره آن‌ها با اختلال مواجه شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا این مشکل را با رییس جمهوری در میان گذاشته است،اظهارکرد: رییس جمهوری در آیین پرده‌برداری از لایحه جامع مدیریت شهری نظرات خود را بیان کرد. مشکل در این زمینه مثل همان مشکلی است که اجرای سیاست‌های کلان اصل ۴۴ قانون اساسی دارد. در حالی که مشکل در بدنه است توسعه بخش خصوصی و نهادهای عمومی می‌تواند در حوزه مدیریت شهری راهگشا است.

حناچی درباره خط ۱۰ متروی تهران نیز گفت: مطالعات اولیه برای این خط  شروع شده و در شورای عالی ترافیک به تصویب رسیده است و الان در حال مذاکره با سرمایه گذاران هستیم. مشکل شهرداری  تهران در جذب سرمایه گذار برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی،  یارانه بسیار کمی است که از سوی دولت تامین می شود که به نظر باید برای این مشکل  قیمت بلیت تا حدودی  واقعی شود. در خط ۸ و ۹ و ۱۰ به همین شکل مذاکره می کنیم .

شهردار تهران درباره مجتمع‌های ایستگاهی نیز گفت: درباره نحوه اداره مترو در حال راه اندازی هلدینگی هستیم که تمام فعالیت‌ها در آن متمرکز شود و لایحه ساخت این هلدینگ در حال تهیه است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا،تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت1399،کد خبر: 938259، ww.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین