پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۸۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
مجید فراهانی در رابطه با انجام تکالیف مقرر در ماده ۴۲ برنامه سوم توسعه شهر تهران، به ویژه کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی و ارائه تمام خدمات شهرسازی به صورت غیر حضوری و هوشمند واکنش نشان داد.
شعار سال: مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی تذکری که تقدیم هیات رئیسه شد، گفت: رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهم‌ترین انتظار اعضاء شورا از شهردار محترم و مدیران شهرداری تهران است، تا با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا زمینه اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری تهران فراهم شود.

او افزود: بر همین اساس و به منظور تاکید بر اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شورا‌های اسلامی کشور، درباره لزوم «انجام تکالیف مقرر در ماده ۴۲ برنامه سوم توسعه شهر تهران، به ویژه کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی و ارائه تمام خدمات شهرسازی به صورت غیر حضوری و هوشمند» مشتمل بر موارد زیر به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

او تاکید کرد: شهرداری تهران در چارچوب این حکم برنامه سوم توسعه شهر تهران مکلف بوده است در راستای شفافیت، هوشمندسازی و پایش مستمر فرایند کنترل و نظارت بر تحولات کالبدی و ساخت و ساز در شهر و ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان اقداماتی عملیاتی کند.

عضو شورای شهر تهران در خصوص این اقدامات گفت: بند ۲ عنوان می‌کند که باید در ضوابط و مقررات و اصلاح فرایند‌ها و سازوکار‌های مؤثر بر صدور پروانه و گواهی ساختمان به منظور کاهش زمان صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی تا پایان سال اول برنامه بازنگری کرد. همچنین در بند ۳ به ایجاد شفافیت، رفع تفسیرپذیری و انتشار بر خط عمومی قوانین، ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری و دستورالعمل‌ها، ابلاغیه‌ها و مصوبات مرتبط با ساخت و ساز و فرآیند‌های حوزه شهرسازی و معماری و دسترسی حداکثری شهروندان به آن‌ها تا پایان سال اول برنامه تاکید شده است.


رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به بند ۵ اظهار کرد: ارائه تمامی خدمات شهرسازی و معماری شهرداری از جمله صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی به صورت هوشمند و غیرحضوری (شهروندمحور) تا پایان سال اول برنامه از این جمله است.

فراهانی تصریح کرد: متاسفانه علی رغم اتمام مهلت مقرر قانونی تا کنون شاهد اجرای تکالیف یاد شده از سوی شهرداری تهران نبوده ایم.

او افزود: شایسته است اقدام لازم از سوی شهرداری در اسرع وقت صورت گیرد، بدون شک اجرای هر چه سریعتر این تکلیف می‌تواند زمینه ساز جلب رضایت شهروندان معزز تهرانی و بهبود فرآیند‌های بخش معماری و شهرسازی شود.

فراهانی در پایان گفت: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام جناب آقای دکتر حناچی، شهردار محترم تهران در اجرای تکالیف برنامه سوم توسعه شاهد تحقق تهران شهری برای همه به عنوان دستاورد اجرای احکام برنامه باشیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1399 ، کدخبر: 996705 ، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین