پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۸۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
در سازمان‌های تابعه شهرداری تهران چه خبر است؟ یعنی چی که حسابرسی «سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران برای سال‌های مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹» ارائه شده و مورد بررسی اعضا در سال ۱۴۰۱ قرار گرفته و با ۱۴ رای موافق اعضا تصویب شد؟ پایگاه تحلیلی خبری شعار سال انتقادات زیادی از این سازمان و عملکردش داشته و دارد؟ چرا حسابرسی از این سازمان به شکل سالیانه انجام نمی‌شود؟ چرا گزارش حسابرسی منتشر نمی‌گردد؟
شعار سال: در هشتاد و سومین جلسه، گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی " سازمان آتش نشانی شهر تهران"، " سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران برای سال‌های مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹» ارائه شده و مورد بررسی اعضا قرار گرفت که با ۱۴ رای موافق اعضا تصویب شد.

بر اساس این گزارش پرویز سروری نایب رئیس شورا پیش از آغاز بررسی گزارش‌های حسابرسی تاکید کرد: حسابرسان شورا تمرکزشان را بر حسابرسی سال آخر بگذارند چرا که همه اشکالات در این دوره زمانی مد نظر در سال آخر نیز نشان داده میشود.

در ادامه آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه ارائه گزارش حسابرسی یکی از مسولیت‌های قانونی مدیریت شهری است، گفت:، اما متاسفانه شورای شهر در دوره قبل هیچ گزارش عملکردی در صحن به مردم ارائه نکرد و صرفا با فرافکنی رسانه‌ای و فضاسازی به دنبال شانه خالی کردن از این مسوولیت است.

محمد آخوندی ادامه داد: با تلاش تمامی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه اعم از دبیر کمیسیون، کارشناسان و کمیته‌های زیر مجموعه و حسابرسان رسمی توانستیم کار انجام نشده شورای پنجم را به پایان برسانیم. تمامی گزارش‌های حسابرسی تا پایان سال ٩٩ به تفکیک در صحن شورا قرائت خواهد شد که امروز گزارش حسابرسان رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی «شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر»، «سازمان میادین میوه و تره بار» و «سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی»، برای سال‌های مالی ١٣٩۶ لغایت ١٣٩٩، با حضور رئیس سازمان یا معاونین مربوطه در صحن شورا قرائت شد.

در ابتدا حسابرسی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در صحن شورا قرائت شد.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش با اشاره به اینکه اقداماتی برای بهبود وضعیت حقوق آتش نشانان انجام شده است، اظهار کرد: این موضوع از سال‌های گذشته وجود داشته و در دوره مدیریت شهری جدید برای بهبود شرایط سعی شده، اما هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

وی همچنین تصریح کرد: نسبت به مسکن آتش نشانان باید پیگیری‌های لازم انجام شود که اقدامات شهرداری برای مسکن این افراد قابل تقدیر است.

در ادامه قدرت‌اله محمدی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در واکنش به گزارش حسابرسی ارائه شده مرتبط با این سازمان با بیان اینکه در خصوص اسناد مالکیت و ایستگاه‌ها وارد عمل شده ایم، گفت: مستندسازی در این زمینه آغاز شده و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در ساخت ایستگاه‌ها و تأمین تجهیزات هزینه می‌کنیم، یادآور شد: ما سازمان را در سطح کشور و خاورمیانه می‌بینیم و ناچاریم به روز باشیم. تجهیزات به روز در هفته‌های آینده رونمایی خواهد شد. مبالغ در این بخش در حال وصول و دریافت است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه تمام تجهیزات در حال ثبت است، اظهار کرد: با توجه به جان فشانی و ایثارگری آتش نشانان جا دارد که شورا و شهرداری وارد عمل شده و معیشت این افراد را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه جانمایی سه هزار واحد مسکونی برای آتش نشانان انجام شده است، خاطرنشان کرد: ثبت نام مسکن افراد نیز در سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد. ۸۰ درصد از آتش نشانان خارج از شهر تهران مستأجر هستند و ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

محمدی تأکید کرد: نگران گزارشات حسابرسی سازمان آتش نشانی نباشید؛ در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شاهد هیچ گونه اتفاقی همچون گذشته در گزارشات حسابرسی آتش نشانی نخواهیم بود.

در ادامه این جلسه مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حضور مدیرعامل سازمان در بین آتش نشانان کمک می‌کند فضایی حاکم شود که دغدغه برای حل مشکلات آن‌ها وجود دارد، گفت: آتش نشانی پیشانی عملیاتی شهرداری است که تلاش‌های این سازمان جای تقدیر دارد.

وی تأکید کرد: روند نصب بنر در ساختمان‌های ناایمن اتفاق خوبی است و انتظار داریم این روند ادامه پیدا کند و روال به کندی پیش نرود.

در ادامه جلسه گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی «سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران برای سال‌های مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹» ارائه شده و مورد بررسی اعضا قرار گرفت و با ۱۴ رای موافق اعضا تصویب شد.

احمد صادقی در این خصوص اظهار داشت: عملکرد سازمان در طی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ مشروط بوده، اما حسابرس سال ۹۹ را مطلوب عنوان کرده است. با این حال شرکت، برخی مواد قانونی شامل بخشنامه سال ۹۴ درخصوص الزامات اجرای بودجه را در این سال‌ها رعایت نکرده است. همچنین دعاوی سازمان هم باید تعیین تکلیف شود. چندین مورد محکومیت علیه سازمان وجود دارد و هیچ واکنشی در این خصوص بروز داده نشده است.

ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهر تهران نیز در واکنش به گزارش ارائه شده در خصوص سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار با بیان اینکه رأی بازار بعثت به نفع سازمان صادر شده است، اظهار کرد: در خصوص دعاوی فعلی، بررسی و پیگیری لازم در حال انجام است که دو سال به طول می‌انجامد، چون موضوع پیچیده‌ای است هرچند ما با جدیت پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حساب سپرده از عدد مورد نظر یک میلیارد تومان بیشتر است، یادآور شد: بیش از ۱۳۰ بازار ضررده داریم که بخشی از آن را از دایره خارج می‌کنیم تا بازار ضررده تا دو سال آینده نداشته باشیم. برخی بازار‌ها جانمایی مناسبی نشده اند که مورد انتقاد ما نیز هست.

در ادامه در این جلسه گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی «شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، برای سال‌های مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹» ارائه شده و مورد بررسی اعضا قرار گرفت و با ۱۴ رای موافق اعضا تصویب شد.

احمد صادقی در این خصوص نیز گفت: اگر شرکتی بر اساس قانون حداقل نصف سرمایه خود را از دست بدهد، هیئت مدیره باید موضوع انحلال یا بقای شرکت را به رای بگذارد و حال این مجموعه ۲۶ برابر سرمایه، زیان انباشته داشته است.

همچنین مهدی اقراریان نیز طی پرسشی درخصوص طلب این شرکت از شرکتی به نام (تصویر سبز فردا) گفت: در این زمینه چه اقدامی صورت گرفته است؟ در بسیاری موارد در این زمینه عدم اطلاع وجود دارد!
سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع مشاغل شهر تهران نیز با بیان اینکه برابر بند ۲۰ ماده ۵۵ شرکت انتفاعی نیست، اظهار کرد: با این وجود شرکت باید قوانین را رعایت کند. زیان انباشته از محل مالیات‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته رفع خواهد شد. زیان انباشته تا پایان سال رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از شرکت‌های مقابل ما، به پرداخت هفت میلیارد تومان در وجه شهرداری محکوم شده است. پرونده‌ای دیگر نیز وجود داشته که پس از ۱۱ سال توانستیم در طول یک سال حکم منع تعقیب برای شهرداری تهران دریافت کنیم.

بیگی تأکید کرد: در سال قبل ۶۰۰ درصد زیان شرکت ساماندهی صنایع مشاغل شهر تهران کاهش یافت و امسال برای اولین بار به سود خواهیم رسید.

در نهایت گزارش حسابرسی‌های مطرح شده به شرط رفع اشکالات مورد تایید اعضای شورا قرار گرفت.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت شورای اسلامی شهر تهران، تاریخ انتشار:۱۱ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۲۴۸۶۷، www.shoratehran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
0
0
میادین و تره بار که برای خودش امپراطوری نوعی رانت شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین