پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
محمدرضا واعظ مهدوی، معاون توسعه علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور روزشنبه 9 آبان درنشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان شرکت کرد و سه برنامه ویژه شامل حمایت از بازماندگان از تحصیل ، کمک به حاشیه‌نشینان ، و حمایت از برنامه های جلوگیری از سوءتغذیه را در هرمزگان مورد حمایت قرارداد و مقرر گردید که بودجه هایی به این برنامه ها اختصاص یابد .

شعار سال: محمدرضا واعظ مهدوی، معاون توسعه علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور روزشنبه 9 آبان درنشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان شرکت کرد و سه برنامه ویژه شامل حمایت از بازماندگان از تحصیل ، کمک به حاشیه‌نشینان ، و حمایت از برنامه های جلوگیری از سوءتغذیه را در هرمزگان مورد حمایت قرارداد و مقرر گردید که بودجه هایی به این برنامه ها اختصاص یابد .

نکته ای که در این نشست مطرح شد موضوع منطقه آزاد جاسک بود . در این نشست استاندار هرمزگان گفت: با توجه به برنامه توسعه سواحل مکران و تأسیس منطقه آزاد جاسک در این شهرستان نیاز گسترده‌ای به نیروی انسانی است که باید در این زمینه از اکنون آموزش‌های لازم در نظر گرفته شود تا نیروهای بومی جذب شوند و شرایط مانند عسلویه پیش نیاید.این دقت نظر استاندار محترم در خصوص حمایت از مردم استان را باید به فال نیک گرفت اما این موضوع نباید درحد یک اظهار نظر باقی بماند و لازم است که از سوی مردم هرمزگان مورد مطالبه جدی قرار گیرد . هزاران نفر جوان هرمزگانی بیکار و البته تحصیلکرده وجود دارند که باید تا قبل از اینکه این منطقه آزاد رسماً فعالیت خود را آغاز کند کاری برای آنها صورت گیرد . چرا که نگارنده قویاً معتقدم در دانشگاههای ما بیشتر جنبه تئوری تخصص ها مورد توجه است و متاسفانه آنگونه که باید تخصص های عملی را دانشجوان تجربه نمی کنند و لازم است این مهم مورد توجه قرار گیرد . در زمان تاسیس مناطق آزاد قشم و کیش شاید کمتر از اکنون تحصیلکرده های متخصص بومی بیکار بودند که البته این موضوع نیزخود جای بحث دارد اما اکنون دیگر چنین بهانه ای نمی تواند وجود داشته باشدچرا که در هر زمینه ای در هرمزگان جوانهای متخصص و کاربلد با تحصیلات بالا وجود دارد و اگر بعد از راه اندازی منطقه آزاد جاسک در زمان کنونی مانند 25 سال پیش قشم و کیش عمل شود مسئولین استان باید پاسخگو باشند .البته نباید اینگونه تصور شود که نیروهای غیر بومی که وارد استان شده اند ضعیف هستند یا حقشان نبوده ، که خوب می دانیم بسیاری از آنها واقعاً توانمندند و از آنها نیز بابت خدماتشان باید تشکر کرد . بلکه یاید گفت بیشتر تناسب ها رعایت نشده است .به نظر می رسد اولین اقدام پیشگیرانه و صحیح برای جلوگیری از تکرار این اتفاق این است که اولین مدیر عامل منطقه آزاد جاسک یک بومی باشد . چرا که سیاستی که در تمام این سالها باعث شده در تمامی مراکز تجاری و صنعتی و اقتصادی سهم هرمزگانیها کم رنگ شود، انتخاب اولین مدیر این مراکز بوده است . چرا که اولین مدیر شاکله آن سازمان را انتخاب می کند و بعد از اینکه نیروهای آن انتخاب شدند دیگر کاری از کسی ساخته نیست حتی اگر مدیران بعدی بومی انتخاب شوند . قطعاً استاندار، نمایندگان و گروههای سیاسی ، اجتماعی و رسانه ها در تحقق این خواسته نقش خواهند داشت . پس به جای سهم گرفتن برای اشتغال جوانان، راه بهتر پافشاری روی انتخاب اولین مدیر باید باشد. اگر این خواسته محقق شود آموزش نیروی انسانی و جذب حداکثری نیروهای بومی ، کار آسانتری خواهد بود . هر چند رویای مناطق آزاد خوابی است که بیشتر در پایتخت تعبیر می شود اما باید دید جناب استاندار و نمایندگان فعلی و آینده ما هم تعبیر رویا بلدند یا اینکه باید به خودمان بگوییم آرزو بر جوانان عیب نیست .

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری هرمزگان، تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ آبان ، کد مطلب: 8921:www. hormozgannews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حاجتی بندر
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
0
0
واقعا نمایندگان ما به چنین ظرافت هایی توجه می کنند؟؟؟ برای من که جای سوال دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین