پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۷۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نرخ رشد جمعیت سال ۹۸ را کمتر از یک درصد اعلام کرد و گفت: در حال افول دوران طلایی جمعیت در کشور هستیم که این موضوع بسیار خطرناک است.

شعار سال: محمد اسماعیل اکبری با اشاره به اینکه کاهش نرخ جمعیت سبب از هم پاشیدگی جامعه می‌شود، افزود: کاهش نرخ جمعیت ما را با ورشکستگی و از هم پاشیدگی مواجه می‌کند.
وی به ویژگی‌های نرخ رشد مناسب جمعیت اشاره کرد و گفت: جمعیت سرمایه زا، ثروت آفرین و قدرت آفرین است و با کاهش آن افول اقتصادی جامعه قطعی خواهد بود.
مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اقتصاددانان ثابت کردند فرزندآوری و افزایش جمعیت، سرمایه گذاری است.
اصلاح سبک زندگی، مهمترین مولفه رفع کاهش نرخ جمعیت
اکبری، اصلاح سبک زندگی را مهمترین مولفه کاهش نرخ جمعیت اعلام کرد و گفت: موضوع اقتصادی به تنهایی عامل کاهش فرزندآوری نیست و بسیاری از افراد ثروتمند دیرتر ازدواج می‌کنند و کمتر هم بچه می‌آورند.
وی با اشاره به اینکه سبک زندگی صحیح باید در جامعه ترویج داده شود، گفت: در صورت اصلاح سبک زندگی فرزند آوری افزایش پیدا می‌کند.
اقتصاد جامعه توسط افراد مولد می‌چرخد
وی با اشاره به اینکه اقتصاد جامعه، توسط افراد مولود می‌چرخد، افزود: هر وقت تعداد جمعیت مولد (۱۵ تا ۶۰ سال) کاهش یافت، وضعیت اقتصادی کشور نامناسب خواهد بود.
اکبری ادامه داد: ۶۶ درصد کشور‌های اروپایی، ۳۸ درصد کشور‌های آسیایی و در کل جهان ۲۸ درصد کشورها، برای فرزندآوری سرمایه گذاری می‌کنند، اما ما تقریبا هیچ کاری نمی‌کنیم.
مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: نگرفتن مالیات، پرداخت هزینه فرزندآوری و ارایه آموزش فرزندان از جمله سرمایه گذاری در حوزه فرزندآوری است که توسط این کشور‌ها انجام می‌شود.
رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: اگر مردم به هر دلیل فرزندآوری مناسب نداشته باشند، حتما ضرر خواهند کرد. هر فرد سالمند (بالای ۶۰ سال) ۸ تا ۱۰ برابر میانسال و جوان احتیاج به هزینه‌های سلامت دارد.
اکبری ادامه داد: ۸۰ درصد سرطان در بین سالمندان رخ می‌دهد و ۶۳ درصد بیماری‌های متابوبیک مربوط به این سن است.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین، کدخبر: 1391852، تاریخ انتشار: 4خرداد 1399، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
0
0
متاسفانه اگر دهه 60ها ازدواج نکنن و تشکیل خانواده ندن بزودی فاجعه به وجود میاد در حوزه جمعیت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین