پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۸۱۸
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
منتخب مردم شاهیندژ و تکاب در مجلس یازدهم بر لزوم تغییر بعضی مواد قوانین مربوط به معادن در امر مالیات تاکید کرد.

شعار سال: حسن همتی در جلسه با معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت با بیان نگرانی‌های مردم منطقه تکاب به جهت عملکرد مسئولان تهرانی در تخریب محیط زیست، گفت: برابر گزارشات واصله این معادن شاید برای عده‌ایی خاص منفعت داشته، ولی برای مردم منطقه بجز تخریب محیط زندگی، آلوده کردن آب‌ها و بعضی بیماری‌ها چیزی نداشته و این به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و باید معادلات بصورت خداپسندانه و به نفع مردم تغییر کند.

منتخب مردم شاهیندژ و تکاب در مجلس یازدهم در پایان با تاکید به اینکه باید بعضی مواد قوانین مربوط به معادن در امر مالیات تغییر کند، اظهار داشت: بنا به ادعا‌ها بخش زیادی از درآمد معادن به خزانه واریز می‌شود و مردم ما از آن به اندازه کافی بهره ایی نمی‌برند و این غیر عادلانه است و باید در کنار این مسئله سهم ۱۵ درصدی ارزش افزوده هم دقیقا به منطقه اختصاص یابد و نحوه هزینه کرد آن نیز شفاف سازی شود.

*** ضرورت نظارت در حوزه معدن و صنایع معدنی

حسین مدرس خیابانی پیش از این با تاکید بر ضرورت نظارت در حوزه معدن و صنایع معدنی، خاطرنشان کرد: باید تعادل بین ساز و کار اجرایی و نظارتی برقرار شود. به این مفهوم که نظارت باید بسیار قدرتمند باشد، اما منجر به بروکراسی شدید نشود.

پس علاوه بر اینکه باید با ابزار‌های مختلف، جریان نظارت را قدرتمند کرد تا چتر حمایتی گسترده‌تری بر حوزه‌های اعطای پروانه‌ها و مجوز اکتشاف و بهره‌برداری داشته باشد، بلکه در چارچوب نظارت کارآمد، مسیر را برای فعالیت فعالان اقتصادی و بخش‌خصوصی هموار نمود.

*** پایش هفتگی عملکرد معادن

سرپرست وزارت صمت در پایان از شورای عالی‌معادن درخواست کرده بود تا شاخص کارآمدی را برای معادن در استان‌ها طراحی و ابلاغ نماید و با همکاری استان‌ها، به صورت هفتگی، عملکرد معادن را در سراسر کشور مورد سنجش قرار دهد.

همچنین شاخص عملکردی به نوعی تعریف خواهد شد تا نسبت معادن غیرفعال به کل معادن فعال مورد پایش قرار گرفته و به صورت مرتبط ارزیابی شود.

تمامی کشور باید درگیر بخش رشد و توسعه معادن و صنایع معدنی شوند و مدیران کل استانی، در برش‌هایی که از سوی معاونت معدنی تدوین می‌شود، عملکرد بخش معدن را مورد ارزیابی و پایش قرار دهند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار 4 خرداد    99، کد خبر:    176404، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین