پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۸۶۴
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
از مجلس یازدهم میخواهیم در مورد دوره وزارت رضا رحمانی تحقیق و تفحص واقعی انجام دهد و دیگر بازوی نظارتی مجلس یعنی دبوان محاسبات به تخلفات رسیدگی و جرایم را به قوه قضائیه گزارش و محول نماید.

شعار سال: از مجلس یازدهم میخواهیم در مورد دوره وزارت رضا رحمانی تحقیق و تفحص واقعی انجام دهد و دیگر بازوی نظارتی مجلس یعنی دبوان محاسبات به تخلفات رسیدگی و جرایم را به قوه قضائیه گزارش و محول نماید.

رضا رحمانی وزیر صمت به سیدشریف حسینی نماینده سابق اهواز وعده داد اگر در گرفتن رای اعتماد کمک کند، سیدشریف را همزمان «معاون پارلمانی» و «عضو هیات مدیره آسکوتک» (ثروتمندترین شرکت وزارت در آلمان) می‌کند.

اسفند ۹۷ سیدشریف، علاوه بر گرفتن کرسی معاونت پارلمانی، برخلاف قانون، عضو غیرموظف هیات مدیره آسکوتک می‌شود تا همزمان در مجلس و آلمان خدمت کند.
در حالیکه طبق قانون خدمات کشوری، مداخله معاون وزرا در شرکت‌های دولتی ممنوع است.

آخر تیر ۹۸ سیدشریف حسینی با فشار نهاد‌های نظارتی و برخلاف میل باطنی از هیات مدیره به «هیات نظارت❗️» تغییر مکان می‌دهد تا قانون را دور بزند.

دلالی نیم میلیون یورویی سید شریف حسینی
۱۲ تیر ۹۸ وقتی سید شریف معاون پارلمانی وزیر و بصورت غیرقانونی عضو هیات مدیره آسکوتک است با شریک تجاری او کریم منابی یک قرارداد با پورسانت نیم میلیون یورو منعقد می‌کند.
آسکوتک می‌توانسته اجناس را از ترکیه و چین مستقیم خریده و به ایران بفرستد؛ اما موید حسینی صدر مدیرعامل آسکوتک صلاح می‌بیند❗️ با سفارش سیدشریف حسینی عضو هیات مدیره و نماینده سابق اهواز، به شرکت راین هلدینگ در آلمان و شرکت کرخه در اهواز که هر دو در مالکیت کریم منابی است، سفارش خرید بدهد.

در یک اقدام عجیب ۸ قلم کالا (تاندیش) از ترکیه و یک قلم کالا از چین توسط شرکت راین خریداری شده لذا کالا بجای اینکه توسط آسکوتک مستقیم از چین و ترکیه به ایران بیاید، از طریق واسطه آلمانی (شرکت راین کریم منابی) ❗️به ایران ارسال می‌شود تا این شرکت حق پورسانت ۵۵۵ هزار یورویی (۱۳۰%) ❗️دریافت کند. در حالی که خرید این کالا‌ها از ترکیه و چین شامل تحریم‌ها نبوده و اساساً میتوانست مانند سایر معاملات از طریق آسکوتک انجام شود.

نهاد‌های نظارتی خبر دارند که فقط در همین یک معامله برای خرید کالای ۴۰۰ هزار یورویی (که صحت ارزش واقعی آن نیز مورد تردید است) مبلغ ۵۵۵ هزار یورو حق پورسانت در نظر گرفته شده و در اقدامی عجولانه کل مبلغ نزدیک یک میلیون یورو به صورت ۱۰۰% پیش پرداخت نقدی (۱۰۰/۱۰۰: In Advance) به حساب کریم منابی واریز شده است.

در تاریخ ۳/۷/۲۰۱۹ (۱۲ تیرماه سال۹۸) پیش فاکتور مربوط به این معامله صادر می‌شود که براساس آن قبل از تحویل اجناس❗️توسط فروشنده، مبلغ کل معامله ۹۶۴ هزار یورو (مبلغ کالا+پورسانت) نقداً به حساب شرکت کریم منابی در بانک Volksbank در آلمان واریز میشود.

مدیر بازرگانی آسکوتک کاوه افضل زاده، با عجله در همان روز دستور پرداخت و صدور فوری چک را می‌دهد و مویدحسینی صدر دو روز بعد بلافاصله چک یک میلیون یورویی را امضا و نقداً پرداخت می‌کند.

کریم منابی «دلال بزرگ وزارت صمت» کیست؟ (استخراج از سایت ثبت شرکت‌های آلمان)
شرکت آلمانی راین هلدینگ (در اهواز به نام کرخه) در اواخر ۲۰۱۵ با نام کرخه در آلمان ثبت و اوایل ۲۰۱۶ به «راین» تغییر نام می‌دهد و در کمتر از دو سال سرمایه آن ده برابر می‌شود.
آسکوتک از طریق شرکت آلمانی راین برای خرید تجهیزاتی که خود می‌توانسته مستقیم خرید کند حق پورسانت نیم میلیون یورویی پرداخت می‌کند.

کلاه بزرگ شرکت آرکو؛ کریم منابی اسپانسر سیدشریف معاون پارلمانی رحمانی وزیر همزمان با مالکیت شرکت راین در آلمان، شرکت «صنعت انرژی کرخه» را راه اندازی می‌کند. در شرکتی به نام «آرکو» هم سهام دار می‌شود.

ماجرای آرکو چیست؟ یک طرف سهام دار آرکو، موید حسینی صدر ۴۹% و کریم منابی مالک ۵۱% است.

یعنی وزارت صمت در حیاط خلوت خود در آلمان، یک شرکت زیرپوستی به نام آرکو دارد (۴۹% سهم وزارت صمت در عمل موید حسینی صدر _ ۵۱%سهم کریم منابی دلال) حتی بجای اینکه آرکو برای خرید تجهیزات اقدام کند، کریم منابی (شریک آرکو) با حمایت سیدشریف حسینی و حسینی صدر از طریق شرکت دیگرش راین، دلالی خرید تجهیزات را می‌کند تا تمام حق پورسانت به شرکت راین برسد (اگر حداقل خرید بجای راین توسط شرکت آرکو انجام می‌شد منابی نصف حق دلالی را بایستی به حساب شرکت دولتی آسکوتک برمیگرداند)

کریم منابی از طریق شرکت سوم خود «صنعت انرژی کرخه» با شرکت ایکا و آسکوتک وزارت صمت یک قرارداد «سه جانبه» منعقد می‌کند:

- ایکا متعلق به شرکت ایریتک

- کریم منابی؛ شرکت صنعت انرژی کرخه
- وزارت صمت؛ آسکوتک با مدیرعاملی موید حسینی صدر

کریم منابی طی این قرارداد پر نفع، از مجوز ایکا (حق نظارت) استفاده و از طریق شرکت صنعت انرژی کرخه (شرکت دوم منابی) بر کیفیت تجهیزاتی که آسکوتک می‌خرد (همان تجهیزاتی که منابی با شرکت راین خود خریده) نظارت می‌کند.


برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین