پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۹۰۱
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
امید واثق داریم که عملکرد مجلس یازدهم در تمامی حوزه‌ها بخصوص در این برهه و در انتخاب اعضا و هیئت رئیسه کمیسیون‌ها برمبنای تخصص و شایستگی صورت بگیرد و مصداق بارز روایت ذیل در خصوص برخورد پیامبر اکرم (ص) با یک فرد مدعی پست و مقام باشد.
شعار سال:
 
*** اهمیت کمیسیون‌های مجلس

شاهین سهیلی در یادداشت خود آورده است:
آنچه که حتی بیش از چینش هیئت رئیسه مجلس اهمیت دارد، ترکیب کمیسیون‌ها و افرادی هست که ریاست کمیسیون‌ها را برعهده خواهند گرفت؛ زیرا مسائل مهم و اساسی از جمله لوایح و طرح‌ها و وزرای پیشنهادی پیش از آنکه به صحن مجلس بیاید در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرند و بعد از کسب تاییدیه کمیسیون وارد صحن می‌شود؛ بنابراین اگر افراد فاقد تخصص با هرکمیسیون عهده دار بررسی این موارد مهم و حیاتی باشند نتیجه می‌شود همین مشکلات به ظاهر لاینحلی که در بازار مسکن و طرح‌های عمرانی راکد و مسائل اقتصادی پیچیده‌ای که با آن مواجه هستیم.


*** خود نمایندگان مانع شوند

وی در ادامه آورده است:
قدم اول برای حل این مشکلات این است که خود نماینده به عنوان وکیل در تراز مجلس انقلابی متناسب با تخصص خود وارد کمیسیون‌ها شود مثلا اگر اقتصاددان هست وارد کمیسیون اقتصادی و برنامه بودجه شود و اگر پزشک هست وارد کمیسیون بهداشت و درمان. نه اینکه با مدرک عمران وارد کمیسیون صنایع شود و با مدرک علوم سیاسی وارد کمیسیون انرژی، قدم دوم نیز بایستی توسط دیگر نمایندگان صورت بگیرد بدین صورت که با پاسخگو دانستن خود در پیشگاه مردم مانع حضور افراد غیر متخصص در راس کمیسیون‌های تخصصی شوند.

اگر چنین اتفاقی بیافتد شاهد حل شدن قسمت اعظمی از مشکلاتی خواهیم بود که مجالس پیشین با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کردند.


*** این پست‌ها امانت است

کارشناس مسائل اقتصادی در پایان آورده است:
امید واثق داریم که عملکرد مجلس یازدهم در تمامی حوزه‌ها بخصوص در این برهه و در انتخاب اعضا و هیئت رئیسه کمیسیون‌ها برمبنای تخصص و شایستگی صورت بگیرد و مصداق بارز روایت ذیل در خصوص برخورد پیامبر اکرم (ص) با یک فرد مدعی پست و مقام باشد.

یکی از یاران پیامبر صلی الله علیه و آله به ایشان گفت: ألا تستعملنی؟ آیا مسئولیتی به من واگذار نمی‌کنی؟ پیامبر دست بر شانۀ او زد و فرمود:
إنّک ضعیف وإنّها أمانه وإنّها یوم القیامه خزی وندامه إلاّ من أخذ‌ها بحقّها وأدّی الذی علیه فیها. تو ضعیف هستی و این پست‌ها امانت است و روز قیامت مایۀ رسوایی و پشیمانی است، مگر کسی که آن را آن گونه که باید، به عهده گیرد و وظیفۀ خود را در باره اش ادا کند.

شاخصۀ مدیریت صحیح و مبتنیِ بر سیرۀ ائمه علیهم السلام آن است که هر کس در مقام مناسب خود قرار گیرد؛ به گونه‌ای که توان ادارۀ درست امور را داشته باشد و کسی که کار‌های بزرگ و مهم وی را درمانده نسازد و کثرت کار‌ها او را آشفته خاطر نگرداند و مهم‌تر از همه امانت دار باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از صنایع، کد خبر:۱۸۰۸۰۵، تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹، sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین