پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۷۷۹۰۵
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
مطالبه ۷۷۴ میلیاردی ریالی شستا از آستان قدس رضوی از سال ۸۵ تاکنون درحال پیگیری است، اما باید از افرادی که در این پرونده هستند پرسید که آیا تعیین تکلیف پرونده‌ای که یک بخش آن کارگران هستند باید نزدیک به یک دهه و نیم به طول بینجامد؟

شعار سال: شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی صورت‌های مالی منتتهی به پایان اسفند ۹۸ را منتشر کرد که در آن بررسی برخی از موارد جالب توجه است. شستا که با ۱۳ شرکت در شاخه‌های مختلف اقتصادی فعالیت می‌کند و شاکله آن را کارگران تشکیل می‌دهند شاید به فکر کوچک کردن مجموعه عریض و طویل خود باشد.طبق بررسی‌های صورت‌های مالی شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی که از شرکت‌های وزارت کار است بدهی دولت به این شرکت از جمله تهدید‌های کلیدی برای آن به شمار می‌رود این در حالیست که اصولا حضور در عرصه‌های مختلف اقتصادی ریسک‌هایی را به همراه دارد که در کنار بدهی دولت به این سازمان مزید برعلت می‌شود. مسئله‌ای دیگری که در همین باره باید به آن اشاره کرد این است که این شرکت یکی دیگر از تهدید‌های کلیدی را ریسک بالای سرمایه گذاری در ایران با توجه به برآورد نهاد‌های بین المللی بیان کرده، اما حضور چشمگیر این شرکت در عرصه‌های مختلف اقتصادی ابهاماتی را مطرح می‌کند.
۱۴ سال مطالبه از آستان قدس بدون نتیجه؟!
موضوعی که باید در مورد شستا به آن اشاره کرد مطالبه ۷۷۴ میلیارد ریالی (اصل) از آستان قدس رضوی است که از سال ۸۵ تا کنون که مربوط به انتقال سهام آستان در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است منجر به نتیجه نشده و باید دید که تکلیف آن چگونه خواهد بود. وصول این مبلغ طی ۱۴ سال گذشته در شرایطی نتیجه نداده که اگر نگاهی به نوسانات نرخ دلار طی این مدت داشته باشیم خواهیم دید که از سال ۸۵ تاکنون ۱۸۵۲درصد دلار گرانتر شده و از ۹۲۲ تومان در سال ۸۵ به ۱۸ هزارتومان در سال جاری رسیده. باید از مدیران آستان قدس رضوی و شستا پرسید که آیا این مطالبه به سازمانی مانند شستا که متعلق به کارگران و بازنشستگان است آسیب وارد نمی‌کند؟ مسئله بعدی که باید در مورد این مطالبه و به نتیجه نرسیدن آن بیان کرد این است که چه مشکلی در روند رسیدگی به آن وجود دارد که بعد ۱ دهه و نیم همچنان در بلاتکلیفی بسر می‌برد؟ به راستی در مورد قصور‌های این چنینی که دل جامعه کارگری را به درد می‌آورد چه کسی باید پاسخ دهد؟

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری نبض بازار، کد خبر:60958، تاریخ انتشار: 5 خرداد 1399، www.nabzebaazaar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین