پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۹۵۸
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس از تعقیب قضایی کارخانه سیمان فارس به دلیل ایجاد آلودگی خبر داد و با انتقاد از مدیران کارخانه پشم شیشه در خصوص فعالیت توام با آلودگی این واحد صنعتی اظهار داشت: در صورت تداوم آلودگی در مهلت تعیین شده، مدیران این واحد هم تحت تعقیب قانونی قرار می‌گیرند.

شعار سال: حمید ظهرابی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا در شیراز افزود: کارخانه ریشمک نیز به خارج از شهر شیراز منتقل شده و پرونده کارخانه سیمان نیز به دلیل عدم اجرای تعهدات مبنی بر انتقال و آلودگی زیست محیطی به مرجع قضایی ارجاع شده است.
ظهرابی افزود: شرکت روغن نباتی شیراز هم بخش عمده‌ای از خط تولید را متوقف کرده، اما باید تمام کارخانه به خارج از شهر منتقل شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: به منظور نتیجه گیری بهتر و در راستای جلوگیری از بروز آسیب در بخش تولید تصمیم بر پیگرد قضایی شخص مدیر عامل صنایع آلاینده گرفته شده است.
خودرو‌های فرسوده از بزرگترین عوامل ایجاد آلودگی و کاهش کیفیت هوا
ظهرابی، عامل اصلی کاهش کیفیت هوای شیراز را ذرات معلق با قطر کمتر از ۲/۵ میکرون عنوان کرد و گفت: به دلیل وجود کانون‌های گرد و غبار در اطراف شیراز به ویژه معادن شن و ماسه دوکوهک در اثر وزش باد شدید شاهد کاهش کیفیت هوا در ساعات بعد از ظهر هستیم.
وی افزود: خودرو‌های فرسوده از بزرگترین عوامل ایجاد آلودگی و کاهش کیفیت هوا می‌باشند. به طوری که هر خودرو فرسوده به طور میانگین ۳ تا ۵ برابر یک خودروی سالم ایجاد آلودگی میکنند.
محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این نشست بر لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل تاکید کرد و گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و خصوصی بین شهری مورد تاکید است و در لایحه بودجه ۹۹ پیش بینی شده است.
رضایی کوچی افزود: در راستای کاهش آلودگی هوای ناشی از منابع متحرک بایستی از مسیر‌های موازی استفاده شود. از جمله بحث معاینه فنی که می‌تواند مانع حضور خودرو‌های فرسوده و آلاینده در سیستم حمل و نقل درون شهری و برون شهری باشد و جریمه نمودن خودرو‌های آلاینده خود عامل بازدارنده دیگری می‌تواند باشد.
وی گفت: در بحث منابع آلاینده ثابت و صنایع بایستی اعمال فشار بیشتر انتقال به خارج از شهر صورت پذیرد. از سوی دیگر بوی نامطبوع در جنوب شرقی شیراز باید با شناخت منابع اصلی آلودگی و الزام دستگاه‌ها به پیگیری و کاهش آلودگی در برنامه زمانبندی مناسب از بین برود.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه بری تحلیلی می متالز، کدخبر: 105612، تاریخ انتشار: 1خرداد 1399، www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین