پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۴۲۷
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
بعد از ترکیه، واشینگتن درصدد افزایش فشار بر دهلی نو به منظور عدم خرید سامانه‌های پدافندی فوق پیشرفته اس 400 است.

شعار سال: روزنامه روسی وازیگلیاد (Vzglyad) در گزارشی فاش کرد، دولت ایالات متحده به منظور لغو قرارداد خرید سامانه پدافند هوایی اس ۴۰۰ روسیه توسط هند فشار‌های گسترده‌ای را بر این کشور وارد می‌کند و تلاش دارد با تهدید و ارعاب نظامی و سیاسی به این مهم دست یابد.

میخائیل پولشاکوف طی یادداشتی در این روزنامه خبر داد، دولت ایالات متحده به دنبال آن است تا هندی‌ها به جای اس ۴۰۰ روسی، پاتریوت آمریکایی را خریداری کنند و قول داده‌اند آخرین نسخه از این سامانه را با شرایط ترجیحی در اختیار دهلی نو بگذارند.

این در حالی است که بیشترین برد مفید پاتریوت ۸۰ کیلومتر و مسافت کشف اهداف بالستیک این سامانه ۲۰ کیلومتر است، اما برد مفید اس ۴۰۰ روسیه ۳۸۰ کیلومتر و برای اهداف بالستیک ۳۰ کیلومتر است.

به نوشته این روزنامه روسی، برای عملکرد صحیح باید حداقل پنج سامانه پاتریوت نصب شود، در حالی که یک سامانه اس ۴۰۰ برای انجام ماموریت محوله کافی بوده و هم از نظر کارایی و هم از نظر اقتصادی نسبت به نمونه آمریکایی‌اش مقرون به صرفه‌تر است.

به نوشته این تحلیلگر روس، با توجه به اینکه دلایل آمریکا برای متقاعد کردن مسئولان هندی محکمه‌پسند نیست، واشینگتن می‌کوشد تا با اعمال زور و ارعاب به این مهم نایل آید و قانون کاتسا (قانون مقابله با دشمنان آمریکا) را به عنوان ابزاری برای این جنگ تجاری و فشار بر هند مورد استفاده قرار دهد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری اعتماد آنلاین ، تاریخ انتشار 9 خرداد    99، کد خبر:    407643، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین