پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۵۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
معاون بهبود تولید دامی وزارت جهاد کشاورزی استان تهران گفت: پارسال ۱۵ هزار رأس دام در استان تهران اصلاح نژاد شد و برای اصلاح نژاد ۲۰ هزار رأس دام در سال ۹۹ برنامه ریزی شده است.

شعار سال: عباس اکبری شریف اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین روش‌های افزایش بازدهی در دام‌های سبک و سنگین اصلاح نژاد است که در استان تهران به شکل ویژه مورد توجه قرار گرفته است. پارسال ۱۵ هزار رأس دام در استان تهران اصلاح نژاد شد و برای اصلاح نژاد ۲۰ هزار رأس دام در سال ۹۹ برنامه ریزی شده است.
وی افزود: اکثر نژاد‌های دام تک قلو زا هستند و سرعت رشد پایین و ضریب چربی بالا دارند، اما با فرایند اصلاح نژاد دام، سرعت رشد افزایش و چربی دام کاهش پیدا می‌کند.
معاون بهبود تولید دامی وزارت جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه ۳۳ درصد از واحد‌های صنعتی پرورش گاو شیری در استان تهران قرار دارد گفت: ۴۶ درصد از مجموع اصلاح نژاد دام کشور در تهران انجام می‌شود و در این خصوص استان تهران رتبه اول را دارد.
اکبری ادامه داد: سه مرکز تولید مواد ژنی نیز برای دام‌های سبک و یک مرکز برای دام‌های سنگین از روند اصلاح نژاد دام در تهران حمایت می‌کنند.
وی افزود: در دام سنگین یکی از مهم‌ترین اقداماتی که انجام شده تشکیل گله از نژاد جرسی است که توانمندی بسیار خوبی برای شیردهی دارد و همچنین تولید کره را افزایش می‌دهد که این موضوع باعث کاهش واردات این محصول نیز می‌شود.
واسطه‌ها مانع کاهش قیمت گوشت
معاون بهبود تولید دامی وزارت جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه اکنون ۸ زنجیره تولید گوشت از مزرعه تا منزل در تهران ایجاد شده است گفت: بهترین راه برای کنترل قیمت گوشت و اینکه این محصول با قیمت معقول به دست مصرف کننده برسد این است که تعداد این زنجیره‌ها افزایش یابد و واسطه‌ها حذف شوند.
اکبری افزود: اکنون قیمت گوشت بیشتر توسط واسطه‌ها افزایش پیدا می‌کند و در صدد هستیم تا با گسترش زنجیره تولید گوشت دست واسطه از این بازار کوتاه شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، کد خبر:4936651، تاریخ انتشار: 9خرداد 1399، www.mehrnews.com 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین