پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۹۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
چند روزی است که شاهد افروخته شدن عمدی و غیر عمدی آتش در جای جای زاگرس هستیم. وزیر محترم، صرفا به دادن دستور فعالیت با تمام قوا به زیر مجموعه‌های سازمانی خود اکتفا کرد. ایرلاین پرس، حدود ۱۰ روز پیش هشدار نبود بودجه برای تمدید قرارداد استفاده از هلیکوپتر آبپاش را داده بود؟ شنیدید؟ یک تکاور جانش را از دست داد. حجم وسیعی از منابع طبیعی نابود شده است. تعداد زیادی جانور، زنده زنده در آتش سوختند و جان دادند و ... سرت سلامت وزیر. می‌خواهید گلریزان خرید هلیکوپتر آبپاش راه بیندازیم؟ برنامه عملیاتی شما برای عدم تکرار چنین فجایایی چیست، جناب وزیر؟
شعار سال: در اخبار آمده است که پنج روز از سوختن زاگرس در آتش گذشت، اما هنوز کمکی به حیات وحش این منطقه نرسیده است.
 
 در این حادثه ، زهرا کشوری، فعال محیط زیست خبر داد: متاسفانه در جریان آتش‌سوزی گسترده‌ای که از سه‌شنبه گذشته در منطقه حفاظت شده جنگلی بوزین‌ومره‌خیل آغاز و تا صبح امروز داشت، احسان عزیزی از نیرو‌های تیپ تکاور انصارالرسول دچار سوختگی شدید شده و جان خود را از دست داد.
 
خاوازی برای زاگرس آتش گرفته چه کرد؟
تکاوری که جانش را در راه حفاظت از محیط زیست از دست داد.

در این آتش‌سوزی ۳۸۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی بلوط در آتش سوخت.

یک پیشنهاد: تشکیل صندوق ملی گلریزان برای خرید هلیکوپترهای آب پاش

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست:"خائیز" همچنان در آتش می‌سوزد/ به بالگرد نیاز داریم

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: اینکه سازمان محیط زیست باید برای هر حریق معطل بماند تا هلیکوپتر دریافت کند، فرصت اولیه اطفاء حریق را از دست می‌دهیم.

جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در خصوص آتش سوزی منطقه حفاظت شده‌ خائیز، گفت: ما هشدارهای لازم را از سال پیش داده بودیم. به دلیل بارش‌های امسال و پرباری گیاهی منطقه امکان تشدید آتش ‌سوزی‌‌های هر ساله وجود داشت. متاسفانه سازمان محیط زیست، چه به لحاظ نیروی انسانی و چه به لحاظ تجهیزات اطفاء حریق کفاف کنترل شرایط را ندارد.

وی افزود: تا‌کنون تنها دو بالگرد به ما داده اند که تنها می تواند نفرات را جابجا کند. ما نیاز به بالگردی داشتیم که سبد آب را جابجا و تخلیه کند. پیگیری‌ها انجام شده است تا سپاه پاسداران این بالگردها را با تجهیزات آبی به ما بدهد.

سرهنگ محبت‌خانی گفت: این بالگردها توان حمل آب را ندارند. وزش باد بالا است و پتانسیل مواد قابل اشتعال نیز در منطقه بالا است. منطقه صعب‌العبور است. تمام نیروهای بسیج، محیط زیست، فعالان محیط زیستی و ... تلاش می کنند تا آتش اطفاء شود، اما کاری از پیش برده نشده است.

وی بیان کرد: اینکه سازمان محیط زیست باید برای هر حریق معطل بماند تا هلیکوپتر دریافت کند، فرصت اولیه اطفاء حریق را از دست می دهیم. اگر این هلیکوپترها به سازمان محیط زیست واگذار شود، می توانیم از اتلاف وقت و گسترش آتش در لحظات اولیه و شکل‌گیری حریق جلوگیری کنیم.

پیشنهاد می شود یک صندوق ملی برای گلریزان خرید هلیکوپترهای آب پاش تشکیل شود تا بیش از این شاهد سوختن منابع طبیعی و حیات وحش ایران نباشیم. وقتی اراده ای برای توقف سریال آتش سوزی ها وجود ندارد تنها راه دست یاری طلب کردن از همین مردم کرونا زده و تحریم کشیده و تبعیض دیده است.


در پی آتش سوزی جنگل‌های زاگرس فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست:گفته است بالگردی که مجهز به سبد آب باشد، در اختیار نداریم. این نقاشی اعتراض آمیر درباره بالگرد‌های آب‌پاش را ببینید.
 
 وضعیت مدیریت بحران برای کنترل آتش سوزی جنگل ها،خالی از لطف نیست که این فیلم کوتاه را ببینید و سری به سایت سازمان مدیریت بحران بزنید تا با تحصیلات و سوابق و تجارب مدیران محترم ستادی و استانی آن آشنا شویم.
تعداد بازدید : 4

استفاده از الاغ برای حمل کپسول پودر و گاز برای خاموش کردن آتش‌های گروه A!
 
تعداد بازدید : 3
با صفر‌های رقم‌های اختلاس چند بالگرد ضد حریق می‌توان خرید؟
 
آقای دکتر عزیز، می‌توانیم مطابق قانون برنامه و امکانات شما در خصوص برخورد با چنین چالش‌ها و مشکلاتی را به تفکیک استان و ظرف ۱۰ روز کاری مطالبه کنیم. می‌توانیم مسئله را با شدت و حساسیت خاص خودش در افکار عمومی منتشر کرده و مطالبه گری کنیم. حتی می‌توانیم، عملکرد شما را با رویکرد حقوقی و قانونی، پیگیری کرده و درخواست اصلاح داشته باشیم. اما، هیچ یک از این کار‌ها، به اندازه اراده مدیریتی شما برای حل همیشگی این گونه مشکلات، مفید فایده نیست. لطفا منابع طبیعی این کشور را دریابید. برنامه ریزی برای حوزه جنگل و مرتع، صرفا اجرای طرح خروج دام از جنگل، مقابله با قاچاق چوب و برخورد با متخلفان تغییر کاربری اراضی نیست (هرچند این اقدامات هم لازم است).
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
برچسب ها: شعار سال ، آتش سوزی در جنگل های زاگرس ، آتش در جنگل های زاگرس ، فعالان محیط زیست ، آتس سوزی در زاگرس ، منطقه حفاظت شده جنگلی بوزین و مره خیلی ، احسان عزیزی ، مرگ احسان عزیزی در آتش سوزی جنگل ، مرگ تکاور در آتش سوزی جنگل های زاگرس ، صندوق ملی گلریزان برای خرید هلیکوپتر آبپاش ، هلی کوپتر آبپاش ، خرید هلی کوپتر آب پاش ، آتش سوزی در خائیز ، جمشید محبت خانی ، حریق در جنگل های زاگرس ، اطفای حریق جنگل ، دکتر خاوازی ، عملکرد دکتر خاوازی در آتش سوزی زاگرس ، نقد دکتر خاوازی در آتش سوزی جنگل ها ، کمبود تجهیزات اطفای حریق جنگل ها ، نابودی منابع طبیعی ، برنامه خاوازی برای منابع طبیعی ، مطالبات منابع طبیعی از خاوازی ، چالش های خاوازی در جنگل و مرتع ، چالش های خاوازی در منابع طبیعی ، چالش های خاوازی در حفظ محیط زیست ، تجهیزات اطفای حریق جنگل و مرتع ، مدیریت بحران ، بحران آتش سوزی در جنگل ها ، حفظ جنگل ها ، پیشگیری از آتس سوزی جنگل ها ، خاموش کردن جنگل های زاگرس ، بالگرد آب پاش ، خرید بالگرد آب پاش ، بالگرد ضد حریق
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین