پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۷
پنبه را می‌توان بعنوان یکی از محصولات دارای اهمیت استراتژیک برای یک کشور محسوب نمود. محصولی با کاربرد‌های چندگانه تولید الیاف، روغن کشی و ایجاد اشتغال در برخی از مناطق مستعد کشت. اما روزگار این محصول سفید، گویا در کشور ما به سمت سیاهی می‌رود. واردات بی رویه، عدم پشتیبانی از کشاورز در تامین نهاده‌ها، عدم توجه به خرید تضمینی و قیمت گذاری نامناسب و. ..برخی از مشکلات تولیدکنندگان این محصول است. باید پرسید که برنامه حمایتی و ساماندهی آقای دکتر خاوازی بعنوان عالی‌ترین مقام تصمیم گیر و تصمیم ساز در وزارت جهادکشاورزی، در خصوص محصول پنبه چیست؟

شعار سال: محصول استراتژیک و سودآور پنبه به علت پشتیبانی نشدن پنبه‌کاران شمال کشور و واردات این محصول، تأثیر چندانی در چرخه اقتصادی ندارد.

ناصر سارانی، پنبه‌کار شهرستان گنبد: اهمیت کشت پنبه با توجه به درآمدزایی، ایجاد اشتغال و ظرفیت ارز آوری برای کشور کمتر از خودروسازی نیست و در صورت حمایت، یک هکتار زمین زیر کشت پنبه می‌تواند برای یک خانواده ۴ نفره شغل ایجاد کند و درآمد خوبی هم داشته باشند.

مهدی بشارت‌ده سلوطی، کارشناس کشاورزی: پنبه قابلیت استفاده در بخش‌های مختلف صنعت را دارد. به همین دلیل در کشور‌های توسعه‌یافته توجه زیادی به این محصول می‌شود، اما در ایران طی ٢ دهه اخیر ۵٠ درصد خودکفایی در تولید پنبه را ازدست‌داده‌ایم.

عباس پورنصرالله، مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران: اگر شرکت‌های داخلی کمک کنند و پنبه باقیمت مناسبی از پنبه‌کاران خریداری شود، می‌توان به افزایش تولید این محصول در کشور امیدوار بود.
 

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین