پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۳۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
در اتفاقی نادر در تاریخ وزارت جهاد کشاورزی کرسی ریاست سازمان جهاد کشاورزی این استانِ حساس و استراتژیک حدود ۲۰ روز است که بلاتکلیف و بی صاحب است.

شعار سال: از چند روز قبل از ۲۸ اردیبهشت که قرار بود در آن چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان معارفه شود وی در تهران و در حال رایزنی و جمع بندی‌های نهایی بود و پس از ناکامی در دستیابی به کرسی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی گرچه یکی دو روز به محل خدمت برگشت، ولی عملا بر سر کار حاضر نشد و پس از آن هم در ۳ خرداد بعنوان رییس سازمان حفظ نباتات کشور منصوب شد و از آن تاریخ تا امروز خوزستان فاقد رییس سازمان یا سرپرست سازمان جهاد کشاورزی است و در این وضع، کشاورزان و بدنه دولتی سازمان جهاد کشاورزی در بلاتکلیفی بسر می‌برند آنهم در یکی از حساس‌ترین برهه‌های زمانی برای بخش کشاورزی.

اینجا این سوال پیش می‌آید آیا در این استان و یا در وزارتخانه جهاد کشاورزی قحط الرجال است که وزیر از تعیین یک مدیر عاجز مانده است یا خاوازی و تیمش آشنایی با نیرو‌ها و مدیران بالقوه زیرمجموعه ندارند؟ و دچار بحران عدم شناخت هستند که در هر دو مورد باید فریاد وامصیبتا سر داد.

اما منابع مطلعی در درون وزارتخانه به دهقان نیوز اطلاع دادند که جدا از لابی‌های قدرتِ درون وزارتخانه که برای نشاندن نیروی مورد علاقه خود تلاش می‌کنند ظاهرا خاوازی بدنبال راضی نمودن نمایندگان مجلس و دیگر منابع قدرت قانونی و عرفی است که آن‌ها هم اینطور که پیداست به توافقی دست نمی‌یابند تا خاوازی با خیال راحت حکم لازم را صادر کند و در این میان این کشاورزان خوزستان هستند که دارند هزینه می‌دهند.

آقای دکتر خاوازی باید بداند اگر در همین ابتدای کار اقتدار از خود نشان ندهد در ادامه کار با نمایندگان مجلسِ همه استان‌ها باید از موضع ضعف برخورد کند، اما اگر همین حالا گربه را برای نمایندگان درِ حجله بکشد در ادامه حتی در صورت تعامل می‌تواند دستِ بالا را داشته باشد امری که باز هم ممکن است از بی تجربگی سیاسیِ این وزیرِ باسواد و محجوب ناشی باشد.

به هر حال انتظار می‌رود آقای وزیر سریعا تصمیم خود را بگیرد و یکی از مهمترین قطب‌های تولید کشاورزی کشور را از بلاتکلیفی خارج کند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری دهقان نیوز ، تاریخ انتشار 13    خرداد    99، کد خبر:    54372، www.dehghannews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین