پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۲۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی گفت: نان بی صاحب است و وزارت جهاد کشاورزی به نان این کشور آسیب زده است.

شعار سال: سید محمدرضا مرتضوی، دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران و رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی درباره وضعیت کارگران گفت: کارفرما هرساله ۳۰ درصد به حقوق کارگر اضافه می‌کند، اما بی‌نظمی و الیگارشی مالی سالانه ۵۰ درصد از جیب کارگران برمی‌دارد.
اوگفت: من وضعیت کارگر را خیلی بد می‌دانم و غافل شدن از قشر زحمتکش و کارگر را گناه نابخشودنی می‌دانم.
این اظهارات از سوی مرتضوی در حالی بیان می‌شود که وی در سخنرانی پرشور انتخاباتی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ در گردهمایی صنعتگران و مهندسان و در حمایت از حسن روحانی از مردم خواسته بود که برای بهبود زندگی کارگران به حسن روحانی رای دهند.
وی همچنین در خصوص وضعیت گندم، آرد و نان گفت: نان بی صاحب است و وزارت جهاد کشاورزی به نان این کشور آسیب زده است.
مرتضوی افزود: من کاری به گرانی و ارزانی نان ندارم بلکه معتقدم نان را خراب کرده اند و به نظر من نان کیلیویی ۳ هزار تومان درایران درمقایسه با سایر کشور‌ها همچنان ارزان است.
رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی تصریح کرد: این در حالی است که دولت سالانه ۱۴ هزار میلیارد تومان یارانه به نان می‌دهد که قیمت نان سرو سامان بگیرد در حالی که نان بربری را از هزار تومان تا ۲۵۰۰ تومان به مردم می‌فروشند.
وی افزود: من خیلی حرف برای گفتن دارم، ولی می‌ترسم دوستانم در وزارت جهاد کشاورزی فکر کنند حالا که موضعشان کمی تضعیف شده دارم سوء استفاده می‌کنم، ولی ما معمولا لگد به مرده نمی‌زنیم و در مرام ما نیست و امروز در این خصوص حرف نمی‌زنم، ولی خیلی حرف برای گفتن دارم.
این اظهارات نیز در حالی از سوی رییس هیات مدیره کانون صنایع غذایی به گوش می‌رسد که کاوه زرگران دبیر کل کانون صنایع غذایی بار‌ها از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی و به ویژه محمود حجتی در دولت یازدهم دفاع کرده بود. وی در یکیاز اظهارات خود به ایران گفته بود: خودکفایی در گندم امتیاز و شاخص ویژه مدیریت حجتی است و او دوباره توانست پس از سال‌ها خودکفایی گندم را رقم بزند. وی تأکید کرد: حجتی در اغلب حوزه‌های تولیدی موفق عمل کرده و این عملکرد او جلوی خروج ارز را از کشور گرفت.
همچنین کانون صنایع غذایی چندی پیش و یکروز قبل از اخذ رای اعتماد کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی از مجلس در بیانیه‌ای از وی حمایت کرده بود.

تعداد بازدید : 3

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی صنعت غذاو کشاورزی، کدخبر: ، تاریخ انتشار: 8خرداد 1399، www.foodpress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین