پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۰۸
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برپایی اختتامیه جشنواره «هنر ایران» که عصر امروز ۱۵ شهریور در موزه هنرهای معاصر برگزار شد در جمع خبرنگاران حاضر شد و به برخی از پرسش های آنها پاسخ داد.

شعارسال: علی جنتی در پاسخ به پرسشی پیرامون بیانیه اخیر انجمن نقاشان ایران که به برخورد با هنرمندان تجسمی و حذف برخی نمایشگاه ها اشاره داشت، گفت: احتمالا مورد استثنائی بوده و به طور کلی تعرضی به نگارخانه ها و گالری ها وجود ندارد، اما معتقدم اگر نهاد دیگری مورد اشکالی درباره نمایشگاهی دارد بهتر است به ما اعلام کند تا ما خودمان به گالری دار اطلاع دهیم کار را از دیوار بردارد.

وی در جواب به سوال دیگری درباره تقدیر از کارگردان فیلم های پیش از انقلاب در مراسم بزرگداشت متولدین مرداد و شهریور موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز بیان کرد: به هر حال نویسندگان یا هنرمندان ما ممکن است در مقطعی دچار لغزش شده باشند و پس از آن خود را اصلاح کرده اند. الان بسیاری از بازیگران بسیار برجسته ما که مورد تمجید همه ما هستند در تاریخچه فعالیت پیش از انقلابشان آثاری است که مورد تایید نیست. ما دنبال دفع هنرمندان نیستیم خصوصا کسانی که خود را با انقلاب تطبیق داده اند.

جنتی همچنین درباره این موضوع که عده ای معتقدند برخی نمایشگاه هایی که در موزه هنرهای معاصر برپا می شود مانند نمایشگاه «آهنگ آفتاب» در شان این مکان معتبر نیست نیز گفت: اتفاقا اگر قرار است نمایشگاهی وجاهت برپایی در موزه هنرهای معاصر داشته باشد امثال همین نمایشگاه است. اتفاقا با دیدن عکس های این نمایشگاه و موج‌های کویر نقاشی خداوند را احساس می‌کنیم و این نشان از این دارد که هنرمندی قابل این صحنه‌ ها را انتخاب کرده است.

وی با اشاره به سابقه جوادی عکاس این مجموعه تاکید کرد: او مجموعه ارزشمندی را عکاسی و گردآوری کرده که می تواند در دیگر کشورها هم به نمایش درآید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگر صحبت هایش و درباره موضوع مهم نگهداری آثار گنجینه‌ موزه هنرهای معاصر عنوان کرد: گنجینه موزه مورد حفاظت است و من در آخرین بازدید خود از گنجینه متوجه شدم که به لحاظ نکات ایمنی و نگهداری همه شرایط خوب است. البته جای فعلی به اندازه ظرفیت هنر موجود نیست و جا دارد این موزه و محل نگهداری گنجینه گسترش یابد.

جنتی ادامه داد: در حال حاضر جای کافی برای عرضه این آثار نداریم و باید فضایی برای عرضه هنری ایجاد کنیم تا آثار بیشتر در معرض دید عموم قرار گیرد چرا که کافی نیست که آثار فقط در مخزن باشد.

وزیر ارشاد همچنین درباره برخی مطالبی که در چند وقت اخیر در برخی رسانه ها منتشر شده و در آن به عوامل فیلم «فروشنده» و وزیر ارشاد توهین شده است، بیان کرد: مردم فیلم را می‌ بینند و استقبال و قضاوت آنها خود پاسخی برای آنها است و دیگر لزومی ندارد ما هم برخوردی با آنها بکنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 15 شهریور 1395، کدمطلب: 3761990 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین