پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۵۹۹
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
محسن نقاشی دبیر تشکل‌های کشاورزی، معتقد است که این صنعت در ایران پتانسیل بالایی دارد.
شعارسال: محسن نقاشی دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران معتقد است صنعت کشاورزی ایران از پتانسیل بالیی برخوردار است. او همچنین درباره‌ی قانون انتزاع می‌گوید: ضعف‌های مدیران جهاد کشاورزی و یا عدم تلاش و موفقیت آنها نباید به اساس قانون انتزاع خدشه وارد می کرد.

نقاشی گفت: یکی از مطالباتمان و درخواستمان از مدیرعامل جدید سازمان مرکزی تعاون روستایی بازگرداندن قانون انتزاع به جهاد کشاورزی است. امور صنایع غذایی کشاورزی باید تخصصی شود و وزارت صنایع و معادن بهتر است به صنایع خودرو و فولاد و مس و معدن رسیدگی کند و همچنین غذا و کشاورزی را جهاد کشاورزی و تعاون روستایی مدیریت کند.

وی ادامه داد: سیستم بوروکراسی ایجاد شده در جهاد کشاورزی به صنایع غذایی و کشاورزی صدمات سنگینی وارد کرده است.

وی با ابزار امیدواری برای تغییرات در این عرصه گفت: هر چه سریعتر سعی کنید از سوی وزیر در سال جهش تولید، وضعیت را به نفع تولید تغییر دهید.

دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران گفت: سابق بر این به راحتی حتی کشاورز می توانست به وزارت جهاد کشاورزی و یا با مدیران ارشد ارتباط برقرار کند اما در این چند سال اخیر متاسفانه مدیران تشکلها هم نمی توانند با وزیر و حتی مدیران ارشد دیدار داشته باشند. چه کسانی بهتر از تشکل‌ها می توانند مشاوران تعاون روستایی و جهاد کشاورزی باشند.

وی افزود: فدراسیون با نماینده سازمان فائو در ایران جهت آموزش بخش کشاورزی و صنایع غذای طی دو جلسه به نتایج خوبی رسیده است و نماینده سازمان فائو در ایران از پیگیری های فدراسیون بسیار ابراز رضایت داشتند که متاسفانه با عدم همکاری جهاد کشاورزی طرح مسکوت ماند.

وی از مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی خواست که در اجرای قانون بهبود محیط کسب و کار را در تعاون روستایی پیشقدم باشید و حتما شاهد جهش تولید و رفع موانع تولید خواهیم بود.

نقاشی ادامه داد: ما واردات بعضی اقلام را لازم می دانیم ولی همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند واردات کالاهایی که در کشور، تولید و یا امکان تولید دارد باید ممنوع شود.

وی افزود: ما کشور جمهوری اسلامی هستیم ولی در بحث غذای حلال مالزی لیدر دنیا می باشد حتی در دنیا، غیرمسلمانان و غیرشیعه انتظار غذای حلال را از کشور ما را دارند که متاسفانه با بی توجهی، مدیریت این امر مهم را از دست دادیم و در این خصوص در حال برنامه ریزی و مذاکره با مراجع و حوزه علمیه هستیم که وضعیت غذای حلال جهان اسلام را اعلام نماییم.

نقاشی در پایان گفت: فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی در جهت ارتقای کیفی و کمی حاضر به خدمت رسانی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دهقان نیوز، کد خبر: 54378، تاریخ انتشار: 13 خرداد 1399، www.dehghannews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین