پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۸۷۴
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷
اگر کمی به قبل برگردیم، می‌بینیم ما سال‌هاست‌که غرامت این نوع قرارداد‌ها را می‌دهیم و هزینه‌های هنگفتی برای آوردن بازیکن‌ها و مربی‌های خارجی تقبل می‌کنیم، درحالی که هیچ کمکی هم آن‌ها به فوتبال ما نکردند و بدترش این است که حتی یک‌هزارم بودجه‌ای که صرف آن‌ها کرده‌ایم.
شعار سال: «مجید جلالی» این روز‌ها بعد از گذراندن روز‌های سخت تست‌گیری کرونا از اعضای تیمش، تمرکزش روی تمرینات «گل گهر» است، آن‌قدر که وقتی از او درباره قرارداد جنجالی ویلموتس پرسیدیم ترجیح می‌داد بیشتر در مورد تیمش صحبت کند، تیمی که در دوران تعطیلات مسابقات به‌خاطر کرونا در مقطعی با بحران مواجه شد و برخی از بازیکنانش درگیر این ویروس شدند. با این حال تمرینات این تیم به‌طور منظم در حال برگزاری است و اخیرا نیز دیداری تدارکاتی در تهران با پرسپولیس برگزار کردند تا نشان دهند آماده حضور دوباره در مسابقات لیگ هستند.

از ماجرای قرارداد جنجالی ویلموتس شروع کنیم. نظر شما چیست؟
در مورد قرارداد ویلموتس چیز زیادی نمی‌دانم و خیلی در جریان بطن قرارداد‌ها و دعوا‌هایی که هست قرار ندارم و واقعا نمی‌دانم کدام‌یک درست می‌گویند، به همین خاطر در موردش صلاح نیست صحبتی بکنم.

قرارداد‌های مشابه زیادی در طول سال‌های اخیر با خارجی‌ها بسته شده، فکر می‌کنید دلیلش چیست؟
چیزی که الان با آن مواجه هستیم، حاصل دیدگاهی است که در سطح کلان نسبت به مدیریت در ورزش کشور بوده است و حالا بعد از سال‌ها ما فقط گوشه‌ای از اثرات این دیدگاه مخرب را در فوتبال می‌بینیم و شاید خیلی اثرات مخرب‌تری بوده که هیچ وقت ندیده‌ایم.

یعنی معتقدید این ماجرا فقط مختص فوتبال نیست؟
بله، البته خوشحالم در این میان کشتی توانسته است خودش را این اواخر از این قائده مستثنی کند. وقتی می‌بینیم که کشتی به صورت تخصصی اداره می‌شود و در این فدراسیون بین مربیان و تمام پیشکسوتان و بزرگ‌تر‌ها و جوان‌تر‌ها تعامل هست و سعی می‌کنند همه را کنار هم جمع کنند می‌توان به آینده‌اش خوش‌بین بود. چه عیبی داشت اگر در تمام این سال‌ها ورزش کشور را به‌صورت تخصصی می‌دیدیم و مدیریتش را مدیریت تخصصی می‌کردیم؟ مطمئن باشید اگر صاحب چنین دیدگاهی بودیم الان با این مشکلات فزاینده و این غرامت‌های کمرشکن هیچ‌وقت مواجه نمی‌شدیم و این تاسف بزرگی برای ماست.

شما همیشه مخالف استفاده از خارجی‌ها بودید. احتمالا این قرارداد‌های جدید باعث می‌شود بیشتر بر عقیده خود پافشاری کنید.
الان این قرارداد را می‌بینیم، ولی اگر کمی به قبل برگردیم، می‌بینیم ما سال‌هاست‌که غرامت این نوع قرارداد‌ها را می‌دهیم و هزینه‌های هنگفتی برای آوردن بازیکن‌ها و مربی‌های خارجی تقبل می‌کنیم، درحالی که هیچ کمکی هم آن‌ها به فوتبال ما نکردند و بدترش این است که حتی یک‌هزارم بودجه‌ای که صرف آن‌ها کرده‌ایم صرف تربیت مربی و بازیکن در کشور خودمان نکرده‌ایم و این شاید آزاردهنده‌ترین بخش این موضوع باشد.

برسیم به تیم‌تان، شرایط گل‌گهر چگونه است؟
در تست کرونا که اول خرداد گرفتیم، چند تا از بازیکنان‌مان تست‌شان مثبت شد، یک هفته بعد مجددا تست گرفتیم و همه منفی بودند. آن تعداد از بچه‌ها که مثبت بودند هم در تست سوم آزمایش‌شان منفی شد، ولی خب این موضوع حدود ۱۰ روز طول کشید و ما در قرنطینه بودیم و تمرینی نداشتیم.

الان برای شروع لیگ آماده‌اید؟
تمرینات‌مان ۱۰ روز است که به‌صورت منظم و جدی انجام می‌شود و پیشرفت بچه‌ها خیلی خوب است. تمرکز بچه‌ها برای تمرینات خیلی خوب است و از همه آن‌ها راضی هستم و سعی می‌کنیم به امید خدا، رفته‌رفته آن شرایط خوبی را هم که داشتیم به‌دست آوریم و برای شروع لیگ آماده‌تر شویم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه فرهیختگان، تاریخ انتشار: 25 خرداد 1399، کد خبر: 42053، www.farhikhtegandaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین