پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۲۸۶
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: ۱۷ مورد پرونده استعلام اکتشاف و بهره‌برداری معدن در عرصه‌های منابع طبیعی استان سه ماه نخست امسال وصول شد که پس از بررسی، با هفت طرح آن موافقت شد.
شعار سال: حسن ایزانلو روز یکشنبه اظهار داشت: از مجموع اراضی مربوط به پرونده‌های بررسی شده، ۳۱.۷۲ صدم هکتار مربوط به اکتشاف معادن و بیش از ۱۴ هکتار آن مربوط به توسعه و بهره برداری از معادن بوده که موافقت شده است.

وی افزود: بیشتر این استعلام‌ها مربوط به معادن باریت، شن و ماسه، سنگ لاشه و سنگ‌های تزیینی بوده، که این اداره کل با رعایت الزامات قانونی در تخصیص مجوز معادن مانند فعالیت‌های معدنی در مراتع درجه یک و رعایت مسائل زیست محیطی با حساسیت خاص اقدام کرده است.

ایزنلو از صدور هفت مجوز در قالب طرح‌های عمومی و عمرانی از ۱۵ طرح استعلام شده، برای افراد حقیقی و دستگاه‌های دولتی نیز خبر داد و گفت: این مجوز‌ها برای اقداماتی مانند راه‌های دسترسی به مزارع، باغ‌ها و کابلگذاری شبکه فیبر نوری یا لوله گذاری آب صادر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲.۵ هکتار از عرصه‌های تخریب شده فعالیت معدنی در شهرستان اسفراین احیا شده است، خاطرنشان کرد: این بازسازی از محل اعتبارات منابع طبیعی استان انجام شده، که برای تخصیص اعتبار از محل معادن مقرر شد، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هر ماه میزان عوارض دریافتی خود را از محل پروانه‌های بهره برداری و اکتشاف معادن اعلام کند.

ایرانلو افزود: با اعلام ماهانه عوارض توسط سازمان صمت، اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی، براساس ماده ۱۷ قانون معادن کشور و ماده ۳ قانون حفاظت از منابع طبیعی، می‌تواند، ۱۵ درصد اعتبار اکتشاف عرصه‌های معدنی و ۱۲ درصد بهره برداری از معادن را برای احیا و بازسازی، از سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیری کند.

میزان ذخایر قطعی معادن خراسان شمالی یک میلیارد و ۵۸ میلیون تن و میزان استخراج اسمی از این معادن ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.

مقدار سرمایه گذاری توسط معدنکاران خراسان شمالی هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال است و سالانه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تن ماده معدنی در این استان استخراج می‌شود.

کشور ۶۸ ماده معدنی و استان خراسان شمالی ۲۸ ماده معدنی دارد.





شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از میمالتز، کد خبر: ۱۱۰۷۰۵، تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹، www.me-metals.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین