پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۷۷۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
حسینعلی شهریاری گفت: توسعه شهر زاهدان بدون توجه به زیرساخت‌ها مشکل اصلی سیستان و بلوچستان این است که بدون فکر به منابع آبی، شهر را توسعه دادیم. این شهر منابع آبی کافی ندارد و آب یا باید از دریای عمان بیاید یا از سیستانی که خودش هم آب ندارد، بیاید.

شعار سال:حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، درباره مشکلات آب سیستان و بلوچستان  گفت: در دولت احمدی‌نژاد و در طول همه دولت‌ها در مجلس تصویب کردیم مشکل آب استان باید از طریق دریای عمان حل شود ولی دولت منابع مالی کافی نداشت.

 

شهریاری افزود: برای شهر زاهدان قبلا یک لوله از شهر سیستان آورده بودند و خط دوم هم شروع کرده بودند اما خود سیستان هم چند سالی مشکل کم‌آبی و خشکسالی پیدا کرد.

 

نماینده مردم زاهدان با انتقاد از توسعه شهر زاهدان بدون توجه به زیرساخت‌ها اظهار کرد: مشکل اصلی سیستان و بلوچستان این است که بدون فکر به منابع آبی، شهر را توسعه دادیم. این شهر منابع آبی کافی ندارد و آب یا باید از دریای عمان بیاید یا از سیستانی که خودش هم آب ندارد، بیاید. 

 

او با بیان اینکه در خیلی از محلات زاهدان آب نیست و مردم پیامک‌های زیادی را به ما ارسال می‌کنند، عنوان کرد: ما چندین بار از وزرای نیرو خواسته‌ایم اما مشکل آنها این است که می‌گویند اگر بخواهیم آب از دریای عمان بیاوریم باید یک سرمایه‌گذار بیاید. در 6 ماه پایانی مجلس دهم تصویب کردیم که آب باید از عمان بیاید اما همیشه بحث کمبود منابع مالی مطرح می‌شود.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در حال حاضر منتظر هستیم که کمیسیون‌های مجلس راه بیفتد تا از وزیر محترم نیرو سوال کنیم و بگوییم بالاخره تکلیف آب استان سیستان و بلوچستان چه خواهد شد. در طرحی که تصویب شد قرار بود که آب از طریق دریای عمان به سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی انتقال پیدا کند. 

 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازسایت اعتمادآنلاین ،تاریخ انتشار: 30خرداد 1399،کدخبر:413086،www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین