پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگي و حمایت دولت برای بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده برنامه ریزی کرده و مرمت و بازسازی منابع آبی را در اولویت قرار داده ایم.

شعار سال: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز در دومین روز از سفر خود به استان سیستان و بلوچستان صبح امروز به منظور بازدید از روند کمک رسانی به مناطق سیل زده به جنوب این استان سفر کرده است، در حاشیه بازدید از خسارات سیل اخیر در شهرستان فنوج با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: برای تأمین خوراک دام و نهاده های کشاورزی هیچ مشکلی نیست.

وی گفت: بر اساس آخرین برآوردها، سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان، حدود ۷۵۰ میلیارد تومان به زیربخش های مختلف بخش کشاورزی در ۱۵ شهرستان خسارت وارد کرده است.

کشاورز ادامه داد: بیشترین خسارت به مزارع و باغات بویژه باغات میوهای گرمسیری به مساحت ۷۶۰۰ هکتار و اراضی زراعی به مساحت ۲۷ هزار و ۶۰۰ هکتار بوده و هفت هزار و ۳۳۲ راس دام سنگین و سبک در این سیل تلف شده است.

وی افزود: در سیل اخیر، ۱۴۶۸ حلقه چاه و چاهک،۵۴۰ رشته قنات، ۱۲۰۸ واحد دامداری، ۹۶۲ کلنی  زنبور عسل، ۶ واحد مرغداری، ۱۶۲ باب استخر ذخیره آب، ۲۲۰ مورد بند سار حفاظتی مزارع و آبخیزداری تخریب شده است.

کشاورز گفت: در این سیل، سیستم های نوین آبیاری در سطح ۴۳۹۵ هکتار، ۱۰۲ کیلومتر لوله انتقال آب، ۳۱۹  کیلومتر کانال و ۱۶۱ کیلومتر جاده دسترسی به مزارع نیز خسارت دیده است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی درباره آخرین اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان با راه‌اندازی ستادی نسبت به تشکیل ۲۶ اکیپ دامپزشکی و اعزام به مناطق سیل زده، توزیع ۷۳۹ تن نهاده دامی رایگان  شامل ذرت سیلاژ شده، دانه ذرت، جو و کنسانتره بین سیل زدگان منطقه اقدام و برای احیای منابع آبی تاکنون ۲۲ کیلومتر لوله انتقال آب و هفت هزار پاکت سیمان تهیه و به مناطق سیل زده جنوب استان ارسال کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی دولت، تاریخ 10 بهمن 98، کد مطلب: 333893: www.dolat.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین