پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۷۹۸
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: بانک مرکزی به محصولاتی مانند موز، انبه و آناناس که از یک ماه پیش وارد کشور شده کد تخصیص ارز نمی‌دهد و این محصولات در گمرک رسوب کرده و ترخیص نمی‌شوند.
شعار سال: سیدرضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: از یک ماه پیش و پس از ثبت سفارش محصولاتی مانند موز، انبه و آناناس، وارد کشور شده و اکنون، چون این محصولات در گروه کالای ۲۷ قرار دارند تخصیص ارز نمی‌دهند.

وی افزود: بانک مرکزی تیک ارزی را نمی‌زند و محصول آناناس به وزن حدود ۳۰۰ تن شامل ۱۵ تا ۲۰ کانتینر در گمرک بوشهر رسوب کرده و اجازه ترخیص نمی‌دهند.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفت: تصمیمات یک شبه به ضرر وارد کنندگان و صادر کنندگان است و اگر چنین تصمیماتی گرفته می‌شود باید مشمول محصولاتی که قبلا وارد شده، نباشد.

نورانی به آسیب‌های این نوع تصمیمات اشاره کرد و گفت: مثلا تعرفه گذاری‌های گاه و بیگاه و تصمیمات ناپایدار باعث شد که محصول پیاز کشور سال گذشته صادر نشود بنابراین خریداران خارجی نیاز خود را از کشور‌های دیگر تامین کردند. این مسئله در سایر محصولات کشاورزی هم وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که بانک مرکزی و گمرک شرایط لازم برای ترخیص محصولات رسوب شده در گمرک را فراهم کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 3 تیر 1399، کد خبر: 13990403000992، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین