پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۸۴۲۱۵
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
رئیس انجمن اساتید حق‌التدریس دانشگاه‌ها از نحوه پرداخت حقوق حق‌التدریسی‌ها و نادیده گرفتن معوقات آن‌ها گلایه کرد.
شعار سال: زهرا قدسی رئیس انجمن اساتید حق‌التدریس دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان البرز و عضو اصلی مرکزی شورای راهبردی اساتید بیان کرد: پیرو مشکلات خانواده اساتید حق‌التدریس، عدم پرداخت به موقع یا حتی کامل حقوق حق‌التدریسی‌ها گلایه‌مندی‌های زیادی را به همراه داشته است.

قدسی ادامه داد: درواقع جدا از بحث پایین بودن حق‌الزحمه واحد‌هایی که اساتید حق‌التدریس در طول یک ترم تحصیلی به دانشجویان درس می‌دهند، عدم پرداخت به موقع همین حقوق اندک مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

رئیس انجمن اساتید حق‌التدریس دانشگاه‌ها با ذکر نمونه‌ای گفت: به عنوان مثال دانشگاه سراسری نهاوند متاسفانه از سال ۹۶ تاکنون حق‌الزحمه ۱۰ استاد حق‌التدریس خود را پرداخت نکرده است و پس از تلاش‌های فراوان و اظهار گلایه‌مندی، تنها معوقات نیمسال تحصیلی اول ۹۷ برایشان واریز شده است.

وی با بیان اینکه مجموع معوقات این اساتید حدود ۵ میلیون تومان می‌شود که تنها یک تا دو میلیون آن پرداخت شده است، اظهار داشت: با پیگیری موضوع از مسئولان دانشگاه دریافتیم که آن‌ها طبق دستور وزارت علوم تنها یک شصتم مبلغ را منظور کرده‌اند که طبق متاسفانه مطابق قرارداد منعقد شده اساتید با دانشگاه نیست.

به گفته وی، وقتی قراردادی منعقد می‌شود طرفین ملزم به رعایت تمام بندهاو تبصره‌های این قرارداد هستند و هرگونه سرپیچی از آن غیرقانونی است.
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری دانشجو ،تاریخ انتشار:7 تیر   1399،کدخبر:  ۸۵۷۱۴۹، https://snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین