پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۹۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
رئیس اداره برنامه‌ریزی، نگهداری و تعمیرات پالایشگاه نفت گفت: عملیات رسیدگی به شرکت پالایش نفت تهران از روز یکشنبه، ۱۵ تیرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با تعمیرات اساسی واحدهای آیزوماکس و هیدروژن شمالی، آغاز خواهد شد.

شعار سال: رئیس اداره برنامه‌ریزی، نگهداری و تعمیرات پالایشگاه در این‌باره گفت: تعمیرات اساسی واحدهای آیزوماکس و هیدروژن شمالی به‌مدت ۲۸ روز کاری و با تأکید بر استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن کاروان‌ها، اماکن عمومی و رعایت تمامی موازین بهداشتی و ایمنی از ۱۵ تیرماه آغاز خواهد شد.

فیض‌آبادی افزود: قرار بود این تعمیرات اساسی زودتر آغاز شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبق هماهنگی با کارشناسان مربوطه ۱۵ تیرماه، تعمیرات اساسی واحدهای آیزوماکس و هیدروژن شمالی، آغاز خواهد شد.

وی از اجرای بیش از ۸۴ دستور کار بهره‌برداری در این تعمیرات اساسی خبر داد و افزود: تخلیه و شارژ کاتالیست راکتورهای واحد آیزوماکس شماره ۲ و کوره ریفورمر واحد هیدروژن شماره ۲، تعویض قسمت آسیب‌دیده بدنه برج ۲V-۴۰۹ و همچنین تعویض همه  pig tailهای ورودی کوره 2H-801 و ترمیم عایق‌های سقف این کوره که در مسیرهای بحرانی ما قرار دارند، از مهم‌ترین اقدام‌ها در تعمیرات اساسی پیش رو است. برای انجام این تعمیرات اساسی از ۵۰۰ نیروی کارآزموده تحت نظارت و سرپرستی کارکنان شرکت، افزون بر نیروهای موجود شرکت، استفاده خواهد شد. در تلاشیم با رعایت الزام‌های ایمنی در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت واحد را در مدار تولید قرار دهیم.

رئیس اداره برنامه‌ریزی تعمیرات شرکت پالایش نفت تهران با اشاره به آموزش و اشاعه فرهنگ ایمنی تصریح کرد: برگزاری  نشست‌های T.B.M به‌صورت روزانه با هدف آموزش نفرات و تأکید بر رعایت الزام‌های ایمنی از مهم‌ترین اهداف این تعمیرات اساسی است.

بر پایه این گزارش، واحد آیزوماکس شماره ۲ با ظرفیت اسمی ۱۵۰۰۰ بشکه در روز، آیزوفید حاصل از برج تقطیر در خلأ را به محصولات با ارزش و کیفیت بالا تبدیل می‌کند. این واحد به‌وسیله گاز هیدروژن با درجه خلوص ۵/۹۶ درصد در شرایط معینی از فشار و درجه حرارت بالا، خوراک دریافتی را در مجاورت کاتالیست نیکل مولیبدن به گازهای سبک، گاز مایع، نفتای سبک و سنگین، سوخت جت و نفت گاز مرغوب، تبدیل می‌کند. اهمیت ویژه این واحد، کاهش حجم نفت کوره تولیدی و تولید محصولات باارزش و مورد نیاز جامعه است.

همچنین واحد هیدروژن شماره ۲ نیز با ظرفیت اسمی یک میلیون مترمکعب در روز است. خوراک این واحد از طریق گازهای حاصل از واحدهای تبدیل کاتالیستی و گاز طبیعی تأمین می‌شود. خوراک واحد هیدروژن‌سازی تحت شرایط معینی با بخار آب فوق‌ اشباع شده، مخلوط شده و از کوره تبدیل با دمای بالا حاوی کاتالیست اکسید نیکل و دیگر راکتورهای کاتالیستی عبور می‌کند. به این ترتیب هیدروژن با درجه خلوص ۹۶.۵ درصد و ۳.۵ درصد متان، تولید و به واحدهای آیزوماکس ارسال می‌شود.

شعار سال،‌ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع‌رسانی نفت و انرژی شانا، به تاریخ: ۹ تیر ۱۳۹۹، کد خبر 304376، www.shana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین