پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۱۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹
۲۷۰۰ استاد بسیجی دانشگاه آزاد طی نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی، رئیس دستگاه قضا، آمادگی خود را برای کمک به قوه قضائیه در جهت تحقق بیشتر، عمیق‌تر و بهتر عدالت در جامعه و مبارزه با فساد اعلام کردند.

شعار سال: ۲۷۰۰ استاد بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی طی نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی رئیس دستگاه قضا، آمادگی خود را برای کمک به قوه قضائیه در جهت تحقق بیشتر، عمیق‌تر و بهتر عدالت در جامعه و مبارزه با فساد اعلام کردند.

متن این نامه که به مناسبت هفته قوه قضاییه نوشته شده، به شرح زیر است:

رئیس محترم قوه قضائیه

جناب آیت لله رئیسی (دام عزه)

سلام علیکم بما صبرتم، هفته‌ای که در آن قرار داریم هفته قوه قضاوت و عدالت است. همانگونه که مستحضرید با استقرار جمهوری اسلامی، امید مستضعفان برای استقرار عدل علوی در نظام انقلابی و الگوگیری از امام عادلان عالم، امام علی (ع) و تحقق جامعه‌ای که زمینه ساز ظهور «عدل موعود منتظر» است افزایش یافت.

پیچیدگی‌های مدیریت جامعه در جهان امروز و مشکلات روزافزون در دهه‌های گذشته جمهوری اسلامی، جلوه‌هایی از عدالت گستری را برای مردم عزیز و شریف ایران روشن ساخت، اما حجم مطالبات مردم، نیاز‌های زمانه و پیچیدگی فرایند‌های قانون گریزی و ظلم‌های مالی و جلوه‌های مختلف فساد باعث شد این زحمات کمتر به چشم بیاد.

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک هفته قوه به حضرتعالی، همه قضات دادگر و دلسوز و ارکان و کارکنان خدوم و صوبر قوه امیدوار است تقارن دوران تحول در قوه قضاییه، با آغاز گام دوم انقلاب اسلامی و رویکرد جدی قوه قضائیه نسبت به اصلاح قوانین و مقررات قضایی کشور، نظارت و اعمال قانون باعث ایجاد «عدالت ساختاری» و کاهش «ظلم و فساد» در کشور شود.

آنچه بیش از همه دل‌های مردم انقلابی و شهید داده برای این نظام را خوشحال خواهد کرد توجه عمیق به عدالت ساختاری در کنار برخود محکم و انقلابی با مفسدان و انواع فساد است. نادیده گرفتن هر یک از این دو رکن مهم باعث موقتی شدن تلاش‌ها برای استقرار عدالت علوی و دلسردی امیدواران خواهد شد. همانطور که برخورد با زمینخواران همراه با پیگیری مستمر اجرایی و نهایی شدن طرح کاداستر باعث کاهش شدید انواع ظلم‌هایی خواهد شد در زمینه زمین و ملک و انفال و... رخ می‌دهد.

به مشارکت طلبیدن همه فعالان عرصه خدمات حقوقی و قضایی، بهره‌گیری از تجارب گذشته و استفاده از مشارکت جمعی نخبگان حقوقی، باعث اصلاح قوانین و مقررات حقوقی و قضایی، آیین نامه‌ها و تعرفه‌های مختلف خواهد شد.

الکترونیکی کردن فرایند‌ها بر مبنای تکریم ارباب رجوع و کاهش مراجعه حضوری و استهلاکی، خود بخود باعث کاهش نارضایتی‌ها و تسریع در فرایند دادرسی خواهد شد.

اطاله دادرسی مشکل قدیمی قوه است و آه مردم از آن بلند است. اکنون با ابزار‌های جدید، امید شفافیت بیشتر فرایند‌ها و افزایش سواد حقوقی جامعه و کاهش هزینه‌های کلی خواهد شد. استفاده از رسانه ملی به مثابه دانشگاه عمومی را در پیشگیری از جرایم و جرم زدایی باید جدی‌تر گرفته شود.

حق الزحمه وکالت وکارشناسی، دستورالعمل‌های کرامت، ساماندهی زمان و فرآیندکارشناسی، سازماندهی وضعیت شهادت، اعطای گسترده مرخصی به زندانیان و حرکت پرشتاب به سمت دادرسی الکترونیک مهم و از مصادیق حق مردم است که خدمت به مردم، خدمت به شهدا و راه و آرمان شهداست.

در پایان ما اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی به روح پر فتوح شهید بهشتی عزیز و هفتاد و دو تن از یارانش و شهدای قوه قضاییه درود می‌فرستیم و به شما خدا قوت عرض می‌کنیم و ضمن تاکید و درخواست بر ایستادگی بر مبارزه با فساد، آمادگی خود را برای کمک به قوه قضائیه در جهت تحقق بیشتر، عمیق‌تر و بهتر عدالت در جامعه و مبارزه با فساد اعلام می‌داریم و وظیفه خود می‌دانیم هرجا تخلف و تخطی صورت گیرد آن را گوشزد نماییم.

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 10 تیر    99، کد خبر:   858661، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Ukraine
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
0
برای مبارزه با فساد باید همه بسیچ شوند تا بتوانیم ریشه اش را بخشکانیم و عدالت اجتماعی رو در جامعه برقرار کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین