پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۳۲۸
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
بسیاری از نمایندگان مجلس بدلیل وسعت فعالیتی دستگاه های اجرایی و ضعف دانش تخصصی و ضعف وضعیت مشاور پذیری در مجلس ، متاسفانه دانسته یا نادانسته ، همنوا با صحبت ها کلی مطرح شده توسط دستگاههای اجرایی می شوند. بعنوان نمونه، اگر آقای ایزدخواه نماینده خوب و متعهد تهران در مجلس شورای اسلامی، قصد حمایت از طرح های وزارت ورزش و جوانان برای مبارزه با فساد را دارند، لطفا درخواست ارایه اسناد قراردادهای 8 سال اخیر باشگاه انقلاب در تمامی زمینه ها را از وزارت ورزش و امور جوانان داشته باشند.

شعار سال : حوزه ورزش از جمله حوزه هایی است که متاسفانه بنا بر دلایل عدیده ، خبرهای خوبی از سلامت آن بگوش نمی رسد. از عملکرد تیم های ورزشی گرفته تا شرایط برگزاری انتخابات در فدراسیون های مختلف ، از شیوه نظارت بر فدراسیون ها گرفته تا انتقاد قرارداد و واگذاری اماکن ورزشی، از خصوصی سازی برخی از تیم های خاص گرفته تا شفافیت هزینه های فدراسیون ها ، از شرکت ساخت دلالی های مشهود در انتقال بازیکن و قرارداد با مربی و ...... .
در این بین، ضرورت اولویت دهی به بحث فسادستیزی توسط وزارتخانه مطرح شده است ، اما گویا قرار است در حد شعار و صورتجلسه و خدای ناکرده، برنامه ای پوششی برای کش دادن زمان برای ..... ، باشد. چنانچه اراده عمل کافی در وزارت ورزش برای فساد ستیزی وجود دارد، چرا برنامه راهبردی و عملیاتی خود در این خوزهر ا رونمائی نمی کند؟
اگر اراده عمل کافی و وافی وجود ندارد، رسانه ها آمادگی ورود موثر به این حوزه را دارند. بعنوان مثال و برای شفاف شدن رویه های فعالیتی، پیشنهاد می کنیم از باشگاه انقلاب شروع کنیم. بدین منظور، از وزارت محترم ورزش درخواست می کنیم، کلیه قراردادهای پیمانکاری، واگذاری، مزایده، مناقصه، فراخوان و ..... ، مربوط به این باشگاه را در هفت سال اخیر، رسانه ای کنند(با ذکر نام پیمانکار حقیقی و حقوقی ، تاریخ و مبلغ قرارداد ، گزارش نهایی از عملکرد پیمانکار و از همه مهمتر، کلیه متم های بسته شده روی قراردادها). به مورد خاصی اشاره کرده ایم که فکر می کنیم، خود وزارت ورزش و امور جوانان و معاون محترم ...... ، خوب می دانند در این شفاف سازی ها به دنبال چه چیزی هستیم.
از آقای ایزدخواه و سایر عزیزان مجلس هم خواهش می کنیم، نادانسته و بدون اشرافیت ، حتی یک ربان افتتاحیه در یک طرح را هم قیچی نکنند. برخی از برنامه ها و افتتاحیه ها و ...، می توانند دارای داستان های پشت پرده باشند.

«روح‌الله ایزدخواه»، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با برنامه مجلس یازدهم برای مبارزه با فساد گفت: مبارزه با فساد سیاست قطعی نظام است، محل بحث و تشکیک نیست. قطعا مبارزه با فساد در صدر سیاست‌های همه قوا در کشور باید قرار گیرد. فساد اشکال مختلف دارد گاهی به عناصر بر می‌گردد و یک فرد از جایگاه و اختیاراتی که در دست دارد سوءاستفاده می‌کند و گاهی هم فساد، شکل ساختاری به خود می‌گیرد. یک سیستم و سازوکاری که فسادزاست و تبدیل به تکرار می‌شود، هر شخصی که در آن جایگاه قرار بگیرد به علت ضعف در ساختار به سرعت، دچار فساد می‌شود. 

او ادامه داد: همانقدر که نیازمند مبارزه با مفسدین هستیم بیشتر از آن نیاز به مبارزه با ساختارهای فسادزا داریم. مجلس باید رفتارهای فسادزا را شناسایی و آنها را اصلاح و در آنها تحول ایجاد کند و از جنبه قضایی هم قوه قضائیه مسئول است این ساختارهای فسادزا را تشخیص دهد و با آنها برخورد کند. امروز زمان آن است که یک جهت اساسی به ریشه‌کنی فساد در ساختارهای اداره کشور داده شود.

ایزدخواه در خصوص نامه وزیر ورزش و جوانان به وزیر اطلاعات در خصوص موضوع فساد و حمایت مجلس از وزارت ورزش و جوانان برای مبارزه با فساد بیان کرد: مجلس یازدهم بر پیشانی حرکتی خود، برخورد و ریشه‌کنی فساد و حمایت از کسانی‌که علیه فساد مبارزه می‌کنند را دارد. بحث مبارزه با فساد جناحی نیست و شامل همه عناصر و مدیران و فعالان مختف می‌شود. اینگونه نیست که در مبارزه با فساد بنگریم چه کسی با ما خط و مشی همسو دارد، نگاه جناحی در مبارزه با فساد، خود فساد است. مجلس یازدهم از طرح مبارزه با فساد در هر وزراتخانه و دستگاهی حمایت می‌کند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین