پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۵۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
در وضعیتی که شهردار اردبیل با رد استیضاح از سوی شورای حل اختلاف طی چند روز اخیر به ساختمان شهرداری بازگشته است، تعدادی از اعضای شورای شهر نامه تذکر را مطرح کردند.
شعارسال: شورای شهر اردبیل در اولین جلسه‌ای که با حضور حمید لطف‌اللهیان شهردار اردبیل برگزار کرد نامه تذکر چهار عضو را در صدر نامه‌های خود مورد بررسی قرار داد.

به گزارش مهر، در وضعیتی که شهردار اردبیل با رد استیضاح از سوی شورای حل اختلاف طی چند روز اخیر به ساختمان شهرداری بازگشته است، تعدادی از اعضای شورای شهر نامه تذکر را مطرح کردند.

این نامه که به نظر می‌رسید سرفصل استیضاح مجدد شهردار اردبیل است، با مخالفت و قهر یکی از اعضای شورای شهر مواجه شد و حسین افسانه با اعتراض به اینکه هنوز حتی ۱۰ روز از تأکید امام‌جمعه اردبیل برای انتخاب شهردار نگذشته است و این نامه بی‌حرمتی است، جلسه را به نشانه اعتراض ترک کرد.

افسانه با بیان اینکه پروژه‌های شهر خوابیده اما اعضای شورا به فکر استیضاح مجدد هستند، از عملکرد همتایان خود ابراز تأسف کرده و جلسه را تا پایان ترک گفت.

در عین حال نایب‌رئیس شورای شهر لیلا تقوی و عضو شورا علی هدایتی در اظهارات جداگانه‌ای تذکر را حق قانونی اعضای شورای شهر دانستند.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل نیز با بیان اینکه این تذکر حق شورا است افزود: این نامه توسط چهار عضو شورا فروزان، شاکر، هدایتی و تقوی مطرح شده است.

ذکی اله خوشبخت تصریح کرد: در این نامه چهار بند مطرح شده و به خاطر آن به شهردار اردبیل تذکر داده‌اند از جمله واگذاری تعدادی از پروژه‌های عمرانی به برخی پیمانکاران بدون مجوز و طی تشریفات قانونی است.

وی ادامه داد: بی‌انضباطی و تخلف مالی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل که منجر به صدور کیفرخواست شده و قطع خدمات بیمه‌ای تعدادی از کارگران و همچنین حضور نیافتن شهردار در محل خدمت از زمان صدور حکم شورای حل اختلاف به مدت پنج روز موارد دیگر تذکر اعضا را شامل می‌شود.

* برای استیضاح دوم نیز تمکین می‌کنم

این اظهارات با اعتراض یکی از اعضای شورای شهر همراه شد، و اسفندیار هوشیار با بیان اینکه جلسات غیررسمی قبل از جلسه رسمی برگزار می‌شود، خطاب به رئیس شورا گفت: برخی افراد قبل از جلسه اصلی تصمیم‌گیری می‌کنند و اگر لازم به برگزاری این جلسات است ما نیز باید حضور یابیم.

همتای وی علی هدایتی در پاسخ به این گله‌مندی اینطور ابراز عقیده کرد که جلسات همفکری چند عضو شورا به دیگری ارتباطی ندارد.

شهردار اردبیل نیز در پاسخ به برخی اعتراضات مطرح شده از عملکرد وی تصریح کرد: هر تخلفی قابل‌رسیدگی است و دستگاه‌های نظارتی به حدی قوی عمل می‌کنند که هر تخلفی را رسیدگی و واکاوی کنند.

حمید لطف‌اللهیان با بیان اینکه استیضاح حق قانونی شورا است و در استیضاح اول بنده تمکین کردم، ادامه داد: در این مدت برای اینکه حاشیه‌سازی نشود و تمرکز همگی ما به مصالح شهری باشد حتی کلامی اظهارنظر نداشتم.

وی افزود: بنده در مقابل استیضاح دوم نیز تمکین می‌کنم و تخلفاتی که طرح می‌شود باید از مجاری قانونی بررسی کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی ساوالان خبر، تاریخ انتشار: دوشنبه 15 شهریور 1395، کد خبر: 140322 ، www.savalankhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
0
0
خدا رحم کنه، ترسیدم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین