پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۳۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
حدود سه میلیون راس دام در کشور بدون تقاضا هستند. امسال با افزایش تولید ۵۰ درصدی گوسفند پرواری مواجه هستیم در حالی که این گوسفند‌ها مناسب بازار داخلی نیست و در خارج از کشور خواهان بهتری دارد
شعار سال: علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی افزایش ۱۰ هزار تومانی نرخ گوشت گوسفندی را کمبود دام در میادین عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: «گوسفند زنده کشور در مرز عراق کیلویی ۹۰ هزار تومان معامله و از کشور خارج می‌شود. با انباشت دام در کشور مواجه هستیم، این گوسفند‌ها مناسب بازار داخلی نیست و در خارج از کشور خواهان بهتری دارد».

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت: «در حال حاضر با انباشت دام در کشور مواجه هستیم به طوری که وزن هر جفت گوسفند پرواری به ۱۳۰ کیلو می‌رسد، اما تقاضایی برای آن وجود ندارد اگر خریدی هم باشد خرید مدت دار است.

حدود سه میلیون راس دام در کشور بدون تقاضا هستند. امسال با افزایش تولید ۵۰ درصدی گوسفند پرواری مواجه هستیم در حالی که این گوسفند‌ها مناسب بازار داخلی نیست و در خارج از کشور خواهان بهتری دارد».


محمدرضا کلامی سرپرست معاونت بازرگانی وزارت صمت گفت: قیمت گوشت گوسفند فقط دو و نیم درصد افزایش یافته است. از آنجا که درآمد مصرف کنندگان با افزایش و رشد همراه نبود، گوشت گوسفندی کشش افزایش بیش از این قیمت را ندارد، از سوی دیگر، کرونا سبب شده تا دام زنده با اقبال خوبی در میادین و دامداری‌ها همراه نباشد.

در شرایط فعلی اگر مجوز خروج دام زنده از کشور را صادر کنیم با افزایش نرخ گوشت در داخل مواجه خواهیم شد، زیرا در دراز مدت ممکن است نتوانیم پاسخگوی نیاز داخل باشیم.

به دلیل شیوع کرونا، تقاضا از سوی مصرف کنندگان کاهش یافت و این اتفاق، ضرر قابل توجهی به تولید کنندگان وارد کرد از سوی دیگر تولیدکنندگان طیور، نهاده‌های دامی را با نرخ متعادل و مناسب از وزارت جهاد دریافت نکردند این امر سبب شد تا نرخ گوشت سفید (مرغ) در بازار با افزایش همراه شد.

با افزایش نا متعارف نرخ ارز در کشور، خروج تخم مرغ از کشور شدت گرفت و ما مجبور به کنترل خروج کالا از کشور شدیم از این رو نرخ تخم مرغ دوباره روند کاهشی یافته است.

در حال حاضر نرخ تخم مرغ درب مرغداری حدوداً ۹ هزار و پانصد تومان و قیمت مصرف کننده برای هر شانه تخم مرغ زیر ۲۰ هزار تومان می‌باشد».

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت اسپوتنیک ، تاریخ انتشار: تیر 1399 ، کدخبر: _ ، www.sputniknews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
0
گوشت مرغ و گوشت قرمز در داخل کشور با قیمت نجومی به فروش می رسه و خیلی ها دستشون به گوشت نمی رسه بعد اینا صادر می کنند؟!چه سیاست های ناعادلانه و بی منطقی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین