پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۸۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۰
خیلی از هواداران پرسپولیس از خودشان می‌پرسند مهدی رسول‌پناه، سرپرست این باشگاه کجاست و چه نقشی در مدیریت پرسپولیس دارد، در صورتی که وی پس از گذراندن دوران بیماری کرونا با کسب بهبودی به باشگاه سری زده است.
شعار سال: پرسپولیس این روز‌ها در لیگ برتر جولان می‌دهد و بازی‌هایش را می‌برد، اما در درون حال و روز خوبی ندارد. بازیکنان این تیم از وضعیت مالی ناراضی هستند و اعتراض خود را در فضای مجازی مطرح می‌کنند.
در این میان یحیی گل‌محمدی هم که درحال حاضر یکی از گران‌ترین مربیان ایرانی پرسپولیس به‌حساب می‌آید و باشگاه هنوز نتوانسته پول رضایت‌نامه این مربی را به‌طور کامل به باشگاه قبلی این مربی (شهرخودرو) بپردازد حالا با یک مصاحبه آتشین به همه اعلام کرده که در باشگاه پرسپولیس و میان اعضای هیات مدیره‌اش اختلاف است و اگر برطرف نشود، شاید از پرسپولیس برود. هرچند خیلی‌ها این تهدید را چندان جدی تلقی نمی‌کنند، اما کاملا مشخص است که سطح نارضایتی‌ها در این باشگاه به بالاترین میزان خودش رسیده است.

در این میان خیلی از هواداران پرسپولیس از خودشان می‌پرسند مهدی رسول‌پناه، سرپرست این باشگاه کجاست؟ این سوال وقتی جدی‌تر مطرح شد که دوران بیماری کرونا توسط این مدیر پشت‌سر گذاشته شده و با کسب بهبودی به باشگاه سری زده است.
نقدی که به هیات‌مدیره ۳ نفره باشگاه پرسپولیس وارد شده این است که چرا در لحظات بحرانی خبری از هیچ‌کدام از آن‌ها نیست و اینکه رسول‌پناه و همراهانش پس از برکناری محمدحسن انصاری‌فرد از مدیرعاملی تا چه حد موفق شده‌اند تا مشکلات ناشی از عملکرد این مدیرعامل را برطرف کنند. سوالاتی که تا امروز بی‌جواب مانده است.

مدیر منفعل و گوش به فرمان وزیر
شاید این حرف به مذاق وزارت ورزش دولت حسن روحانی خوش نیاید، اما آنچه در عمل دیده می‌شود این است که علی‌رغم حضور مهدی رسول‌پناه در باشگاه پرسپولیس به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل رسما مهم‌ترین کار‌های صورت گرفته در این باشگاه توسط مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش انجام گرفته است!
شاید مهم‌ترین کار صورت گرفته از سوی رسول‌پناه همان اخراج انصاری‌فرد بوده است و بعد از آن هر خبری از پرسپولیس آمد به‌نوعی به وزارت ورزش و اقدامات وزیر باز می‌گشت. سوال این است پس وظیفه رسول‌پناه دقیقا در باشگاه پرسپولیس چه بوده است؟!

هر مدیری که روی کار می‌آید از مذاکراتش با اسپانسر‌های مختلف می‌گوید. دروغ و راستش هم مهم نیست! در پرسپولیس هر مدیری که می‌آید، می‌خواهد از توانایی‌اش برای تامین منابع مالی بگوید. اما داستان رسول‌پناه با بقیه فرق می‌کند! مذاکره با اسپانسر کنونی از زمان محمد‌حسن انصاری‌فرد انجام شده و به نتیجه رسیده بود. با این تفاوت که انصاری‌فرد از مذاکره با یک بانک و سامانه هواداری هم حرف می‌زد، اما در زمان رسول‌پناه اصلاح مذاکرات با اسپانسر کاملا زیرنظر وزیر انجام شد و رسول‌پناه فقط قرارداد را امضا کرد. قراردادی که گفته می‌شود مهرداد هاشمی یکی از اعضای هیات‌مدیره با برخی از بندهایش مخالف بود و حاضر نشد آن را امضا کند!

این قرارداد درحالی امضا شد که اختلاف هاشمی با رسول‌پناه عیان شده بود. مشاور رسانه‌ای رسول‌پناه که ارتباط خوبی با هاشمی داشت حرفی از ایراد قرارداد جدید در فضای مجازی زد و از کار برکنار شد و البته هاشمی در جلسه معارفه اسپانسر حاضر نشد!
رسول‌پناه اصرار ویژه‌ای داشت که اختلافی بین او و هاشمی نیست و حالا نمی‌دانیم او درمورد مصاحبه گل‌محمدی که به این اختلاف اشاره کرده چه خواهد گفت!

جلسه بر سر ورزشگاه هم با وزیر!
کرونا، رسول‌پناه را خانه‌نشین کرد. در همین شرایط داستان واگذاری ورزشگاه‌ها به پرسپولیس وارد فازی شد که نیاز به یک مدیر جنگنده داشت تا از میراثی که جعفر کاشانی، رئیس درگذشته هیات‌مدیره پرسپولیس اصرار بر به‌جا گذاشتنش را داشت، دفاع کند. اما رسول‌پناه خانه‌نشین بود و به‌قول برخی از اعضای باشگاه نامه‌ها را در کنار در منزلش امضا می‌کرد. عضو استقلالی شورای شهر به یک‌باره از مطرح بودن موضوع واگذاری ورزشگاه شهید کاظمی به پرسپولیس حرف زد و گفت این انتقال شدنی نیست و درنهایت در جلسه‌ای که وزیر برگزار کرد و خواجه‌وند، نماینده حقوقی باشگاه پرسپولیس در آن حضور داشت ورزشگاه شهید گمنام و درفشی‌فر را به این باشگاه واگذار کردند که خیلی از هواداران این تیم معتقدند ارزش مادی‌اش کمتر از ورزشگاه‌های واگذار شده به تیم رقیب است. در واقع در این ماجرا وزیری که نزد پرسپولیسی‌ها یک استقلالی است و نزد استقلالی‌ها یک پرسپولیسی باز هم در نقش مدیرعامل برای باشگاه سرخ ظاهر شد و خبری از رسول‌پناه نبود!

متمم قرارداد بیرانوند در دست وزیر!
از خیلی‌ها شنیده‌ایم که رسول‌پناه هر کار معمولی را در باشگاه به وزیر ارجاع می‌دهد، اما این حرف‌ها را در حد شایعه می‌دانیم. به غیر از متمم قرارداد علیرضا بیرانوند که پس از انتقالش به تیم بلژیکی به قرارداد این بازیکن اضافه شد. بیرانوند با انصاری‌فرد مذاکره کرد و توانست رضایت او را بابت این متمم جلب کند و آن را به امضا برساند، اما رسول‌پناه این متمم را قبول نداشت و می‌خواست آن را لغو کند. برای انجام این کار اعلام کرد این متمم را باید وزیر بررسی کند و خبرش سریع منتشر شد. کاری نداریم که بیرانوند چقدر شاکی شد، اما سوال اینجاست مگر زمان عقد این متمم قرارداد رسول‌پناه، رئیس هیات‌مدیره نبود؟! چرا همان موقع با این قرارداد مخالفت نکرد. مگر می‌شود رئیس هیات‌مدیره باشی و از اتفاقات بی‌خبر بمانی؟!
بعد چرا باید وزیر درموردش اعلام رای کند؟! پس نقش مدیرعامل چیست؟! آن‌هم مدیرعاملی که می‌گویند حق امضا دارد.

شایعه‌سازی آسان برای مدیر کم‌تحرک!
در این شرایط شایعه درمورد رسول‌پناه زیاد است. درمورد مرد ۵۰ ساله پرسپولیس که سابقه فعالیت در یکی از احزاب سیاسی را دارد و تا امروز یک‌بار برای ورود به مجلس شورای اسلامی اقدام کرده و البته رای نیاورده است، شایعه زیاد درست کرده‌اند. اینکه بیشتر وقتش صرف کلینیک دندانپزشکی و فعالیت دامداری‌اش در شرق و جنوب‌شرقی استان تهران می‌شود و کمتر خودش را درگیر مشکلات پرسپولیس کرده است. یا این شایعه که می‌گویند هدف او همچنان ورود به مجلس شورای اسلامی در دوره‌های بعدی و بعد از شناخته شدن بیشتر در میان مردم در منطقه جنوب‌شرقی استان تهران است. یا اینکه خبر استعفای اولیه‌اش یک خبرسازی با نیت بوده که توسط یکی از اعضای باشگاه صورت گرفته است!

شایعات در مورد مدیری که نیست و مهم‌ترین کارهایش را وزارت ورزش انجام داده، راحت درست می‌شود. شاید اگر حضوری فعال در باشگاه پرسپولیس از سوی او به‌وجود بیاید این شایعه‌سازی‌ها هم روی توانمندی‌هایش اثر نداشته باشد.

عیارسنجی واقعی در یارگیری پرسپولیس!
چشم به‌هم بزنیم زمان یارگیری سرخ‌پوشان فرا می‌رسد. عده‌ای بازیکن آزاد می‌شوند و تیم به نفرات جدید هم نیاز دارد. آنجاست که نقش یک مدیرعامل توانمند مشخص می‌شود. همیشه یارگیری برای هواداران یک تیم بسیار مهم بوده است. آیا رسول‌پناه برای آن روز آماده است یا می‌خواهد همه‌چیز را به اطرافیانش علی‌الخصوص افشین پیروانی ربط دهد؟! نکند قرار است وزیر برای پرسپولیس یارگیری کند. یعنی وزیر باز هم قرار است دست رسول‌پناه را بگیرد و کمکش کند؟! هواداران پرسپولیس این قسمت کار را با دقت دنبال خواهند کرد. رسول‌پناه از حالا برای آن روز باید خودش را آماده کند.

حکم ۱۰ میلیاردی در انتظار پرسپولیس
هر روز اخبار بدهکاری‌های ارزی پرسپولیس در رسانه‌ها منتشر می‌شود، اما فعلا کسی از طلب و البته شکایت شرکت ریحان فیلم هیچ حرفی نمی‌زند. حتما این موضوع حقوقی است و رسول‌پناه نباید خودش در آن ورود کند و این کار وظیفه واحد حقوقی است. یکی از اختلافات به‌وجود آمده میان رسول‌پناه و هاشمی بر سر قرارداد این شرکت بود. وزیر روی آتیه داده‌پرداز نظر مثبت داشت و برای همین رسول‌پناه هم همسوی وزیر شد و هاشمی دستش به جایی نرسید تا این قرارداد دوباره به جریان بیفتد و بدهی گذشته هم از سر پرسپولیس برداشته شود.

یعنی نیاز نیست یک مدیر گاهی خودش مستقیم وارد عمل شده و جلوی یک فاجعه مالی دیگر را بگیرد؟!
جالب است با مدیرعامل این شرکت که صحبت کردیم متوجه شدیم آن‌ها منتظر صدور حکم شکایت‌شان هستند. بی‌سروصدا که البته به‌نظر می‌رسد سکوتی پر از تاوان باشد! ۷ میلیارد طلب اصلی و حدود ۳ میلیارد تومان غرامت براساس بندی که در قرارداد طرفین وجود دارد.

مدیرعامل ریحان فیلم در گفتگو با «فرهیختگان»: به پرسپولیس ضربه نمی‌زنیم، با صبوری حق‌مان را می‌گیریم
وقتی با مهدی عابدین، مدیرعامل شرکت ریحان فیلم تماس گرفتیم و از نتیجه شکایتش از باشگاه پرسپولیس سوال کردیم، پاسخی داد که قابل تامل بود. عابدین می‌گفت: «یک مسیر حقوقی ایجاد کردیم و آن را دنبال می‌کنیم و منتظریم تا قانون درموردش تصمیم‌گیری کند. ۶ ماه قبل از اجرایی شدن قراردادمان با پرسپولیس به‌خاطر نیاز این باشگاه مبلغ ۷ میلیارد تومان به شکل نقد به حساب این باشگاه واریز کردیم تا مشکلات برطرف شود. قرارداد ما با باشگاه به مانند قراردادی بود که با اسپانسر کنونی به امضا رسید، اما برای ضمانت قرارداد موضوع بلیت‌فروشی را در اولویت کار قرار دادیم که درنهایت آن اتفاقات رخ داد.»

عابدین درمورد سرانجام این شکایت به «فرهیختگان» گفت: «با توجه به علاقه‌ای که به پرسپولیس داریم نه به این باشگاه ضربه می‌زنیم نه به مدیرانش. با صبوری و از مجاری قانونی به حق‌مان خواهیم رسید. هدف‌مان خدمت به این باشگاه و هوادارانش بود و هدف دیگری از این قرارداد برایمان متصور نبود.»
نویسنده: اردلان بزرگ‌نیا روزنامه‌نگار

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه فرهیختگان، تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹، کد خبر:_، www.farhikhtegandaily.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
0
0
وزیر ورزش برای اینکه همه جوره به پرسپولیس حال بده همه کارمیکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین