پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۸۷۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
نوشاد عالمیان تنها بازیکن تنیس روی میز ایران است که در کنار مدال‌های رنگارنگ از مسابقات بین المللی مختلف، سابقه حضور در دو دوره بازی‌های المپیک (المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو) را هم دارد. عالمیان گفت: ماه‌هاست از جیب هزینه می‌کنم و می‌خورم اما هیچ کسی به فکرمان نیست.

شعار سال:‌ نوشاد عالمیان  برای کسب سهمیه سومین حضور متوالی در بازی‌های المپیک آماده می‌شد که به خاطر کرونا و مانند دیگر ورزشکاران خانه نشین شد و مجبور به پیگیری انفرادی تمریناتش؛ ادامه این شرایط اما انگیزه وی را تا حد زیادی کم کرده است به خصوص که آسیب نداشتن مزایایی مانند شغل و حقوق هم در این دوران بیشتر از همیشه برای او نمود پیدا کرده است.

این در حالی است که نوشاد عالمیان تاریخی‌ترین مدال تنیس روی میز ایران را در اختیار دارد. این مدال در جریان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی بعد از ۵۲ سال به دست آمد. عالمیان با صعود به مرحله نیمه نهایی، تنیس روی میز ایران را بعد از نیم قرن در بخش انفرادی صاحب مدال آسیایی (برنز) کرد با این حال وی از شرایط این روزهایش خیلی راضی نیست و به خصوص از بی توجهی مسئولان گلایه‌مند است.

متحمل آسیب مالی شدم
نوشاد عالمیان در گفتگویی با تاکید بر اینکه کرونا تمام برنامه‌هایش را در بخش باشگاهی و ملی مختل کرد، گفت: در این شرایط متحمل آسیب مالی زیادی شدم چون دریافتی‌هایم قطع شد درحالی که نه شغلی دارم نه منبع درآمد ثابتی به عنوان حقوق.

نه شغل دارم نه حقوق و بیمه
وی ادامه داد: ۲۰ سال است که تنیس روی میز بازی می‌کنم، ۱۵ سال هم است که عضو تیم ملی هستم، در مسابقات مختلفی شرکت داشتم و مدال گرفته‌ام، سرآمد مدال‌هایم هم با عنوان سومی بازی‌های آسیایی و یک رکوردشکنی به دست آمد بااین حال نه شغل ثابتی دارم و نه بیمه هستم، استخدام هیچ کجا نیستم و حقوقی هم نمی‌گیرم.

دریافتی‌هایم قطع شده است
این چپ دست تنیس روی میز ایران تاکید کرد: منبع درآمد و دریافتی‌هایم از مسابقات باشگاهی بود که به خاطر کرونا لغو شدند. البته مسئولان تیم اعلام کرده اند که طبق قرارداد پرداختی به ما خواهند داشت اما مشخص نیست که انجام شود. از طرفی به واسطه حضور در لیگ فرانسه هم یک منبع درآمد دیگر برای خودم ایجاد کرده بودم اما این رقابت‌ها هم به خاطر کرونا در نیم فصل تمام شده اعلام شد و بدین ترتیب بخشی از قراردادم را نگرفتم.

 

 

۵ - ۴ ماه است از جیب هزینه می‌کنم و می‌خورم
عالمیان با بیان اینکه از ۵ - ۴ ماه پیش این شرایط را دارد، خاطرنشان کرد: در واقع از جیب هزینه می‌کنم و می خورم، کسی هم به فکرمان نیست که وقتی شغل و درآمد نداریم، چه می‌کنیم. الان هم این صحبت‌ها را مطرح می‌کنم، اصلاً نمی دانم فایده دارد یا نه؛ من بارها درخواست استخدامم را مطرح کرده‌ام اما اصلاً به نتیجه نرسیده است. آنهایی که باید پیگیرِ این کارها باشند اصلاً توجهی ندارند، شاید هم برای‌شان مهم نیست. به همین دلیل است که می‌گویم خودمان باید به فکر خودمان باشیم اما واقعاً نمی‌دانم چگونه!

فشار تمریناتم را کم کرده‌ام
این ملی پوش تنیس روی میز با بیان اینکه با این شرایط طی ماه‌های گذشته تمریناتش را دنبال کرده است، گفت: در این مدت با برادرم (نیما) و بعضاً آقای میرالماسی و طاهرخانی تمرین کردیم اما به خاطر موج دوم کرونا ۱۰ روزی است که فشار تمرینات را کم کرده‌ایم.

تمرین بدون مسابقه خسته کننده شده است
وی افزود: البته جدا از مسئله کرونا و شدت گرفتن دوباره آن، انگیزه زیادی هم برای ادامه تمرین ندارم. تمرین چندماهه بدون اینکه مسابقه‌ای داشته باشیم خیلی سخت و کسل کننده است به خصوص اینکه اصلاً هم نمی‌دانیم چه زمانی وارد میادین خواهیم شد. اینکه ما ماه‌ها بدون هدف تمرین کردیم واقعاً خسته کننده بود.

مسابقات قهرمانی جهان لغو می‌شود
«البته با اعلام فدراسیون جهانی تنیس روی میز، مسابقات قهرمانی جهان بعد از دو بار لغو شدن قرار است اسفندماه برگزار شود»، عالمیان در واکنش به این موضوع گفت: بعید می دانم این رقابت‌ها برگزارشود. برای برگزاری مسابقات قهرمانی جهانی نمایندگان ۱۰۰ کشور جهان باید به کشور میزبان سفر کنند. قرار گرفتن در این شرایط با توجه به کرونا خطرناک است. بعید هم می دانم تا آن زمان شیب شیوع ویروس کم شود یا واکسن آن تولید شود.

احتمال قرنطیه در صورت برگزاری مسابقات جهانی
وی ادامه داد: اگر هم مسابقات برگزار شود احتمال اینکه برخی کشورها مانند ایران که وضعیت خوبی ندارند، نتوانند بازیکنان‌شان را اعزام کنند، وجود دارد. شاید هم در صورت اعزام مجبور به تحمل دو هفته قرنطینه پیش از آغاز مسابقات باشیم. اینها مسائلی است که برگزاری مسابقات را مبهم کرده است.

از حضور میدیا در کادر فنی خوشحالم
عالمیان در پایان در خصوص انتخاب میدیا لطف الله نسبی به عنوان یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی تنیس روی میز گفت: انتخابی خیلی خوبی است. میدیا جوان است و می‌تواند حریف تمرینی خوبی برای ملی پوشان باشد. به خصوص که او با ما بازی‌های زیادی داشته است. نقاط ضعف و قوت مان را خوب می‌شناسد و همین مسئله می‌تواند تأثیرگذاری خوبی برای‌مان داشته باشد.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، به تاریخ: ۲۹ تیر ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۹۷۶۴۹۰، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
0
آقای وزیر ورزش به جای هزینه کردن برای سرخابی های بی بخار کمی به فکر سایر ورزشکاران باشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین