پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۴۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی به منتقدان دولت به ویژه در موضوع FATF توصیه کرد: در انتقادهای خود بغض آلود و کینه توزانه عمل نکنند بلکه با انتقادهای منطقی و اصولی از عملکرد دولت، مسئولان را در ارائه خدمات مطلوب یاری کنند و چالش‌ها و مشکلات کشور را با حفظ منافع ملی به درستی تجزیه و تحلیل و نقد و با تحلیل های غلط خود به دشمنان گرا ندهند.

شعارسال: جلال میرزایی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام، اظهار کرد: اولین تجربه بنده است برای حضور در پارلمان و آگاهی داشتن تا تجربه کار در مجلس زمین تا آسمان فرق می‌کند و باید دانست که مجلس محل فعالیت در راستای کارهای محلی نیست و اگر با این نگاه وارد این حوزه شوید چیزی عایدت نمی‌شود چرا که در این حوزه ظرافت‌های خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های ما در قانون اساسی مشخص بوده و باید بر اساس عقلانیت و خط انقلاب حرکت کنیم، افزود: مجلس پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و یک نماینده نمی‌تواند به‌تنهایی کاری از پیش ببرد.

میرزایی با اشاره به اینکه کار در مجلس بسیار سخت بوده و تحت‌فشار مطالبات مردم قرار دارید و انتظار از نماینده برای اشتغال و کمک مالی زیاد است، عنوان کرد: بیشتر کار مجلس در این سه ماه گذشته صرف شکل‌گیری کمیسیون‌ها و دعوت از مقامات مسئول برای آشنا کردن نمایندگان با وضعیت کشور در همه زمینه‌ها بوده است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، سیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی مجلس ادامه داد: مجلس الآن به سمت وضع قوانین حرکت می‌کند و نگاه من به این روال مجلس مثبت نیست چراکه مجلس باید بیشتر به حوزه نظارت توجه کند و نه قانون‌گذاری، چون برخی مشکلات از جمله فساد و عدم شفافیت مالی نتیجه عدم نظارت کافی است نه قوانین.

وی با تأکید بر اینکه مجلس باید بعد نظارت را تقویت کند و دولت باید دارای یک انضباط مالی باشد، افزود: نظارت بر اجرای طرح‌های استان از اولویت‌های من بوده و استخراج نفت از میدان آذر و چنگوله به‌ طور جدی در دستور کار قرار دارد و وزارت نفت قصد دارد در قالب قراردادهای نفتی جدید چنگوله را به یک سرمایه‌گذار خارجی واگذار کند و از اولویت‌های وزارت نفت است.

میرزایی با اشاره به اینکه متأسفانه میدان نفتی آذر که این میدان مشرکت بین ایران و عراق است علی رقم سرمایه‌گذاری‌های چهار ساله برداشت از آن صفر است، گفت: تاکنون 900 میلیون یورو برای این میدان نفتی هزینه شده اما میزان استخراج از آن صفر است این نشان می‌دهد نظارت بر این طرح نشده و صندوق بازنشستگی وزارت نفت باید جواب دهد که در آذر چه کاری کرده است و عملکرد این صندوق در میدان نفتی آذر باید شفاف‌سازی شود.

وی بیان کرد: وزیر بهداشت باید به این سؤال جواب دهد که قبل و بعد عملیاتی کردن طرح نظام سلامت حقوق پزشکان چقدر بوده است، در حال حاضر بیشتر اعتبارات صرف حقوق می‌شود، طرح نظام سلامت خوب بوده اما عیب‌های آن باید برطرف شود.

میرزایی ادامه داد: با توجه به وضعیت مالی دولت استخدام در دستگاه‌ها پایین آمده و بعد از یک دوره نابسامانی از استخدام‌ها الآن استخدام با مشکلاتی مواجه است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در راستای پول‌های بلوکه ‌شده ایران در آمریکا در این زمینه باید از دولت روحانی تشکر کرد چون با رایزنی‌ها یک میلیارد و 700 میلیون دلار از پول‌های بلوکه‌شده ایران آزاد شد افزود: این دولت می‌تواند به اجرای طرح‌ها افتخار کند و دولت دغدغه جدی در همه زمینه‌ها دارد و در زمینهٔ برجام خوب عمل کرد و در نظرسنجی‌ها اکثراً به برجام با دیدگاه خوبی نگاه می‌کنند.

وی ادامه داد: مخاطب حرف‌های رهبری در قضیه برجام دولت نیست بلکه آگاهی دادن از عدم اعتماد به آمریکا است، طیفی از منتقدان داخلی باید منصفانه به عملکرد دولت نگاه کنند و باید قبول داشت توافق هسته‌ای خیلی از تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و کنار زدن ایران هراسی در جهان از دیگر اقدامات دولت در سیاست خارجی بوده است.

میرزایی با بیان اینکه تلاش برای مهار تورم و بحث رکود یک بحران ملی است و منافع ملی و امنیتی در این زمینه به خطر می‌افتد لذا تمام جناح‌ها باید برای خروج از رکود دولت را همراهی کنند چرا که دولت در وضعیت نفت با یک چالش جدی مواجه هستیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: الگو قراردادهای نفتی باید رویکرد منافع ملی است مشکلی در نقد متن قرار دارد نیست اما نقد بر اساس واقعیت باشد، برخی از انتقادها به قراردادهای نفتی زیاده‌روی است و با بغض مطرح می‌شود و این طیف در عملکرد خود باید تجدیدنظر کنند.

وی با تأکید بر اینکه نگاه تک‌بعدی و کار انفرادی در مجلس جوابگو نیست، نمایندگان باید برای کسب بیشترین و بهترین نتیجه گروهی و تشکیلاتی عمل کنند افزود: فعالیت تشکیلاتی بهره‌وری عملکرد نمایندگان را افزایش می‌دهد.

میرزایی ادامه داد: نمایندگان برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های مدنظر حوزه انتخابیه یا طرح‌های کلان کشوری باید از راه لابی‌گری و رایزنی و جلب نظر آرای موافق وارد شوند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید به‌جای اینکه بر قانون‌گذاری تمرکز کنند، بعد نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی را در اولویت وظایف خود قرار دهند، چراکه بر اساس واقعیت‌ها کشور جمهوری اسلامی ایران در برخی شاخص‌ها چون فساد اداری و شفافیت مالی نسبت به بسیاری از کشورها وضعیت مطلوبی ندارد.

وی با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی های انجام شده بیشتر مردم به آینده برجام خوشبین هستند، گفت: برجام و تلاش های گروه مذاکره کننده ایرانی مورد تایید رهبری قرار گرفت و ایشان از بدعهدی و بدقولی طرف مقابل در برابر تعهدات برجام تاکید دارند.

میرزایی به منتقدان دولت به ویژه در موضوع FATF نیز توصیه کرد: در انتقادهای خود بغض آلود و کینه توزانه عمل نکنند بلکه با انتقادهای منطقی و اصولی از عملکرد دولت، مسئولان را در ارائه خدمات مطلوب یاری کنند و چالش ها و مشکلات کشور را با حفظ منافع ملی به درستی تجزیه و تحلیل و نقدد و با تحلیل های غلط خود به دشمنان مسیر و گرا ندهند.

وی همچنین از مسئولان ارشد و مدیران استان نیز خواست با تعامل و همفکری امور مرتبط با ایلام را به پیش ببرند، در صورتی که شاهد ناکارآمدی در عملکرد مدیران باشیم، بهترین گزینه شایسته سالاری و جابجایی مدیران کارآمد با مدیران دارای عملکرد پایین است.

میرزایی در خصوص منطقه آزاد تجاری مهران نیز گفت: تصویب نهایی این مناطق در مجلس در دست بررسی است و باید برخی از نارسایی های مربوط به این موضوع مانند مشخص شدن محدوده منطقه، معافیت های مالیاتی و قاچاق مرتفع شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه فرهنگ پرداخت و اضافه کرد: فرهنگ و مسایل فرهنگی از دغدغه‌های مهم رهبری است و ایشان در بیانات خود بارها به این موضوع اشاره کرده‌اند، با مقوله جامعه ساز فرهنگ نباید سلیقه‌ای و شعاری برخورد کرد.

میرزایی ادامه داد: مسئولان در مبحث فرهنگ ضمن پرهیز از شعارگرایی باید به صورت کیفی عمل کرده و چالش های این حوزه را شناسایی و تجزیه و تحلیل و بررسی کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 21شهریور1395، کدخبر: 95062113625: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین