پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۰۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
سفر به آلمان برای عمل ساده‌ی خارپاشنه آن هم با دلار ۲۴ تومنی حالا به تازه‌ترین حاشیه احسان حدادی و دو و میدانی تبدیل شده است.

شعار سال: قطعا برای شما هم این مسأله عجیب است که چرا باید یک ورزشکار با صرف هزینه بالای دلار دولتی برای انجام چنین عمل بسیار ساده‌ای به قلب اروپا سفر کند. اما اتفاقی است که افتاده و انتقادها به این اتفاق با واکنش تند احسان حدادی هم روبه‌رو شده است. خبر ابتدایی که در روز جمعه در رسانه‌ها منتشر شد، این بود که نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن قرار است با حمایت کمیته المپیک برای انجام عمل خارپاشنه خود به آلمان اعزام شود که موافقت اولیه با اعزام او صورت گرفته و درصورت موافقت نهایی،‌ زمان سفر به ‌زودی مشخص خواهد شد. مهدی مبینی، سرپرست فدراسیون دو و میدانی درباره این انتقاد که سفر به آلمان در این شرایط بحرانی ارزی درکشور برای انجام یک عمل ساده اصلا ضرورت ندارد، این توضیحات را ارایه داده و گفته است: «پزشکی که قرار است حدادی را عمل کند، بسیار حاذق است و قبلا هم خارپاشنه راست و کتفش را عمل کرده بود. علاوه بر این، عمل حساسی است و از طرفی این پزشک اکثر قهرمانان جهان و حتی سهراب مرادی را هم عمل کرده است.»

این صحبت‌های سرپرست فدراسیون دو و میدانی برای منتقدان به هیچ‌عنوان قابل قبول نبود. در وهله اول هم دو سوال بسیار مهم مطرح شد؛ اول اینکه آیا در نظام سلامت کشور حتی یک متخصص وجود ندارد تا چنین عملی را که در زمره عمل‌های سنگین و سخت به شمار نمی‌رود، انجام دهد؟ سوال دوم این بود که ضرورت این اعزام آن‌هم در برهه زمانی کنونی با احتساب دلار حدود ۲۴‌هزار تومانی چیست؟ مدیران فدراسیون دوومیدانی و همچنین احسان حدادی فدراسیون پزشکی ورزشی را هم در جریان خارپاشنه چپ این ورزشکار به دلایلی نامعلوم قرار ندادند، حتی چند متخصص و پزشک حاذق ایرانی هم در گفت‌وگو با رسانه‌ها تأکید داشتند که این عمل بسیار ساده است و در ایران با کمترین هزینه و نهایتا دو‌میلیون تومان به بهترین شکل ممکن امکان انجام آن وجود دارد. این مسائل البته خیلی زود با واکنش بسیار تند احسان حدادی روبه‌رو شد. این ورزشکار که هر از چندگاهی اتفاقات پیرامون او به یک جنجال و حاشیه بزرگ خبری تبدیل می‌شود، درباره بحث‌های به وجود آمده گفت: «اینکه برخی انتقاد کرده‌اند چرا در آلمان جراحی می‌کنی، برایم مهم نیست. اگر در ایران جراحی کنی، می‌گویند چرا اینجا. وقتی در آلمان جراحی کنی، می‌گویند چرا آنجا. من آدم انتقادپذیری هستم و از این صحبت‌ها ناراحت نمی‌شوم. اما این را یادتان باشد اگر در المپیک مدال نگیری، نمی‌گویند فلانی چون دلار در کشورش ٢۴‌هزار تومان بود یا تحریم بود، نتوانست مدال بگیرد. اتفاقا جذابیتش به همین است که با این شرایط بتوانم بروم و مدال بگیرم». حدادی همچنین با تأکید روی این مسأله که عشق سفر ندارد و خارج‌رفتن و ماندن طولانی درکشورهای دیگر برایش زجرآور است، تأکید کرد: «چند روز قبل پیش خودم حساب کردم و متوجه شدم از‌ سال ٢٠١٠ تا الان حدود ٩‌میلیون دلار به خاطر تحریم‌ها ضرر کردم؛ یعنی از‌ سال ٢٠١٠ که دیگر با نایکی کار نکردم، تا الان می‌توانستم در این ١٠‌سال، ٩‌میلیون دلار درآمد داشته باشم. کسی این مسائل را می‌بیند؟ فقط ۴۵٠‌هزار دلار جایزه من از طرف نایکی برای مدال نقره المپیک لندن بود که دیگر به من تعلق نگرفت».

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شهروند، به تاریخ: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ ، کد خبر: ۶۶۱۴۷،  shahrvanddaily.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
0
واسه یه خار پاشنه میخوان تشریف ببرند خارج عمل کنند؟؟؟؟ مگه پزشکان داخلی نمی تونن همچین عملی رو انجام بدهند؟؟؟/
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین