پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۱۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
بهنام شيري و حسين رسولي، دو ملي‌پوش پرتاب ديسک ايران، اين روزها در بلاروس سرگردان‌اند. اين دو پرتابگر که از شانس‌هاي کسب سهميه المپيک توکيو به شمار مي‌روند، بهمن‌ماه پارسال براي برپايي اردويي تمريني راهي بلاروس شدند. طبق برنامه قرار بود اين دو ملي‌پوش براي سه ماه در بلاروس تمرين کنند و آخر فروردين‌ماه گذشته به تهران بازگردند که ويروس کرونا يک‌باره همه برنامه‌هاي آنها را به هم ريخت.

شعار سال:بهنام شيري و حسين رسولي، دو ملي‌پوش پرتاب ديسک ايران، اين روزها در بلاروس سرگردان‌اند و دليل اين سرگرداني آنها ويروس کروناست؛ ويروسي که سراسر نقاط دنيا را درگير کرده و راه عبور و مرور همه کشورها را به روي هم بسته است. اين دو پرتابگر که از شانس‌هاي کسب سهميه المپيک توکيو به شمار مي‌روند، بهمن‌ماه پارسال براي برپايي اردويي تمريني راهي بلاروس شدند. طبق برنامه قرار بود اين دو ملي‌پوش براي سه ماه در بلاروس تمرين کنند و آخر فروردين‌ماه گذشته به تهران بازگردند که ويروس کرونا يک‌باره همه برنامه‌هاي آنها را به هم ريخت. از آنجا که همه پروازهاي ورودي و خروجي کشورها به خاطر شيوع گسترده ويروس کرونا بسته است، شيري و رسولي هيچ راهي براي بازگشت ندارند و مجبور هستند فعلا در بلاروس بمانند؛ آن‌هم در شرايطي که هيچ پولي براي ادامه اقامت خود در اين کشور ندارند.


شيري دراين‌باره مي‌گويد: «کرونا تازه به بلاروس رسيده و متأسفانه هر روز اوضاع اين کشور بدتر مي‌شود. طوري که روزانه هزار نفر به اين ويروس مبتلا مي‌شوند. با توجه به جميعت 10ميليوني و کم بلاروس، اين آمار واقعا خيلي خطرناک است. کشور در حالت قرنطينه است و ما هم چاره‌اي جز در خانه ماندن نداريم. هيچ پروازي به سمت ترکيه يا تهران وجود ندارد. سرگردانيم و نمي‌دانيم بايد چه کار کنيم. حالا باز جاي شکرش باقي است که ويزاي ما را دوباره تمديد کردند. ويزاي ما سه‌ماهه بود که آخر فروردين تمام شد. از مسئولان ورزش کشور مي‌خواهم به ما کمک مالي کنند. واقعا شرايط بدي اينجا داريم».
عضو تيم ملي پرتاب ديسک به شرايط نامناسب مالي خودش و حسن رسولي اشاره مي‌کند: «متأسفانه الان هيچ پولي براي ادامه اقامتمان در بلاروس نداريم. بايد کرايه خانه بدهيم. خرج خوردوخوراک داريم. پول‌هايي که فدراسيون دووميداني براي اين سه ماه به ما داده بود، تمام شده و هرچه هم که خودمان داشتيم، خرج کرديم. از فدراسيون تقاضا کرديم که براي ما پول بفرستد اما نفري 500 دلار بيشتر برايمان نفرستادند. 500 دلار واقعا مبلغ کمي است. همين پول فدراسيون هم تمام شده و الان دارم به سفارت ايران در بلاروس مي‌روم تا از آنها پول قرض کنم. ما در اين اردوي تمريني زير نظر يکي از مربيان بلاروسي تمرين مي‌کرديم و حقوق او را 15 روز يک‌بار مي‌داديم. الان حتي به اين مربي هم بدهکاريم».


او درباره کيفيت اردويي که در بلاروس پشت‌سر گذاشتند، گفت: «خوشبختانه اردويي که در بلاروس داشتيم، خوب بود. هم من و هم حسين رسولي توانستيم در تمرينات رکوردهايمان را بزنيم و بين 62 تا 63 متر پرتاب کنيم. اگر کرونا به وجود نمي‌آمد و يک مسابقه در اينجا برگزار مي‌شد، حتما ما مي‌توانستيم تا 65 متر که رکورد ورودي بازي‌هاي المپيک است هم برسيم. اما از شانس بد ما هم کرونا آمد و هم اينکه المپيک توکيو لغو شد».
شيري بااين‌حال اميدوار است که او و رسولي مي‌توانند سهميه دوم پرتاب ديسک ايران را در بازي‌هاي المپيک توکيو کسب کنند. هر کشور تنها مي‌تواند دو نماينده در هر ماده دووميداني در بازي‌هاي المپيک داشته باشد که درحال‌حاضر فقط احسان حدادي توانسته سهميه پرتاب ديسک را کسب کند.
او ادامه مي‌دهد: «اميدوارم که اگر ما به تهران برگشتيم، به حال خود رها نشويم. ما الان شرايط خوبي داريم و در اين مدت خيلي پيشرفت کرده‌ايم. بايد حتما مربي بالاي سرمان باشد تا بتوانيم به اين روند ادامه بدهيم. ما به خاطر اينکه در ايران مربي ثابتي نداريم، مجبوريم به خارج از کشور برويم و در اردوهاي کوتاه‌مدت زير نظر مربيان خارجي تمرين کنيم. همين مربي بلاروسي که ما با او تمرين کرديم، يکي از مربيان خوب است. او رکورددار پرتاب ديسک بلاروس است. او مي‌گويد اگر فدراسيون شما با من قرارداد يک‌ساله ببندد مي‌توانيم به ايران بيايم. متأسفانه وضعيت فدراسيون دووميداني هم معلوم نيست و رئيس ندارد و دارد با سرپرست اداره مي‌شود. واقعا نمي‌دانيم شرايط چطور مي‌شود اما اگر حمايت شويم صد درصد مي‌توانيم جواز حضور در المپيک را به دست آوريم».‌فدراسيون دووميداني يکي از پرچالش‌ترين فدراسيون‌هاي ورزشي در چند سال اخير بوده که همواره در چند سال اخير به سوء‌مديريت متهم شده است. دوره چهارساله رياست مجيد کيهاني در اين فدراسیون در حالي تمام شد که اهالي اين رشته اميدوار بودند با آمدن رئيس جديد سروساماني به ورزش مادر داده ‌شود که اين‌طور نشد. انتخابات اين فدراسيون اسفند‌ماه گذشته برگزار شد و در نهايت افشين داوري به رياست رسيد اما چند روز بعد از انتخابات وزارت ورزش و جوانان اين انتخابات را ابطال کرد. اين انتخابات در شرايطي برگزار شد که تعداد زيادي از هيئت‌هاي استاني به خاطر شيوع ويروس کرونا نتوانستند در آن حضور پيدا کنند. ضمن اينکه گفته شد رأي يک استان به‌صورت غير‌حضوري ارسال شده و در رأي برخي استان‌ها هم شائبه‌هايي وجود داشته است.
در نهايت اين اعتراض‌ها موجب شد تا وزارت ورزش و جوانان تصميم به ابطال اين انتخابات بگيرد. يکي از معترضان سرسخت برگزاري انتخابات فدراسيون دووميداني مجيد کيهاني بود که بعد از داوري هشت رأي به دست آورد. فدراسيون دووميداني در حالي هشت ماه است با سرپرست اداره مي‌شود که ورزشکاران المپيکي‌اش به دليل نداشتن برنامه‌ريزي درست با مشکلات دست‌وپنجه نرم مي‌کنند. بايد ديد مهدي مبيني، سرپرست موفق اين فدراسيون چه تدبيري درخصوص بلاتکليفي دو ملي‌پوش پرتاب ديسک ايران اتخاذ مي‌کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق،تاریخ انتشار:16اردیبهشت1399،کد خبر:263677،sharghdaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
0
این بیچاره ها خیلی بدشانس بودن اگر دولت های دیگه بودن براشون پرواز اختصاصی میفرستادن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین