پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۰۴۶۹
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
ویروس کرونا نه تنها بر مسائل اقتصادی جهان تاثیر گذاشته بلکه دنیای ورزش را هم درگیر کرده است. حالا اکثر لیگ‌های ورزشی تعطیل شده‌اند و مسابقات المپیک هم به خاطر شیوع این ویروس یک سال به تعویق افتاده است.
شعار سال: تاکنون یک میلیون و 700 هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند و رقم فوتی‌ها هم به بیش از 102 هزار نفر رسیده است. اکثر کشورها فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی‌شان را محدود کرده‌ و قرنطینه خانگی را در دستور کار خود قرار داده‌اند .



ویروس کرونا نه تنها بر مسائل اقتصادی جهان تاثیر گذاشته بلکه دنیای ورزش را هم درگیر کرده است. حالا اکثر لیگ‌های ورزشی تعطیل شده‌اند و مسابقات المپیک هم به خاطر شیوع این ویروس یک سال به تعویق افتاده است. هرچند ورزشکاران می‌کوشند تا با ماندن در خانه از ابتلا به این بیماری در امان باشند، اما بودند و هستند ورزشکارانی که دچار کرونا شده‌اند و ابتلا به این بیماری را تجربه کرده‌اند.


سری A در محاصره ویروس کرونا



دنیله روگانی، بازیکن یوونتوس، شاید اولین ورزشکاری بود که به ویروس کرونا مبتلا شد. ایتالیا کانون بحران کرونا در اروپا بود و بسیاری از مردم این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری راهی بیمارستان شده بودند. شرایط سلامت جامعه ایتالیا مساعد نبود، اما مسئولان فوتبال این کشور علاقه‌ای به لغو بازی‌های لیگ نداشتند و سعی کردند بازی‌های سری A را در غیاب تماشاگر برگزار کنند. درست چند روز بعد از بازی یوونتوس و اینترمیلان، باشگاه یوونتوس اعلام کرد که تست کرونای روگانی مثبت شده است. وحشت اردوی یوونتوس و اینتر را فرا گرفت و خیلی زود تمرینات تیم‌ها لغو شد. بازیکنان یوونتوس به قرنطینه خانگی رفتند و لیگ ایتالیا هم تعطیل شد.





پائولو دیبالا دومین بازیکن یوونتوس بود که به کرونا مبتلا شد. بعد از او پائولو مالدینی، اسطوره باشگاه میلان، به همراه پسرش به کرونا مبتلا شدند. از طرفی باشگاه سمپدوریا نیز اعلام کرد که تست کرونای مانولو گابیادینی مهاجم این تیم مثبت شده است. البته شرایط برای این تیم خیلی خوب پیش نرفت و بعد از ابتلای مهاجمش به کرونا، آلبین اکدال‌، مورتن ثورسبی، عمر کولی و آنتونیو لاگومینا دیگر بازیکنان سمپدوریا هم به این بیماری مبتلا شدند .





گسترش کرونا در فوتبال اروپا



ویروس کرونا خیلی زود از ایتالیا در سراسر اروپا گسترش یافت و بسیاری از ورزشکاران را درگیر کرد. اسپانیا دومین کشوری بود که آمار ابتلا به ویروس کرونا در آن بالا بود. خبرهای خوبی از شهرهای اسپانیا به گوش نمی‌رسید و میزان مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در این کشور هر روز رکوردی جدید از خود به جای می‌گذاشت. رئیس سابق باشگاه رئال مادرید اولین چهره ورزشی بود که بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. لورنزو سانس، رئیس سابق باشگاه رئال مادرید، با توجه به سن بالایی که داشت، نتوانست با این بیماری مبارزه کند و در نهایت این مرد اسپانیایی بر اثر کرونا درگذشت. اما بازیکنان والنسیا اولین ورزشکارانی بودند که به این بیماری مبتلا شدند. ازکیل گارای، مدافع والنسیا، اولین بازیکن لالیگایی بود که به این ویروس آلوده شد. بعد از گارای، تعداد دیگری از همبازیانش در والنسیا دچار این ویروس شدند. کرونا جان یکی از مدیران باشگاه بارسلونا را هم گرفت تا شرایط برای فوتبال اسپانیا سخت‌تر از گذشته شود.






آلمان هم از کرونا در امان نماند



تیمو هوبرس و جیمز هورن 2 بازیکن تیم هانوفر اولین بازیکنان بوندس‌لیگا2 بودند که به کرونا مبتلا شدند. لوکا کیلیان مدافع 20 ساله تیم پادربورن هم یکی دیگر از مبتلایان ویروس کرونا در فوتبال آلمان بود.


لیگ برتر انگلیس تحت تاثیر ویروس کرونا



لیگ برتر فوتبال انگلیس شاید مهم‌ترین لیگ فوتبال در قاره اروپا باشد. جایی که تیم‌ها درآمد بالایی دارند و تعطیلی لیگ به معنای ضرر مالی باشگاه به حساب می‌آید؛ اما ویروس کرونا کاری به ضرر مالی شما ندارد. او هر کسی را که نکات بهداشتی را رعایت نکند مبتلا می‌کند.






درست بعد از بازی بورنموث و آرسنال در جام حذفی انگلیس، تست سه بازیکن تیم بورنموث مثبت اعلام شد. جیمز بولتون، اندی کانن و شان راگت به ویروس کرونا مبتلا شده‌ بودند. دقیقاً چند روز بعد از این بازی، تست کرونای میکل آرتتا، مربی آرسنال، هم مثبت اعلام شد تا وضعیت در لیگ برتر جزیره هم مانند دیگر لیگ‌های اروپا به حالت قرمز درآید. به غیر از آرتتا و بازیکنان بورنموث، تست کروناویروس کالوم هادسون اودوی، مهاجم 19 ساله چلسی و تیم ملی انگلیس، نیز مثبت بود. هرچند آرتتا و دیگر افراد مبتلا اکنون سلامت خود را به دست آورده‌اند.






دیگر ورزشکاران مبتلا به کرونا



ویروس کرونا اما فقط به فوتبال راه پیدا نکرده است. چند روز پیش خبر ابتلای تری تامکینز بسکتبالیست باشگاه رئال‌مادرید باعث شد مسئولان این باشگاه تمامی تیم‌ها را در همه رده‌های سنی قرنطینه کنند.



با ورود کرونا به کشور آمریکا شیوع آن هم سرعت گرفت. رودی گوبرت، ستاره تیم یوتا جاز، اولین بازیکنی بود که به این بیماری مبتلا شد. بعد از او کوین دورانت بازیکن بروکلین نتس، کریستین وود، سنتر تیم دیترویت پیستونز و داناوان میشل دیگر بازیکن یوتا جاز هم به این بیماری مبتلا شدند.






پای ویروس کرونا به رشته دوچرخه‌سواری هم باز شد و فرناندو گاویریا ملی‌پوش تیم ملی امارات و دمیتری استراخف هم گرفتار ویروس کرونا شدند.


کرونا در ورزش ایران



احسان حدادی، نایب قهرمان المپیک 2012 لندن، یکی از اولین ورزشکاران ایرانی بود که به این ویروس مبتلا شد. او دوران خوبی را پشت سر نگذاشت، اما در آخر توانست بیماری را شکست دهد.




شهرام گوهرچین مربی و داور بین‌المللی شطرنج ایران به علت ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. احمد آهنگی، مدیرعامل سابق سپیدرود رشت، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد. ابراهیم ابراهیمی، پیشکسوت تکواندوی ایران، نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آبادان درگذشت.



مجید عبدالحسینی و مهدی عموزاده 2 پیشکسوت کاراته ایران دیگر ورزشکاران مبتلا به کرونا بودند که توانستند این بیماری را شکست دهند.



علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل سابق استقلال و همچنین اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال، دیگر افراد مبتلا به کرونا بودند که توانستند بر آن فائق آیند.



سجاد گنج‌زاده، دیگر قهرمان کاراته ایران، جدیدترین ورزشکار ایرانی است که به این بیماری مبتلا شده است
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت اعتمادآنلاین ، تاریخ انتشار: 24 فروردین 1399 ، کدخبر: 399293 ، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین